PCOS, Letrozol

@Ninna Er was 1 eiblaasje gekrompen dus ik had er nog 3. 1 van 20 mm,1 van 18 mm en 1 van 15 mm. Dat is helaas nog steeds te veel dus deze ronde wordt afgebroken. Nu krijg ik deze week ergens een eisprong (dan moeten we hopen dat alle 3 die eitjes springen) dan 2 weken later ongeveer word ik ongesteld. De eerste dag van mijn ongesteldheid moet ik bellen en een afspraak maken voor dag 3 van mijn ongesteldheid. Dan krijg ik een echo en kijken ze of alle eitjes weg zijn. Als dat zo is dan krijg ik nieuwe medicijnen, 3 dagen 5 mg en 2 dagen 7,5. Dan op dag 10 weer een echo om te kijken wat het heeft gedaan. Hopelijk maar 1 max 2 eiblaasjes die dan door gaan groeien. Maar het kan ook zijn tijdens de echo op dag 3 dat er nog een eiblaasje is blijven zitten. Dan is het geen vers eitje meer en moet ik nog een maand extra wachten op de volgende ongesteldheid zodat dat eiblaasje ook weg is. Nog een lange weg te gaan….
Hoe gaat het bij jou? 

@Unwritten Dat is idd balen zeg! Het kan dat je het warm krijgt, als bijwerking kun je opvliegers krijgen. Hopelijk wordt dat snel minder! 

Hebben jullie ooit te veel gegroeide eiblaasjes gehad? Waren die toen allemaaal weg na de ongesteldheid? 

@ninna ja precies, dat heb ik ook. Blijft lastig. Je wil gewoon dat jij de volgende bent.
@bebek balen dat er nog steeds teveel eitjes zijn. Hopelijk zijn ze weg na je menstruatie. Ik heb ook een keer 4 follikels gehad met 7,5 mg. Deze waren de volgende cyclus allemaal netjes verdwenen. Toen moest ik weer met 5 mg beginnen en groeide er maar 1 follikel.
@unwritten oh wat balen zeg.. Kan idd wel een bijwerking zijn volgens mij.

@robinn ja ik hoop ook echt dat ze allemaal weg zijn bij mijn menstruatie zodat ik weer kan gaan proberen. Hoe gaat het met jouw traject? Ik had bij 5 mg geen follikel die doorzette, er was er 1 van 12 mm gegroeid maar kromp toen weer. Vandaar dat we de volgende ronde dan 5/7,5/5/7,5/5 gaan proberen. Vraag me ook af dat als we nu zouden gaan klussen hoe groot de kans zou zijn dat ik zwanger zou raken van een tweeling of drieling..... ben bang dat ik spijt krijg. Erg lastig. 

@bebek oei wat balen zeg! Hopelijk zijn ze straks gewoon weg door je menstruatie! Ik heb dat niet eerder gehad. Maar ik heb alleen 2.5mg gehad. Kan me overigens wel voorstellen dat je bang spijt te hebben als je er niks mee doet. Maar aan de andere kant als je wel gaat klussen en en je krijgt een drieling die niet gezond is oid. Dan weet k ook niet of je daar blij van gaat worden. 
@robin. Idd dus hopelijk zijn we snel aan de beurt! Ik ben even kwijt wanneer jij aan de injecties begin, in januari ergens toch?  

@bebek ik snap wel dat je bang bent dat je spijt krijgt. Maar wat ninna ook zegt.. als je een drieling krijgt dat niet gezond is word je ook niet blij van. Wij hebben er toen voor gekozen om het niet te proberen die maand. Een zwangerschap van een drieling is vaak ook niet zonder complicaties dus wij durfden die gok niet te nemen. En ik heb daar eigenlijk ook geen spijt van gehad ondanks het nu nog steeds niet is gelukt. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt uiteraard. Ik ben terug gegaan naar de 5 mg en dat werkte goed voor mij. Afgelopen maand was mijn laatste ronde letrozol. Volgende cyclus ga ik over op injecties.
@ninna ja na deze cyclus! Ik verwacht mijn menstruatie 31 december dus dat is al snel. Jij ook in januari toch?

@ bebek hier hetzelfde verhaal. Ik heb net mijn eerste echo gehad van de eerste ronde 7,5mg. De 2,5mg en de 5mg deden niets bij mij en nu net de echo gehad en ook ik had nu opeens te veel follikels. Twee van 14-15 en drie tussen de 10 en 13 dus ook mij wordt aangeraden het dit weekend niet gezellig te maken. Maandag nog een echo dus hopelijk zijn er dan een paar gekrompen maar ik ben er ook bang voor dat ik deze ronde aan me voorbij moet laten gaan. Heel frustrerend dit, had gehoopt op een of twee en niet meteen zoveel. 

@CharlieD, ah wat balen zeg. Je bent aan de ene kant heel blij dat je eindelijk een eitje hebt maar je mag er dan niks mee doen. Misschien dat die tussen de 10-13 nog gaan krimpen. Bij mij was er een van 11 en 12,5 gekrompen. Ik heb vandaag voor het eerst een positieve ovulatietest gehad. Heel apart om dat te zien en er dan niks mee te kunnen. Nu hopen dat ik snel ongesteld wordt en met een nieuwe ronde kan beginnen. Heeft jouw arts iets gezegd over de nieuwe dosis als deze ronde wordt afgebroken? Heel veel succes met je echo maandag! Ik ga voor je duimen dat die kleinere eitjes gekrompen zijn! 

@robinn. Ah dat schiet al op voor je dan! Hopelijk snel resultaat ermee! Nou ik heb half januari evaluatie. Dus weet niet of ik dan meteen kan starten ermee. Werd paar maanden terug gezegd dat dat wel de volgende stap wss zal zijn. Dus maar weer afwachten. Ga er wel vanuit maar wanneer starten geen idee. Heb nu ook geen letrozol meer. Dus mogelijk word ik nu dus ook niet ongesteld, waardoor het weer moet opgewekt worden etc. Etc. @charlied succes met je echo maandag. Hopelijk zijn er een aantal gekrompen! @bebek kan me voorstellen dat het gek moet zijn als je je ovulatie wel kan vinden, maar er niks mee kan doen. 

Terug
Bovenaan