pcos

Welkom jojotjuh
ik heb een paar maanden geleden diagnose pcos gehad. Ik heb idd ook de letrozol gekregen i.p.v. de clomid. Net 1e ronde gehad. Eiblaasjes waren deze ronde niet voldoende gegroeid. Vandaag gestart met medicijnen om m’n menstruatie weer op te wekken en aan een 2e rondje letrozol beginnen. 
Nientje 

Dankjewel meiden,
Blijft toch spannend om met de medicijnen te beginnen. 
@Nientjeee heb je veel last van de letrozol?
Vind het alleen vreemd dat ik niet voor echo’s langs hoef te komen. Moet op dag 21 bloed prikken en dan kunnen ze zien of er een eisprong is geweest. Als dit zo is dan mag ik het 6 maanden gaan proberen met dit medicijn.

@jojotjuh, het is idd spannend zo met medicijnen. Nee ik heb de eerste ronde geen bijwerkingen van de letrozol gehad. Afwachten straks hoe het bij de 2e ronde gaat. 
Ja idd raar. Ik heb wel echo’s gehad. 3 geloof ik. Om te kijken hoe mijn lichaam er op reageert. De eiblaasjes waar nu niet voldoende gegroeid. Maar tot 11 mm geloof ik. 

@nientje. Ik heb steeds medicatie gekregen om een bloeding op te wekken, zonder eisprong word je ook niet ongesteld en ik heb zeer zelden van mezelf een eisprong. Primolut en provera. Op provera reageer ik vrij sterk; ik voel me daar echt heel down en vervelend van. Van de primolut heb ik geen last. 
Ik ga de volgende keer eens vragen wat het verschil tussen de clomid en letrozol dan is. 

@jojotjuh, ik mag kiezen voor wel of geen echo's. Ik heb 1 ronde geen echo's laten maken. Dit omdat ik met dezelfde dosis de keer daarvoor zwanger was geraakt. Ik ging ervan uit dat het dus werkte. Ik vind het maken van de echo's soms lastig inpassen in mn agenda. Het moet natuurlijk steeds op bepaalde dagen en dat komt meestal precies niet uit. Dat leverde mij soms stress op. Door die ronde zonder echo's weet ik dat dat me nog meer stress oplevert. Ik kreeg toen namelijk helemaal geen eisprong en ik dacht dat die er wel zou zijn. Dat was onzekerder dan met echo's waar ze op een gegeven moment wel aan kunnen geven dat er hoogstwaarschijnlijk een eisprong komt. En gelukkig checken ze dat deze rond nog eens extra met bloedprikken. 

@lily, oké. Dit is voor het eerst voor mij. Primolut heb ik nu gekregen. Die slik ik nu en wordt dan als goed is weer ongesteld. Dan moet ik weer met de letrozol beginnen. 
Ik heb een bijsluiter mee gekregen dat met letrozol ten opzichte van de clomid, vaker een eisprong ontstaat. Meer zwangerschappen ontstaan en meer levend geboren kinderen zijn.  Het is een medicijn die eigenlijk gebruikt wordt voor vrouwen met een hormoon-gevoelige borstkanker. 

zijn er meiden hier die ervaring hebben met de Primolut om de menstruatie op te wekken? Hoelang duurt het voor je ongesteld wordt als je klaar bent met slikken van de medicijnen?
Nientje

ha nientje, bij mij hetzelfde als dat Rosie beschrijft. 7 dagen medicatie, derde dag zonder medicatie start van de bloeding. 

Terug
Bovenaan