Praatgroepje, wie gaat er ook voor een 3e?

Hoi ik klets ook graag mee. Ik ben 35 jaar en de trotse mama van 2 dochters (2014) en (2016) na lang praten en twijfelen zijn wij in december 2020 begonnen om een 3e kindje te krijgen. Ronde 3 was het raak. Helaas bleek ik met 7 weken een bbz te hebben. Omdat ik al bruinverlies en niet oplopende testen had in overleg met de artsen besloten af te wachten. In 2013 heb ik ook een bbz gehad en toen heeft mijn lijf het ook opgelost. De ronde daarna kwam mijn oudste. De jongste was in 1 ronde raak. Vorige keer dus ronde 3. Helaas is het nu bijna een jaar later nog steeds niet gelukt. Helaas ben ik in mei ook mijn moeder verloren op 58-jarige leeftijd. Ze had galwegkanker en is binnen 8 weken overleden. Toen even gestopt. Sinds juli weer bezig maar nog steeds niks. Afgelopen vrijdag naar de gyn geweest. Inwendig onderzoek en echo geen afwijkingen. Gezien mijn voorgeschiedenis met 2x een bbz en 2x een keizersnede verwacht de gyn dat er schade aan de eileiders is ontstaan. We moeten nu bloed- en zaadonderzoek laten doen en daarna volgt een kijk-operatie. Als de eileiders niet meer werken kan het alleen nog met IVF. Ik moet echt even schakelen. Van makkelijk zwanger naar IVF. Maar goed ik ben ook wel opgelucht dat ze een vermoeden hebben wat er mis is. Ik hoop dat die operatie snel kan. Ik wil zo graag nog een derde. Het verlangen wordt elke dag groter.
 
Hoi wees welkom ? 
Wat heb je in een heftige rollercoaster gezeten. En ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent in je lichaam als je voorheen wel makkelijk zwanger werd. Ik had het tegenovergestelde bij mij duurde het bij mijn eerste zoon bijna 4 jaar voordat ik zwanger was. Ik hoop dat het nu makkelijker gaat ondanks mijn leeftijd. Wij hebben de onderzoeken net achter de rug. Gelukkig stelt het niet veel voor maar het is toch spannend wat er uit komt. Wannneer moet je naar fertiliteit?
 
Terug
Bovenaan