Praatgroepje, wie gaat er ook voor een 3e?

Hoi allemaal,
leuk dat jullie mee willen schrijven, gezellig
Nicollee, nog een weel op de wachtbank, spannend. Ik heb vandaag voor het eerst een positieve ovulatie test gehad, dus ik ga het vanavind gezellig maken met manlief. Ik hou dan 14 dagen NOD aan dus 26 januari.... spannend
Junidochter, welkom, leuk dat jullie ook een wens voor de 3e hebben. heb je al verschillende ideeen in het hoofd wanneer je dit wilt gaan beginnen en denkt je man/vriend er hetzelfde over? Mijn man moest er nog wel even aan wennen toen we het erover hadden.
 
Mevrouw cactus wees welkom om mee te lezen maar ook zeker om mee te kletsen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd :) Wil je lang borstvoeding geven?
 
Hoi gebruiker, gefeliciteerd met je zwangerschap. Idd veel overeenkomsten en ik hoop dat ik je snel mag volgen met zwanger worden...
 
Girlzz gefeliciteerd met je zwangerschap. En wat fijn om een moeder te spreken die ook wat "ouder" is.  Hoe is je 20 weken echo gegaan?
 
Wij willen dit jaar ook voor een 3e gaan. Hebben 2 dochters van 3 en 1 jaar. Als het aan mn man lag was ik gisteren al zwanger. Ik wil zelf nog eventjes wachten. Ik geniet nu echt van m'n meisjes en zie nog enorm op tegen die eerste weken en maanden na de geboorte. Vind het pas leuker worden als de baby steeds wat meer kan en er meer een ritme is.

M'n dochters zijn van eind september en half oktober. Dus als er een 3e mag komen, wil ik liever in het voorjaar uitgerekend zijn. Lijkt me fijner met lekker naar buiten gaan enzo.
 
Hoi Roze wolkje, leuk dat je man zo enthousiast is. Heb je enig idee wanneer je wilt gaan beginnen? en was je snel zwanger de vorge keren? Ik zelf vind de eerste periode ook het lastigst, omdat ze nog zo weinig kunnen aangeven en natuurlijk het slaapgebrek. Mijn kinderen zijn al  wat ouder en erg zelfstandig dus ik denk dat het nu ook heel anders zal zijn.
 
Mijn vorige zwangerschappen zijn er met behulp van IVF gekomen. Ze hebben nooit iets kunnen vinden waarom het niet spontaan lukte. We hebben nog iets van 6 cryos daar in de vriezer liggen, dus als we weer willen kunnen we wel weer snel terecht. Bij vorige zwangerschappen was ik bij allebei bij de 2e poging zwanger in de natuurlijke cyclus (geen hormonen hoeven gebruiken). Ik denk dat ik van het voorjaar weer contact ga opnemen met de kliniek.

Het zal voor jou zeker even weer wennen zijn om dan weer in de luiers, slapeloze nachten enz te zitten. Maar je kids kunnen wel al goed helpen, dat is ook wel fijn.
 
Dus ook jij bent bekend met fertiliteit. Wel super fijn dat je nog 6 cryos in de vriezer heb liggen. En heb je e nig idee of je lang moet wachten als je je aanmeld?
 
 
Een update: Ik had zowel gisteren als vandaag een positieve ovulatie test. Ik heb beide keren met zowel de test van de action als die van clearblue getest, beide gaven een piek aan. Super fijn dat ik voor het eerst zonder medicatie een eisprong heb. Nu hebben we het gisteren gezellig gemaakt en morgen herhalen we dat.
Alleen hebben we vandaag de uitslag van het zaadonderzoek online kunnen inzien en ik zie dat de waarde van de mobiliteit niet goed is.. Ik ben hier wel van geschrokken. Heb ik eindelijk mijn hormonen op orde, zijn de zwemmers niet zo actief... ben bang dat het nu toch niet gaat lukken, en dat we echt zijn overgeleverd aan fertiliteit.
pfff die onzekerheid vind ik lastig, en hebben pas 25 jan afspraak bij gyn
 
Wat spannend LizzyMom!
Ik denk dat wij in het voorjaar als de jongste 1 wordt voor een 3e gaan. Mijn kinderen zijn beide in het voorjaar/zomer geboren, vond dat een prima periode voor verlof. Al valt dat natuurlijk niet te plannen...
Mijn man was altijd al overtuigd van een 3e. Ik twijfelde zelf aanvankelijk nog, maar dan vooral door 2 pittige zwangerschappen en een pittig herstel na de laatste bevalling.
 
Dat valt dan wel echt tegen he lizzymom. Hopelijk valt het allemaal mee, maar dan duurt wachten tot de afspraak nog lang.

Ik ben idd bekend met het hele traject en medische molen zoals ze het noemen. Ik ben en was gelukkig redelijk nuchter, maar alsnog heeft het wel impact op je leven. Wij begonnen met 6x iui, allemaal niet gelukt en toen naar IVF. Met de nodige hormonen slikken/prikken erbij.
De wachttijd is nu iets van 1-2 maanden als ik me weer aanmeld. Alleen door die ellendige corona mag ik m'n kids niet meer meenemen naar de afspraken, dus nog geen idee hoe ik dat moet gaan oplossen. En anders gaan we eerst gewoon zelf aan de slag, misschien snapt m'n lichaam nu wel ineens hoe het werkt ?
 
Terug
Bovenaan