PCOS, Letrozol

@Mariska goed om te weten, dan weet ik dat het inderdaad nog kan omdat ik vandaag op cyclusdag 16 zit.
Geen idee waarom ze bij mij geen echo's maken, vinden ze niet nodig als me progesteronwaarde goed. Ze geven ook aan als je verder moet met een ander traject dat je dan zoveel echo's moet dat ze me het nu willen besparen omdat ze vinden dat dat wel intensief is.
 
 
@Lara, ja ik denk wel dat het slim is om het op dag 17 en eigenlijk ook op dag 19 en 21 nog gezellig te maken. Er is altijd een kans dat het in een ronde een paar dagen langer duurt voordat je je eisprong hebt. Als dat gebeurt is je progesteronwaarde op dag 21 misschien ook nog niet hoog genoeg. Want dan heb je pas kort voor of op dag 21 je eisprong gehad en het is volgens mij de bedoeling om je progesteronwaarde ong. 7 dagen na je eisprong te testen. Als je dinsdag geen hoge waarde hebt hoeft dat dus ook niet te betekenen dat je geen eisprong hebt gehad. Miss mag je dan ong. een week later nog een keer testen, maar ik ben nu wel erg vooruit aan het denken natuurlijk.
Ik ben eigenlijk ook nog steeds een beetje verbaasd dat je gyn niet 1 x een echo heeft gedaan. Zeker toen je omhoog ging naar 5mg. Vooral om overstimulatie uit te sluiten. Ik kreeg dinsdag nl. de boodschap mee dat we, nadat ik 5mg heb geslikt, het alleen veilig mogen doen tot ik de echo weer heb gehad. Mijn gyn vindt overstimulatie volgens mij echt iets spannends?
@Mariska. Ik vind het best een ding dat we al anderhalf jaar bezig zijn en nu ook in het ziekenhuistraject zijn terechtgekomen. Dus als ik niet positief blijf en doorpak denk ik dat ik er heel snel klaar mee ben ?. Nu besef ik me dat ik wel heel erg veel geluk heb met m'n zoontje en dat het ongetwijfeld anders kan zijn voor vrouwen die zo hun best doen om hun eerste kinderwens uit te laten komen.
Ik heb alleen in ronde 1 een eisprong gehad met 2,5mg. Nu is ronde 2 en is er dus niks meer gebeurd, maar wat je zei. Ik ben allang blij dat dat op CD20 is ontdekt want nu kunnen we weer door. Nu nog 8 dagen primolut slikken en dan zou ik daarna na uiterlijk 7 dagen een bloeding moeten krijgen. De 5mg Letrozol ligt al klaar iig?
 
Hoi meiden wat fijn dag jullie zo goed kunnen praten met elkaar! #lotgenoten
Vraagje..  is dat bloedprikken verplicht? Bij mij zijn ze er nooit over begonnen namelijk.. Ik zit nu op CD25.. bijna tijd voor test.. 
 
@lilo ja het is inderdaad heel vreemd en ik sta ook steeds meer verbaasd dat ik geen echo's krijg. Ik ga dit volgende week toch eens bij mijn gynaecoloog weg leggen waarom ze dit dus niet doen, en of ze inderdaad niet bang zijn voor eventueel overstimulatie. Heb vandaag echt een opgeblazen buik en rugpijn, weet niet of dat ergens door kan komen. Ik hoop niet weer net als vorige maand ineens een bloeding. Misschien is het toeval en trekt het wel weer weg. Ik ga toch eens voorstellen om volgende maand wel echo's te maken, als dit uitkomt met de cyclus want ik ga ook nog met vakantie naar het buitenland. 
 
@thmaar dat bloedprikken heb ik alleen de eerste ronde gehad daarna niet meer.dus denk niet dat het standaard is maar zeker weten doe ik het niet.
Voel je vrij om ook dingen te delen hier. W zijn er voor elkaar.
@lilo. Het is ook niet niks dat ziekenhuis traject. Maar ben wel heel dankbaar dat het er is. We blijven positief het zal een keertj3 lukken en in jou geval nog een keertje lukken. Hier ligt de 5 mg letrozol ook al klaar. Nog 7 dagen provera slikken en dan binnen 10 dagen  een menstruatie.
@lara. Hebben ze het kunnen verklaren waarom je toen zo vroeg ben gaan bloeden? Hoop deze keer niet. 
 
@Thmaar, bloedprikken is niet verplicht voor zover ik weet. Ze doen dat omdat ze dan kunnen nagaan of je ei gesprongen is. Vanaf een progesteronwaarde van 25 of meer heb je volgens mijn gyn een goede eisprong gehad. In andere klinieken houden ze soms net een andere onderwaarde aan. Oeii! Het komt bij jou in de buurt dus! Ik duim voor je!
@Lara, een opgeblazen gevoel en rugpijn kan komen doordat je eisprong eraan komt. Ik heb dat ook wel eens. Last van m'n darmen vlak voor mijn eisprong. 
Met een beetje geluk hoef je maar 1 keer in je cyclus een echo. Rond dag10 - 12. Alleen om te kijken of alles goed groeit en of er niet te veel eitjes zijn. En misschien heb je helemaal geen volgende ronde natuurlijk. Dat hoop ik vooral voor je. 
@gebruiker, als je dit leest. Heb je deze week je eerste zwangerschapsecho gehad? Zo ja, was alles in orde? Ik hoop het heel erg en ben een beetje nieuwsgierig! ?
 
 
Terug
Bovenaan