PCOS, Letrozol

@Romee, het is inderdaad erg intensief als je zo vaak op controle moet en ik vond dat dat wel veel mentaal deed. Hopelijk blijft de follikel doorgroeien!

@Elise, wat vreemd.. had je voordat je met letrozol begon ook al ovulatietesten gebruikt? Ik meen me te herinneren van wel en dat die ook lang positief bleven?
Het is jammer dat je maar 1 ronde met echo's hebt gehad.. had je toen een duidelijke eisprong?
Ik wil je zeker niet ontmoedigen maar de regel 'toen werkte het, dus de volgende ronde werkt het ook' ging bij mij niet op.. :/

@Ninna, jij misschien al wat nieuws?

@Elise Ik heb inderdaad ook wel eens gelezen dat de 1e ronde wel kan aanslaan maar de tweede niet.. gelukkig kom je daar wel achter als je geen menstruatie krijgt en geen positieve test in handen hebt. Maar fijn is dat niet want dan gaan er weer een paar weken over heen. Ik ben heel benieuwd en ik hoop dat je met positief nieuws komt!!!

Hoe is het bij jou @Mirelly?

@Mirelly @Romee. Nee jullie hebben gelijk. Het is ook wel verwarrend en onduidelijk.. Maar ik heb de 1e ronde zeker een eisprong gehad die ook is bevestigd dmv bloedprikken. Maar idd was liever ook meer rondes naar het ziekenhuis gegaan omdat je dan toch wat meer controle en zekerheid hebt. Maar dit heb ik dus overlegd en wordt bij ons dus helaas niet gedaan. Tenzij ik idd en niet ongesteld wordt en niet zwanger ben. Dan moet ik bellen en mag ik wel weer op controle.. Ik vind het echt raar dat mijn gynaecoloog dan tegen mij zegt als de 1e ronde letrozol zn werk doet dan dan 99% zeker is dat de daarop volgende rondes ook goed aanslaan. Zoiets zou je toch niet mogen zeggen als dat niet zo is? Ik ga dat toch wel even een keer vragen/aangeven.

Met ons gaat het goed :)
Gisterenavond was het wel verschieten, ik had opeens wat licht bloedverlies op mijn inlegkruisje, maar bij het afvegen gelukkig niets en tot nu toe ook niets meer. We zijn gisteren gaan joggen, ik weet niet als het daar door komt maar ik durf dat precies nu niet meer terug te gaan doen :/ er is hopelijk gewoon een bloedvatje gesprongen en laat dat maar het eerste en enige zijn! Niet goed voor het vertrouwen :/

@Elise, probeer het maar rustig aan te brengen. Ondanks het gevoelige thema, verliezen de artsen soms wel hun tact. Dat hebben wij ook helaas meegemaakt toen we over IVM begonnen ipv ovariele drilling wat onze eerste arts vond dat we moesten doen..
Veel succes! Ik vind zeker dat je het mag vragen, het is jullie kinderwens en jullie moeten alle goede kansen krijgen die jullie kunnen krijgen. En dat is helaas soms ook zaken vragen aan de arts. Zij zouden het beste met je voor moeten hebben, maar wij kregen toen wel het gevoel dat ze niet al onze opties besproken had en meer naar de cijfers keek dan naar ons individueel geval.

@Elise Ja mijn idee is ook dat artsen gewoon hun volgorde volgen hoe ze het altijd doen en echt individueel kijken word minder gedaan. Misschien na een lange tijd. Dus als je wat wil echt op je strepen gaan staan hoor! Ik vond het ook allemaal veel te lang duren met letrezol. De eerste ronde had ik letrozol en 1 echo gehad verder niet meer, omdat ik corona had. Ik kreeg geen nieuwe letrezol en ik moest een extra cyclus wachten (terwijl de mijne zonder medicijnen toch zeker wel 3 maanden duurde) dus wat van gezegd en een hele voorraad aan medicijnen gekregen . Dus ik had ervan geleerd niet wachten op hun maar zelf aangeven. Kom je verder mee..

@Mirelly toevallig had ik laatst gelezen dat joggen niet veel zou moeten uitmaken qua zwangerschap. Dus zou me er niet te veel zorgen om maken. Maja makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Ik heb een klein beetje hoop nu. Kheb normaal als ik gonasie zet 2 weken plus 1 dag later dat ik ongesteld moet worden als ik s ochtends wakker word. Dat is vandaag en tot zover dus niet.. Misschien is het een dag later of misschien niet..

Hi hallo! Ronde 7 met Letrozol achter de rug en de afgelopen rondes waren geen pretje.. Zijn er hier ook dames die zich herkennen in het verhaal hieronder? Wat heeft bij jullie uiteindelijk gewerkt? ‍♀️ Hieronder de 7 rondes beschreven (hopelijk is het duidelijk)

1. Letrozol 2,5mg - 1 eitje die groeide. Bij deze ronde kwamen ze erachter dat mijn eitje niet vanzelf sprong (hij was +- 32mm) dus toen kreeg ik een pregnyl injectie.

2. Letrozol 2,5mg - 1 eitje die groeide, laten springen op 19mm met pregnyl.

3. Letrozol 2,5mg - 1 eitje die groeide, helaas was dit eitje hard gegroeid.. eitje was 33mm daarna pregnyl.

4. Letrozol 2,5mg - 1 eitje die groeide, laten springen op 20mm met pregnyl.

5. Letrozol 2,5mg - geen eigroei. Nadien met Primolut onttrekkingsbloeding opgewekt om opnieuw te beginnen..

*HSG onderzoek na de onttrekkingsbloeding van de Primolut.*

6. Letrozol 2,5mg - geen eigroei. Omdat het slijmvlies nog erg dun was mocht ik op dag 18 beginnen met Letrozol 5mg.

7. Letrozol 5mg, veel bloedingen gehad nog nadat de letrozol kuur was afgelopen. Nu 2x echo gehad en er zitten wel eitjes maar ze groeien nog niet hard + door de bloedingen is het slijmvlies erg dun.

Morgen weer een echo en als de eitjes dan niet groter zijn gaan ze mijn casus voorleggen in het team.
Heeft iemand hier ervaring mee of klinkt het bekend? Zo ja, wat hielp bij jullie of wat was de vervolg stap ‍♀️

@Mirelly @Romee. Nee jullie hebben gelijk. Het is ook wel verwarrend en onduidelijk.. Maar ik heb de 1e ronde zeker een eisprong gehad die ook is bevestigd dmv bloedprikken. Maar idd was liever ook meer rondes naar het ziekenhuis gegaan omdat je dan toch wat meer controle en zekerheid hebt. Maar dit heb ik dus overlegd en wordt bij ons dus helaas niet gedaan. Tenzij ik idd en niet ongesteld wordt en niet zwanger ben. Dan moet ik bellen en mag ik wel weer op controle.. Ik vind het echt raar dat mijn gynaecoloog dan tegen mij zegt als de 1e ronde letrozol zn werk doet dan dan 99% zeker is dat de daarop volgende rondes ook goed aanslaan. Zoiets zou je toch niet mogen zeggen als dat niet zo is? Ik ga dat toch wel even een keer vragen/aangeven.

@Elise Nou inderdaad zoiets zou hij niet mogen zeggen!

@Ninna wat onzettend balen is dit! Gaat het een beetje met jou?

@Mirelly zal inderdaad vast een bloedvaatje zijn!

@Teessaa hi Tessa! Ik zit zelf in de 1e ronde Letrozol dus ik heb echt geen idee. Lijkt mij het meest logische om over te stappen op iets anders. Zijn de zwemmers van je partner onderzocht? Of misschien je eileiders laten controleren als ze dat kunnen? Succes in ieder geval!

Terug
Bovenaan