Ja precies.. Maar ik krijg nu dus geen controles meer in het ziekenhuis dus moet ik nu wel zelf ovulatie testen gaan doen. Het is nu dag 8 na het doorbreken van mijn menstruatie dus ik ga vanaf dinsdag/woensdag beginnen met ovulatie testen.... en dan om de 2 dagen doen ofzo....@Elise, als je regelmatige controles hebt is er misschien niet veel meerwaarde aan het testen met een LH-test, aangezien ze je wel zullen zeggen wanneer het moment daar is?
Ik heb 2 rondes met letrozole gehad, de eerste keer viel mijn eisprong tijdens een reis dus ik kon toen geen echo's meer krijgen dus toen wilde ik mijn ovulatie zoeken en hebben we het ook gezellig gemaakt om de dag ik deed toen ook een LH-test wanneer ik dacht dat mijn eisprong was. Ik geloof om de twee dagen maar ik hield ook de consistentie van mijn afscheiding in de gaten en ofdat overeenkwam met de criteria voor de periode waarin je vruchtbaar bent. Toen ik een eerste licht streepje zag, heb ik de dag erna ook getest (LH-piek). De dag erna was het streepje minder fel.
De tweede keer heb ik ovitrelle moeten zetten om eisprong uit te lokken dus toen was het niet meer nodig om lh-testen te gebruiken.
Maar zijn die testen 100% betrouwbaar?
Want ik weet uit vorige ervaringen dat ik wel meerdere dagen achter elkaar een positieve ovulatie test had namelijk?
Hoe weet je dan alsnog op welke dag je eisprong is?