"De dames die al wat langer wachten....."

Oef RCSS... wat een bericht... ik kan me voorstellen dat je je daardoor even helemaal uit het veld geslagen voelt. Ik weet ook niet zo goed wat te zeggen zeg... in vergelijk met jouw verhaal voelen mijn "problemen" ineens als een peuleschilletje (terwijl ik het daar al moeilijk genoeg mee heb) heel veel sterkte in ieder geval! 

8 feb is mijn testdag na de eerste IUI dus... ik lees hier zoveel over de ovitrelle eruit testen. Was vandaag toch eens benieuwd of het echt weg zou zijn want het zou zo'n 10 dagen in je bloed blijven. Omo wit. En nu baal ik dus zo van mezelf. Want vooraf hoopte ik op wit (want dan is de ovitrelle eruit en weet ik zeker dat als ik 8 feb positief test het ook echt van eigen HCG is) maar ergens heb ik nu ook zo'n baalgevoel van... hmm wit... dus negatief... 5 dagen voor NOD... dan wordt het weer niks. 
nouja je moet er ook vanuit gaan dat het de eerste keer niks wordt natuurlijk, maar man. Had ik nou maar niet getest gewoon. 

LittlePenguin, Wat bizar moet het zijn voor je na alles wat je met je vader hebt meegemaakt. :( En dan nu daar voor zoiets moois. Ik weet zeker dat hij mee kijkt van boven!
Wat een ontzettend fijn nieuws!! Ben echt heel blij voor je dat alles goed was en die cijfers, wow daar wordt je toch blij van :) en lekker toch dat je nu zelf mag klagen. Hoort er gewoon bij hoor. 
Zwindo, nederland kan net zo fijn zijn hoor. Het is dat je hier niet kan skieen anders hoefde ik niet zo ver weg. :D Heerlijk toch met zn drietjes! Er zijn zoveel mooie plekken in NL die we niet eens kennen. Nog maar 4 dagen wat fijn :) 
Hahhaa bijnaaa maar nog niet helemaal. 
FleurBo, wat fijn dat je toch even komt melden dat het tot nu toe nog goed gaat. Ik maak me eigenlijk alleen maar zorgen als ik jullie niet terug zie hier. Super spannend je echo. Ik duim voor je! Niet te streng voor jezelf hoor, het is echt niet gek dat je jezelf wilt beschermen voor weer een tegenslag. Ohh goed nieuws! een verstopt klein kloppend hartje. Hoe bijzonder! 
Lovetennis, inmiddels doen mijn borsten al niet meer zeer dus de menstruatie zal er wel aankomen. :( ik merk dat ik er wel veel op let eigenlijk. Mja het zegt zo weinig he. 
Wat fijn dat het gesprek zo goed voelde! Mensen met ervaring zijn altijd top. Heel goed dat er zoveel kansen zijn voor jullie. 
Whaha lekker spontaan! You go! Dat zit er hier ook niet meer zo vaak in helaas.. 
Omg 3! wauw en wat een achtbaan idd. Succes met de beslissing hoor. 
RCCS, jeetje wat een heftig verhaal. En je bent nog zo jong! Ik snap dat je er echt heel verdrietig van bent. :( sterkte hoor. 
Uitljesfan, ik heb niet veel ervaring met testen maar volgens mij kan het nog prima hoor ookal is hij nu wit. Het is nog zo vroeg. Geen bloed is moed toch.
Hier ook aan het onderbroek staren. Vandaag of morgen verwacht ik bruin bloed verlies, al was het vorige cyclus pas de dag zelf na de HSG dus misschien is het nu wel hetzelfde. Het blijft nog even spannend. 

@fleurbo, de vorige keer met 3 eitjes was met clomid.

@zwindo dankjewel voor je berichtje

@uiltjesfan, ik herken die worsteling met dat wel of niet testen. Vreselijk is het :(

@IsaV, vreselijk die dagen dat je gedachten alle kanten op gaan :(

Hier gekozen om door te gaan, gisteren nog een echo gehad. De grootste en kleinste waren niet gegroeid, de middelste wel.
Het zijn er nu sowieso 2 en de 3e heeft een kleinere kans, maar kán in theorie nog meedoen.
Dus morgenochtend de inseminatie, de laatste, de aller laatste IUI, nummer 9!

Uiltjesfan wat spannend met de naderende testdatum. Ik ben er zo eentje die wilt weten of de (in mijn geval) pregnyl uit mn lichaam was. Die test geeft indd altijd een beetje een dubbel gevoel. Mijn test met luna was op mn nod overigens licht positief pas op mijn testdag van het ziekenhuis was hij duidelijker. Het is wel ivf geweest dus wel iets anders maar normaal zijn er ook heel veel vrouwen die pas positief testen op hun nod. Dus er is echt nog wel hoop.

Isav ah balen dat je toch alweer begonnen bent met bloeden. Zo naar.

Lovetennis wat spannend! Dus toch door laten gaan. Ben benieuwd ga voor jullie duimen wellicht is dit ineens een magische ronde voor jullie over zouden gaan naar C&C.

Hier gisteren in alle glorie ongesteld geworden en dus gelijk het ziekenhuis gemaild. Datum staat ingepland voor mn eerste echo, dus nu duimen dat alles een beetje voorspoedig verloopt en het ontdooien goed gaan en dat het dan een mooie plakkert wordt.

Hee meiden,
Ik probeer weer even de berichtjes bij te houden ?
Hier is de IUI verder goed gegaan. Ik had een keer een andere arts en zij was echt hilarisch. Heel luchtig, met humor en ze heeft het zaad succes gewenst voordat ze het rietje leegdrukte, haha! Ik mag dat wel. Sowieso hele fijne mensen op de polikliniek, voelt wel relaxed. Maar af en toe dat lange wachten… mijn afspraak begint vaak 20 min later dan de opgegeven tijd, dat geeft weleens tijdsdruk met weer terug rijden naar werk bijvoorbeeld.
Nu in de laatste paar dagen voor mijn nod. Alle signalen zijn aanwezig van een aankomende menstruatie, maar ben druk aan het oefenen om wel te voelen, maar niet te interpreteren. Is nog een moeilijke. Ik heb voor de IUI ook mijn booster gehaald, dus ben benieuwd of dat nu verschil gaat maken.
Vrijdag was trouwens mijn dag 10 na pregnyl spuiten, en de vorige keer was ik zeg maar vandaag aan het menstrueren. Hoewel ik het wel voel, is het er nog niet. Dus voor de positiviteit, dat is al ruim een halve dag langer dan vorige ronde :p
@Vis, jeetje, dat is meteen spannend wat je schreef over dat bloedverlies, maar een goede echo lees ik, super!
Uiltjesfan, dit was ronde nummer 2. Overigens voel ik momenteel niets, maar wellicht als de cyste er nog zit dat het met stimulatie weer wat gaat doen. Maar als het nog een ronde moet worden, dan wordt er een uitgangsecho gemaakt.
Ik lees ook dat je een test tussendoor gedaan hebt om de ovitrelle te checken, dat is precies waarom ik dat nog niet heb gedaan, gekmakend zou het zijn. Maar tegelijkertijd ook zo verleidelijk hé.
Lulu, hoe is het bij jou je eerste IUI gegaan?
Zwindo, de dertigers-crisis.. ja, heel bekend! Leuk om allemaal dingen te bedenken, dat helpt ook om lekker wat meer in ‘op dit moment’ te gaan leven. Deel vooral wat je hebt gedaan, als je dat wil ? Dat zijn altijd leuke berichtjes om ook te lezen.
IsaV, ik heb eigenlijk elke maand pijnlijke borsten voor de menstruatie. Bij mij is het tot nog toe nog geen teken van wat anders geweest. Ik heb daar wel wat acupunctuur voor gedaan en dat was mega fijn.
LittlePenguin, als jij lekker wil klagen: doen! Want ik weet zeker dat je tussendoor op roze wolken zit en super blij bent. Het is je gegund om over alles blij te zijn, misselijk en vermoeid te zijn, klagerig te zijn, en 1000x over je zwangerschap te vertellen. Beleef het! Bekijk het dan zo: je hebt 2,5 jaar hard genoeg je best gedaan om hier te komen, dan mag je ermee doen wat je voelt ?
FleurBo: Wat mij betreft prima als je nog eens wat post. Persoonlijk ben ik hartstikke blij voor je, maar hoop ook dat je van dit lijntje los kan maken wanneer jij eraan toe bent. Ik stoor me daar niet aan, mocht je de bevestiging fijn vinden. En wat zal dat moment bij de echo vreselijk voor je zijn geweest! Maar gelukkig met opluchting.
LoveTennis, zo jij zit ook lekker in een rollercoaster! Ik lees ook dat je een keuze hebt kunnen maken, dat lucht op kan ik me zo voorstellen. Ik zou er denk ik ook voor gegaan zijn, ik heb er weleens over nagedacht wat ik zou doen, maar dat is een dikke ja. Wat zijn de kansen dat je daadwerkelijk een drieling krijgt? (zeg ik nu hoor, haha, soms weet je van tevoren ook niet wat je allemaal kan zeggen en wat eruit komt :):p)
En dan heb je op dit moment je inseminatie gehad! Hoe is het gegaan?
RCSS, oh wat heftig zeg! Ja, elke aankondiging, zwangere vrouw is een enorme confrontatie. Ik hoop dat wanneer jullie dit nieuws een beetje kunnen laten indalen open kunnen staan voor mogelijkheden. Niet per se dat je wat moet doen, maar gewoon openstaan voor andere mogelijkheden in jullie gedachten. Heel veel sterkte gewenst.
IsaV, ik moest even heel erg lachen om jouw uitspraak ‘geen bloed, is moed’, hahaaha! Die hou ik erin. En daarna lees ik dat het voor jou helaas weer begonnen is. Sterkte!
Zwindo, ah balen dat het toch gekomen is. Wel je afspraak gepland zie ik. Ik duim met je mee voor een prachtige ontdooiing, goede terugplaatsing en een enorme mooie plakkert!!!
Oja, ook nog leuk: wij gaan een reisje plannen naar Praag in april ?? We hadden laatst een leuk bandje gehoord en we zijn eens gaan kijken en ze spelen ook in NL, maar in april dus ook in Praag en toen dachten wij…. we willen weer meer levendigheid in ons leven naast dat we heeeeel graag ouders willen worden… dus wij gaan naar Praag! Nog wel even alles boeken, maar de plannen zijn gemaakt ?

Hee dames, ik heb heel wat pagina's hier teruggelezen. Wat een verhalen allemaal, maar ook wat een herkenning! En wat fijn om te zien dat er toch nog zoveel positieve verhalen tussen zitten, soms na zo lang proberen! 
Ik zal me voorstellen: ik ben 29, heb pcos, ben ruim 10 jaar samen met mijn vriend en sinds 2020 proberen we een kindje te krijgen. Eerst in mijn 'pcos cyclus' (soms 6 weken, soms 4 maanden..), maar sinds april 2021 via het ziekenhuis. In de tussentijd 4 goede cycli gehad met letrozol (zo weinig omdat het niet altijd aansloeg, en de provera die ik dan kreeg ook nog eens niet altijd aansloeg, of omdat ik verplicht pauze moest na een positieve zwangerschapstest). Over die positieve test: Van die 4 cycli met eisprong door letrozol heb ik 2 keer een positieve zwangerschapstest gehad, maar beide rond 5 weken al mis gegaan. Na deze 4 rondes sloeg helaas de letrozol niet meer aan. Vanwege bijwerkingen niet opgehoogd naar 7.5mg maar over op gonal-f. Nu net 1 ronde met gonal-f erop zitten, maar helaas afgelopen week ongesteld geworden.
We doen geen IUI, maar op de 'natuurlijke manier'. Mijn vriend is ook een keer getest en het VCM was 16, ze zeiden dat dit goed genoeg is en dat het niet herhaald hoeft te worden. opzich hebben de 2vmk daarna ook laten zien dat het niet aan hem ligt. En toch zit het me niet altijd lekker, dat ik allemaal medicatie gebruik, maar dat de kans met IUI misschien veel hoger zou zijn, als het VCM bij herhaling weer zo laag zou zijn. Nu heeft mijn vriend afgelopen week griep gehad, een paar dagen klein beetje verhoging (niet noemenswaardig), maar ook 2 dagen koorts boven de 39 graden. Inmiddels weer opgeknapt. Maar ik baal nu wel omdat ik het gevoel heb dat de komende 2 rondes niet echt veel kans maken ?. Bedoel vcm was al nét oke genoeg en dan koorts erbij.... Ik heb dit bij het zkh aangekaart, maar zij zeiden alleen 'jullie kunnen best een ronde pauze nemen als je dat wil?' Nouja, jullie begrijpen me denk ik als geen ander als ik zeg dat pauze nemen niet als een goede optie voelt. Daarbij; een kleine kans is beter dan geen kans. 

Nou heel verhaal ? maar het lijkt me gezellig hier mee te kletsen, 'fijn' om anderen te spreken die in een vergelijkbaar schuitje zitten!  

Terug
Bovenaan