PCOS, Letrozol

Dag dames,

Hoe gaat het met jullie?

@Ninna, jij misschien begonnen met een nieuwe cyclus? Of gaat er iets veranderen?

@Elise, wat zei het ziekenhuis? Je menstruatie ondertussen doorgebroken?

Ik heb vandaag de hele dag in spanning gezeten. Mijn bms was maar met 1 mm verdikt en ik kon ook niet wijs uit mijn bloedresultaten (mijn oestradiol was veel lager dan vorige vrijdag, terwijl ik dezelfde dosis oestrogel gebruikte). Rond half 4 kreeg ik het verlossende telefoontje dat volgende week vrijdag de terugplaatsing gaat plaatsvinden! Ik vind het wel super spannend (net vóór ons verlof)! :)
Hee sorry late reactie.
Toen ik het ziekenhuis wilde bellen is mijn menstruatie begonnen. Wel heel licht maar vanaf vrijdag eigenlijk wel goed doorgebroken. Dus wil wel zeggen dat ik mijn eisprong toch wat later heb gehad dan gedacht. Ga ik nu deze ronde wel beter op letten. Vandaag weer met de Letrozol begonnen. Dus weer een nieuwe kans!!! Hoe was de terug plaatsing. Is het allemaal goed gegaan?

Spannend Romee!! Ik ben gister begonnen met de 2e ronde letrozol 2.5 mg! Leuk dat je ook op dit forum zit. Zeker fijn om hier mensen te hebben met dezelfde ervaringen enzo. Althans ik vind dat altijd fijn als je erover kunt praten. Heel veel succes en hoop dat het voor je gaat werken!

Dankjewel! Fijn dat de letrozol ‘werkt’ voor jou, hopelijk snel positief nieuws!

@Ninna, hoe is vandaag je echo geweest?
De gonasi is toch om de eisprong uit te lokken, niet?
Dan hadden ze de vorige keer toch op dag 11 gezien dat er nog geen eisprong geweest was, als ik het goed begrijp? Waarom zou je dan op dag 10 het al gezellig hebben moeten maken? Gewoon om het wat te spreiden?

Ja, idd, we kijken naar vrijdag uit!
Ik moet ondertussen naast de oestrogel ook utrogestan nemen om mijn progesteron niveau hoger te krijgen, dat wordt vrijdag voor de terugplaatsing ook nog gecontroleerd maar denk niet dat dat verder een invloed heeft buiten dat de dosis utrogestan aangepast kan worden.

@Romee, Welkom! Al is de reden minder leuk dat je mee kan schrijven, maar altijd leuk om met meer te zijn
Spannend zo'n eerste ronde! Ik duim voor je dat de letrozol meteen aanslaat! Al het gevoel dat je regels gaan doorbreken? Bij mij was dat ongeveer 4à5 dagen na de laatste dag duphaston.
Het is inderdaad leuk om steun te krijgen van lotgenoten en zo ervaringen te delen.

@Elise, spannend, een tweede ronde, een tweede kans! Vorige keer had je geen ovulatietest gebruikt dacht ik? Misschien een idee om dat te proberen?

@Mirelly ja klopt. Ze zeiden dat we het dan op dag 10 al gezellig hadden moeten maken. Kon gonasi de volgende dag ook vroeger gezet worden, want dan zat het zaad er al in zegmaar. Dat blijft een paar dagen erin.
Spannend vrijdag! Ben heel benieuwd hoe je het gaat ervaren en of het al raak mag zijn!
Ik ben helaas toch langer aan het spuiten. Moet donderdag weer terug. Dus jammer genoeg een langere cyclus. Hopelijk mag ik dan donderdag gonasi spuiten. Vrijdag komt echt niet uit! :(

@Romee welkom!

@Elise hopelijk de volgende ronde iets minder lang? Moet je dezelfde mg in nemen of is dat nu veranderd?

Dan hadden ze de vorige keer toch op dag 11 gezien dat er nog geen eisprong geweest was, als ik het goed begrijp? Waarom zou je dan op dag 10 het al gezellig hebben moeten maken? Gewoon om het wat te spreiden?

Ik moet ondertussen naast de oestrogel ook utrogestan nemen om mijn progesteron niveau hoger te krijgen, dat wordt vrijdag voor de terugplaatsing ook nog gecontroleerd maar denk niet dat dat verder een invloed heeft buiten dat de dosis utrogestan aangepast kan worden.

@Romee, Welkom! Al is de reden minder leuk dat je mee kan schrijven, maar altijd leuk om met meer te zijn
Spannend zo'n eerste ronde! Ik duim voor je dat de letrozol meteen aanslaat! Al het gevoel dat je regels gaan doorbreken? Bij mij was dat ongeveer 4à5 dagen na de laatste dag duphaston.
Het is inderdaad leuk om steun te krijgen van lotgenoten en zo ervaringen te delen.

@Elise, spannend, een tweede ronde, een tweede kans! Vorige keer had je geen ovulatietest gebruikt dacht ik? Misschien een idee om dat te proberen?
Ja zeker spannend! Klopt idd. Vorige keer was ik ter controle vanaf dag 10 in het ziekenhuis en heb ik verder geen ovulatie testen gedaan. Dat ga ik deze keer zeker wel doen. Had nu een cyclus van 35 dagen dat zou dus betekenen dat ik rond dag 21 mijn eisprong heb gehad. Denk dat ik nu gewoon vanaf dag 10 ofzo moet testen? Maar hoe werkt dat dan? Moet je dan elke dag een ovulatie test doen? Dan moet ik er echt heel veel halen dus.. Of is dat niet verstandig?

@Ninna Ik moet nog steeds dezelfde dosis nemen 2.5 mg. Had nu idd een cyclus van 35 dagen maar dat is voor mijn doen al prima! Hahaha eerder had ik echt cyclussen tussen de 40 en 90 dagen ofzo.. Heel wisselend! Hoop dat de cyclussen onder de 35 dagen blijven.. Zo niet trek ik aan de bel in het ziekenhuis.
En toch maar beginnen met ovulatie testen vanaf dag 10 ofzo.

@Elise, als je regelmatige controles hebt is er misschien niet veel meerwaarde aan het testen met een LH-test, aangezien ze je wel zullen zeggen wanneer het moment daar is?

Ik heb 2 rondes met letrozole gehad, de eerste keer viel mijn eisprong tijdens een reis dus ik kon toen geen echo's meer krijgen dus toen wilde ik mijn ovulatie zoeken en hebben we het ook gezellig gemaakt om de dag ik deed toen ook een LH-test wanneer ik dacht dat mijn eisprong was. Ik geloof om de twee dagen maar ik hield ook de consistentie van mijn afscheiding in de gaten en ofdat overeenkwam met de criteria voor de periode waarin je vruchtbaar bent. Toen ik een eerste licht streepje zag, heb ik de dag erna ook getest (LH-piek). De dag erna was het streepje minder fel.
De tweede keer heb ik ovitrelle moeten zetten om eisprong uit te lokken dus toen was het niet meer nodig om lh-testen te gebruiken.

Hi Mirelly, dankje! Ik ben nu net, 4 dagen na het stoppen ongesteld geworden. Ik merk wel echt het verschil tussen een normale menstruatie en een opgewekte. Ik ben nu misselijk en veel buikpijn. Echt een ‘ziek’ gevoel. Had ik na primolut ook.

Terug
Bovenaan