PCOS, Letrozol

@Elise, als je regelmatige controles hebt is er misschien niet veel meerwaarde aan het testen met een LH-test, aangezien ze je wel zullen zeggen wanneer het moment daar is?

Ik heb 2 rondes met letrozole gehad, de eerste keer viel mijn eisprong tijdens een reis dus ik kon toen geen echo's meer krijgen dus toen wilde ik mijn ovulatie zoeken en hebben we het ook gezellig gemaakt om de dag ik deed toen ook een LH-test wanneer ik dacht dat mijn eisprong was. Ik geloof om de twee dagen maar ik hield ook de consistentie van mijn afscheiding in de gaten en ofdat overeenkwam met de criteria voor de periode waarin je vruchtbaar bent. Toen ik een eerste licht streepje zag, heb ik de dag erna ook getest (LH-piek). De dag erna was het streepje minder fel.
De tweede keer heb ik ovitrelle moeten zetten om eisprong uit te lokken dus toen was het niet meer nodig om lh-testen te gebruiken.
Ja precies.. Maar ik krijg nu dus geen controles meer in het ziekenhuis dus moet ik nu wel zelf ovulatie testen gaan doen. Het is nu dag 8 na het doorbreken van mijn menstruatie dus ik ga vanaf dinsdag/woensdag beginnen met ovulatie testen.... en dan om de 2 dagen doen ofzo....
Maar zijn die testen 100% betrouwbaar?
Want ik weet uit vorige ervaringen dat ik wel meerdere dagen achter elkaar een positieve ovulatie test had namelijk?
Hoe weet je dan alsnog op welke dag je eisprong is?

@Elise, hoe groot is de follikel als je je laatste echo hebt? Geven ze dan ook geen termijn aan wanneer ze verwachten dat je eisprong zou kunnen zijn?
Bij je vorige ervaringen, was dat toen ook met letrozol? Want ik denk dat je nu wel een duidelijke LH-piek zou moeten kunnen vinden. Het kan altijd dat je er net naast test maar als je ook je afscheiding in de gaten houdt dan heb je al twee methoden die je kunnen helpen.

@Mirelly ben inderdaad ook benieuwd naar hoe het is gegaan vrijdag!

@Elise heb jij bijwerkingen van de letrozol? En hoe gaat het met de evaluatietesten?
Ik heb maandag de follikelmeting maar ik heb echt helemaal geen bijwerkingen gevoeld. Ik ben dus een beetje bang dat er niks gebeurd is.

Hoi hoi! Sorry ook voor mijn latere reactie, ik was ook op vakantie en vandaag helaas terug werkendag

De terugplaatsing is goed gegaan. Dat ging eigenlijk super vlot we hebben ons top-embryootje zelfs op het echoscherm kunnen zien als een wit dens stipje

Ik heb ondertussen al een paar testjes gedaan maar ik ben heel voorzichtig.
Op zaterdag (dag 8 na tp) zag ik een super licht streepje maar kon voor mij evengoed het 'droogstreepje' zijn. Zondag was het al wat donkerder en vandaag weer wat donkerder maar helemaal geen knaltest (komt niet in de buurt van de controlelijn). Wat het waarschijnlijk ook niet kan zijn aangezien het nog zo vroeg is, hoop ik? Dus positief is positief?
Ik durf nog niet blij te zijn want heb schrik dat het toch nog gaat mislopen, dus we wachten af tot de bloedafname woensdag :) maar alleszins wel al positief dat er iets aan het gebeuren is

Ik had deze middernacht ook super hevige onderbuikpijn waardoor ik echt op toilet heb zitten puffen en zweten. Werd er zelfs misselijk van. Dus weet ook niet of dat er iets te maken mee heeft. :/

@Ninna, jij ondertussen ook terug in de wachtweken?

@Romee, ik had ook geen bijwerkingen van letrozol maar mijn cyclus bleef helaas wel onvoorspelbaar. Veel succes met de follikelmeting vandaag!

@Mirelly das wel vroeg testen ja. Maar bloedonderzoek is ook vroeger dan de 2 weken wachttijd toch? Ja aankomende zondag verwacht ik nod. Maar voor de zekerheid hou ik de maandag maar aan. Ale dat lukt..

@Romee en? Hoe ging het?

@Mirelly wat spannend!!! Ik duim voor je!

@Ninna voor jou ook spannend.. goed gevoel over?

Ze zag tussen alle cystes wel een follikel van gemiddeld 12.5 mm dus er was wel 1 dominante. Maar mn bms was erg dun. Ik moet donderdagochtend terugkomen maar ik heb geen goed gevoel over door het dunne bms op CD 12. Maar wie weet wat er nog gebeurd in 3 dagen.

Terug
Bovenaan