PCOS, Letrozol

@Elise Nou inderdaad zoiets zou hij niet mogen zeggen!

@Ninna wat onzettend balen is dit! Gaat het een beetje met jou?

@Mirelly zal inderdaad vast een bloedvaatje zijn!

@Teessaa hi Tessa! Ik zit zelf in de 1e ronde Letrozol dus ik heb echt geen idee. Lijkt mij het meest logische om over te stappen op iets anders. Zijn de zwemmers van je partner onderzocht? Of misschien je eileiders laten controleren als ze dat kunnen? Succes in ieder geval!
@Romee. Ja zwemmers van mijn vriend zijn helemaal goed! Ik heb 3 weken geleden een HSG onderzoek gehad en de eileiders waren allemaal open.. verder geen bijzonderheden ‍♀️ hopelijk hoor ik morgen meer.

Hoi iedereen!

Mag ik meepraten met deze groep? Lijkt me leuk

Ikzelf ben er enkele maanden geleden ook achtergekomen dat ik PCOS heb… ben 13/07 met een Duphaston kuur begonnen, maar menstruatie komt niet echt op gang (buiten wat bruin verlies).

Net te horen gekregen van de gynaecoloog dat ik daarom vandaag al mag beginnen met Letrozol . Ik vind het zoooo ongelofelijk spannend allemaal….

@Teessaa en, wat is eruit gekomen?

@JustKeepHope welkom! Spannend hé. Ik was 4 dagen na het stoppen met duphaston ongesteld geworden. Succes met de letrozol!!

Ik heb zojuist weer een echo gehad en geen verdere groei te zien. Vandaag weer starten met duphaston en daarna letrozol 5 mg! Ik hoop dat dit zn werk gaat doen.

@Teessaa en, wat is eruit gekomen?

@JustKeepHope welkom! Spannend hé. Ik was 4 dagen na het stoppen met duphaston ongesteld geworden. Succes met de letrozol!!

Ik heb zojuist weer een echo gehad en geen verdere groei te zien. Vandaag weer starten met duphaston en daarna letrozol 5 mg! Ik hoop dat dit zn werk gaat doen.
@Romee. Geen eigroei.. ze willen nog 1 keer controleren (vrijdag) en als er dan geen eigroei is gelijk door met de 7,5mg.. afwachten dus. Maar heb er weinig vertrouwen in.
Daarnaast vandaag wel besproken dat ik het psychisch soms wel zwaar heb met alle teleurstellingen (ik heb een angststoornis en merk dat mijn spanning erg toeneemt zowel door de medicatie als de spanning rondom het traject) Ik wordt binnenkort gebeld door de medisch psycholoog voor een afspraak.

Jij gaat nu beginnen met de 5mg begrijp ik?

Met ons gaat het goed :)
Gisterenavond was het wel verschieten, ik had opeens wat licht bloedverlies op mijn inlegkruisje, maar bij het afvegen gelukkig niets en tot nu toe ook niets meer. We zijn gisteren gaan joggen, ik weet niet als het daar door komt maar ik durf dat precies nu niet meer terug te gaan doen :/ er is hopelijk gewoon een bloedvatje gesprongen en laat dat maar het eerste en enige zijn! Niet goed voor het vertrouwen :/

@Elise, probeer het maar rustig aan te brengen. Ondanks het gevoelige thema, verliezen de artsen soms wel hun tact. Dat hebben wij ook helaas meegemaakt toen we over IVM begonnen ipv ovariele drilling wat onze eerste arts vond dat we moesten doen..
Veel succes! Ik vind zeker dat je het mag vragen, het is jullie kinderwens en jullie moeten alle goede kansen krijgen die jullie kunnen krijgen. En dat is helaas soms ook zaken vragen aan de arts. Zij zouden het beste met je voor moeten hebben, maar wij kregen toen wel het gevoel dat ze niet al onze opties besproken had en meer naar de cijfers keek dan naar ons individueel geval.
Ja precies... Ik twijfel nu ook wel of dit zo de beste manier is maargoed.. Ik ga deze ronde sowieso afwachten of en wanneer ik ongesteld wordt en anders ga ik het wel even aan kaarten!

Ik snap dat je geschrokken bent hoor!! Idd denk ook dat het een bloedvaatje is geweest. Ppfff hopelijk blijft het hier weer bij, zodat je vertrouwen kan groeien!!

@Elise Ja mijn idee is ook dat artsen gewoon hun volgorde volgen hoe ze het altijd doen en echt individueel kijken word minder gedaan. Misschien na een lange tijd. Dus als je wat wil echt op je strepen gaan staan hoor! Ik vond het ook allemaal veel te lang duren met letrezol. De eerste ronde had ik letrozol en 1 echo gehad verder niet meer, omdat ik corona had. Ik kreeg geen nieuwe letrezol en ik moest een extra cyclus wachten (terwijl de mijne zonder medicijnen toch zeker wel 3 maanden duurde) dus wat van gezegd en een hele voorraad aan medicijnen gekregen . Dus ik had ervan geleerd niet wachten op hun maar zelf aangeven. Kom je verder mee..

@Mirelly toevallig had ik laatst gelezen dat joggen niet veel zou moeten uitmaken qua zwangerschap. Dus zou me er niet te veel zorgen om maken. Maja makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

Ik heb een klein beetje hoop nu. Kheb normaal als ik gonasie zet 2 weken plus 1 dag later dat ik ongesteld moet worden als ik s ochtends wakker word. Dat is vandaag en tot zover dus niet.. Misschien is het een dag later of misschien niet..
Ja dankjewel, ga in zeker doen... Helemaal n.a.v jullie ervaringen hier mee.
Wacht deze ronde met letrozol af en daarna wil ik wel weer gewoon een follikelmeting etc hebben.

Terug
Bovenaan