"De dames die al wat langer wachten....."

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Het is ook fijn om jullie verhaal te lezen, sommige minder positief en sommige juist positief.
Wij hebben vandaag een afspraak gemaakt bij Dr. Valkenburg in Leuven, Belgie.
Hopelijk krijgen we hier wat meer uitzicht.
Dikke knuffel voor iedereen! X

Hey meiden!

@LittlePenguin: wow, het is mij he-le-maal ontgaan dat jij ook een positieve zwangerschapstest in handen hebt gehad! GEFELICITEERD, wat een geweldig nieuws! En wat een suuuuper fijne, goede echo. Heel blij voor je! Geniet onwijs van de zwangerschap.

@FleurBo: oh wat een bizar spannende minuten, maar wat fijn van het kloppende hartje en dat het er allemaal goed uit ziet. Ook voor jou al het geluk gewenst (en kom zeker af en toe vertellen hoe het gaat, vind ik in ieder geval heel leuk)!

@LoveTennis: ik ben heel benieuwd hoe jullie allerlaatste IUI is gegaan! Ik ga onwijs duimen dat het deze keer "gewoon" RAAK is! Wanneer mag je gaan testen? Hoe voel jij je?

@Isa: stom van je ongesteldheid :( ik ben het even kwijt, maar zijn jullie al voor onderzoeken geweest?
Super knap en fijn dat je het aan je ouders hebt verteld. Luchte dit op? Vervelend van die opmerkingen, dat is iets wat je op zo'n moment niet wilt horen. Toch is het ook weer heel menselijk, ze proberen direct een oplossing te zoeken, wat jou zou kunnen helpen. Hopelijk kunnen ze ondanks dit een fijne steun voor jou zijn.
Ook echt heel knap dat jullie naar die psycholoog zijn gegaan! Wat fijn dat begrip he? Ik heb zelf ook al drie keer met een psycholoog (op dat gebied) gepraat en ik jank er de ogen uit mijn kop, maar voel me daarna zooo veel beter. Vooral omdat je je soms zo schuldig/stom kan voelen als je jaloers bent of als je altijd bezig bent met zwangeren om je heen bijvoorbeeld, maar zij vertelt dan dat dat helemaal niet stom en gek is. 
Vet goed idee van je lijstje! Er staan al leuke dingen op! 

@Uiltjesfan: dikke knuffel voor jou! Wat onwijs naar dat je op werk in huilen bent uitgebarsten en weg heb "moeten" sneaken... wat kun je je dan ellendig en verdrietig voelen :( 
Ik ben echt in shock van die opmerking over je bolle buik... jakkes... ik vind het zo bizar dat sommige mensen zo weinig empathie hebben en niet verder denken dan hun neus lang is. Ook niet fijn van het verhaal van je moeder... ik kan me voorstellen dat je je dan heel onbegrepen voelt. Ik vind dat soort dingen ook heel moeilijk, toch weet ik ook dat veel mensen er weinig aan kunnen doen, omdat ze het gewoon echt niet begrijpen, maar toch ook het beste met je voor hebben. Op aanraden van Lina heb ik het boek "Vruchtbaar" gelezen en dat boek zou eigenlijk onze omgeving moeten lezen, haha. Hoe om te gaan met... daar staan hele fijne dingen in die ik soms heel erg mis vanuit mijn omgeving! 
Wat knap trouwens dat je meer op je gezondheid bent gaan letten en gestopt bent met roken. 

@Zwindo: yes, fijn! Ik ga met je mee duimen! Wanneer mag je voor controle? Hopelijk geeft dat ook weer motivatie om je gezonde levensstijl weer wat op te pakken/vol te houden. Lijkt me idd lastig al die snacks bij je moeder te weerstaan, haha ;) 

@Lina: bizar dat je 10 minuten later ongesteld werd. Niet leuk, wel goed aangevoeld. En heel goed dat je dat aanvoelen probeert te voelen, in plaats van te interpreteren. Dat doe ik de laatste tijd ook veel meer en helpt wel om de positiviteit wat langer vast te houden. Suuuuuper leuk van Praag! Ik ben daar nog nooit geweest, maar lijkt me zo'n mooie en gave stad! Nu ben ik wel heel benieuwd naar dat bandje (hoef je niet te vertellen hoor). Geniet van de voorpret!

Hier gaat alles wel goed. Ik mag over een week gaan testen, dus dat vind ik wel spannend. Heb al zo'n vijf dagen pijnlijke borsten, wat voor mij altijd een teken is dat de menstruatie eraan komt. Maar goed, nu had ik het al zo vroeg, dat ik dit ook wel naast me neer kan leggen. Merk altijd wel heel erg dat mijn progesteron toeneemt en mijn oestrogeen daalt, dus met de dag word ik chagrijniger, hehe... deze week gelukkig weer (leuke) afleiding, dus daar focus ik me vooral op.  

Hoi hoi allemaal
Ik probeer weer wat te reageren

LinaV balen van je menstruatie je hebt toch altijd hoop als je een goede iui hebt gehad
IsaV balen van je bloedverlies
Uiltjestest heb je al getest?
Fleurbo wat fijn dat je een goede echo hebt gehad wanneer mag je weer voor een echo?
Love tennis wij hadden ook wel eens 3 eitjes toen vroeg ze of wij in de tussentijd nog sex hadden gehad en toen zeiden wij ja ook al was dat niet zo want dan zeiden ze ok dan kan het wel gewoon doorgaan want de kans dat er 1 bevrucht is kan ook altijd beetje een domme opmerking als je bedenkt dat je in het traject ziet en de kans dan bijna nul is dat het spontaan lukt ? maar goed wij durfde dat wel aan omdst de kans op een 3 ling heel klein is maar dat bleek bij jullie dus niet meer nodig omdst de 3de niet verder groeide nou succes met wachten nu
Rcss wat een heftig verhaal als je dat al zo jong moet verwerken hopelijk kun je het een plekje geven en kunnen jullie verder nadenken wat jullie nu willen wel.of geen donor sterkte met het verwerken

Hier een update van mij
na een intake gesprek via de telefoon hadden we Afgelopen vrijdag een eerste echo gehad bij de kliniek om te kijken hoe het met de eitjes was ze was er niet heel positief over of het wel door kon gaan de ivf terwijl we bij het ziekenhuis gewoon weer met hormonen werden gespoten en wachten tot de punctie dus beetje apart we hebben bloed geprikt en mijn vriend zijn zaad word nagekeken we krijgen over 4 week uitslag en kijken wat er gaat gebeuren spannend maar een super fijne kliniek met een beetje humor daar houden we wel van dus word vervolgd

Zwindo fijn dat het op tijd is doorgezet! Kun je weer door voor een nieuwe poging! Hopelijk ziet het er allemaal mooi uit volgende week! Lukt het een beetje met het dieet weer oppakken? Lijkt me ook echt ontzettend moeilijk om van de suikers af te kicken. Groot gelijk dat je je af en toe ook even laat gaan. 

Ik ben nu 7+4, over 1,5 week heb ik de volgende echo, deze keer in het ziekenhuis. Hopelijk voor het laatst in hele lange tijd drankje daar heen moet!

Uiltjesfan bah wat een nare situatie op werk! Soms kunnen die dingen echt zo vervelend vallen he. Goed dat je naar huis bent gegaan. Alles even laten gaan lucht misschien een beetje op. En dan ook nog zo’n stom weekend gehad. Hopelijk voel je je snel beter!

IsaV balen dat je menstruatie is doorgebroken :( kan me voorstellen dat je hoop toch groter is na de HSG en de teleurstelling enorm is.
En wat frustrerend dat ze zeggen dat je het wat rustiger aan moet doen (hoewel lief zijn voor jezelf altijd een goed idee is, vooral voor jezelf). Ik snap zo goed dat het voelt alsof jij dan de schuld krijgt van dat het niet lukt. Echt niet vergeten dat dat echt niet waar is!! 
Hier zei mijn schoonmoeder ook: “ja jullie waren er deze poging wel minder mee bezig toch? Dat zal vast ook wel invloed gehad hebben.” Nou ik wist niet waar ik het zoeken moest. Alsof we het inderdaad zelf over ons afroepen omdat we er mee bezig zijn. Nou ik geloof daar dus echt niet in. Daarnaast is doen  naar de buitenwereld alsof je het los laat iets heel anders dan dat je het zelf ook echt los laat, ze moest eens weten! Moraal van het verhaal: iedereen die zegt je moet het loslaten of rustiger aan doen “want dan lukt het misschien wel” hebben zelf nooit ervaren hoe dit allemaal is en hebben echt geen recht om jou te vertellen wat je moet doen :)

Lovetennis fijn dat de derde toch wat kleiner was en jullie gewoon door zijn gegaan, nu weer de spannende weken in. En lijkt me ook fijn om te weten dat het de allerlaatste was! Als deze niet lukt dan mag je eindelijk met ivf starten. Hoe gek het ook klinkt, ik vond het toen echt een opluchting. Maar natuurlijk eerst heel hard hopen dat het niet nodig is?!

LinaV wat leuk om naar Praag te gaan! Echt goed om gewoon die dingen te blijven doen, vooral nu het gewoon weer meer kan met de maatregelen. Even weer wat positieve vibe :)
Balen van het bloed vlak na je berichtje :( maar even extra lief zijn voor jezelf 

Milou ik kan me voorstellen dat je er soms erg moedeloos van wordt dat er steeds een nieuw probleem op lijkt te poppen. Hebben ze onderzoek gedaan naar de reden van de miskramen? 
Koorts kan inderdaad wel invloed hebben op de zaadkwaliteit. Bij mijn vriend werd het inderdaad ook iedere keer gevraagd of hij koorts had gehad. Ik weet alleen niet hoe veel invloed het heeft. VCM van 16 (miljoen denk ik?) is volgens mij best prima, maar moet eerlijk bekennen dat ik daar niet zo heel veel van weet. Misschien dat ondanks de koorts er toch genoeg over blijft. Wat ik je wel wil meegeven is dat als je ergens over twijfelt of toch graag iets onderzocht wil hebben je daar gewoon over kan bellen. Al is het maar dat ze even kunnen toelichten waarom ze het niet verder onderzoeken, dat geeft misschien al wat geruststelling. Of misschien dat als je er om vraagt en wat stellig zegt dat je het onderzoek wilt herhalen dat ze er in mee gaan.

Lulu spannend om over 5 dagen te testen! Hopelijk goed nieuws!

Caroline fijn dat het gesprek goed ging en je een goed gevoel hebt over de kliniek! Hopelijk een goede uitslag over 4 weken. Duurt wel lang zeg, hopelijk komen jullie het wachten een beetje snel door.

IsaV Haha ja suikers laten staan is echt een grote uitdaging. Zeker met een moeder die continue allemaal koekjes, snoepjes en chocolade in huis haalt. Nou sla ik het al heel vaak af, maar op mindere dagen is het wel heel verleidelijk om eraan toe te geven. Wat fijn dat jullie het met je ouders hebben kunnen delen. Snap inderdaad dat het wel confronterend is om te horen dat ze allemaal denken dat je even een stapje terug moet doen. Dat is nooit leuk om te horen. Ik denk niet dat je het moet zien dat ze denken dat het aan jou ligt. Ik denk dat ze het echt puur vanuit hun goede bedoelingen zeggen. Teveel stress is uiteindelijk nooit goed, of je nou zwanger probeert te worden of niet. Blijft alleen shit om aan te moeten horen dat je het wat rustiger aan moet doen.
Maar toch heel goed dat je er ook gelijk over nadenkt en actie op gaat ondernemen. Klimbos heb ik al wel eens gedaan met mn neefje en nichtje waar we op moesten passen en wow ik heb me toch spierpijn gehad daarna haha. Was wel heel leuk! Karten heb ik ook gedaan en wil ik nog steeds een keer samen met mn man doen. En escaperooms vindt ik ook altijd heel erg leuk! Oja ik heb ook een hele leuke en misschien voor meerder meiden hier op mijn lijstje staan. Heeft ook een beetje te maken met acceptatie van mijn lichaam, namelijk een boudoir shoot! Echt heel erg spannend maar ook heel tof om een keertje een soort grens van mezelf op te zoeken.

Uiltjesfan Pff wat naar dat je je zo klote voelt zeg. Hopelijk kom je hier snel weer een beetje uit en weer vol nieuwe energie! Pak even lekker die baal/sip dag. Die opmerking van die vriend is echt heel naar, helemaal want je heb een beetje een dikke buik. Snap ook goed dat je even met je mond vol tanden stond. Ik heb inderdaad ook heel vaak mensen die dan met verhalen komen dat de zus van de buurvrouw ook een miskraam heeft gehad en nu kinderen heeft en weet ik het wat allemaal. Ik denk dat het ook een vorm van het proberen te begrijpen is ofzo. Geen idee. Ik probeer altijd te denken dat het vanuit goede bedoelingen komt en ontwetendheid. 

RCSS spannend hopelijk kunnen zij jullie toch nog meer opties aanbieden. Heel veel succes!

Lulu spannend volgende week testen hopelijk met goed nieuws! Wel raar dat je, je naam niet aan kan aanpassen. 

Carolinerkj wat balen van de echo. Dus nu moeten jullie 4 weken wachten op de bloeduitslagen om te horen of jullie kunnen starten of niet? Hopelijk dan over 4 weken in ieder geval wel goed nieuws. 

FleurBo Spannend over 1,5 week de echo. Hopelijk dan goed gegroeid en makkelijker te vinden als de vorige echo. Hoe voel je je verder?

Hier de intake gehad bij Nij barrahus. Was een goed gesprek en ze zien goede kansen. Ze lieten al iets vallen over dat ik misschien hogere dosissen krijg als ik bij hun het traject start. Eerst moet ik nog langskomen voor een echo en bloedafname. Ook moet mijn man zijn zaad en bloed weer onderzocht worden. Dus we gaan het zien. Loopt nu allemaal een beetje door elkaar heen. Bezig met de cryo en bezig met de mogelijkheid voor het starten van een nieuw traject. Mijn man vond dat we nog even rustig aan moesten doen met het inplannen van de afspraken voor het bloedprikken enz. Hij wil zich er zelf ook weer een beetje op instellen dat hij weer zo'n kamertje in moet (ook logisch). Ik heb nu voor mezelf al wel de afspraken ingepland en gemaakt. Dus die staan al wel lekker snel gepland, maar heeft ook meer te maken met de planning dat ik nu nog niet zo vaak in het Noorden ben. 

IsaV nee dat meen je niet ? geds wat vervelend!
Ooooooh rustiger aan doen, het is toch verschrikkelijk dat er zo veel mensen zijn die dat zeggen! “Vriendin” die op 1 januari stopte met roken en na cyclus 1 zwanger was, zei tegen mij: “wij gingen ons huis verbouwen en op vakantie en toen waren we zwanger, we waren er totaal niet mee bezig..” vreselijk!

Uiltjesfan dikke knuffel voor jou!!

Zwindo ik ga voor jullie duimen!

LinaV Ooo ik lees nu dat je ongesteld bent geworden, gedver jij ook al ? Mijn cyclus was van de rit na de booster.

MilouP welkom!
Ik heb de 9e IUI poging achter de rug en ik kan nou niet echt zeggen dat ik heel positief over IUI ben. Bij ons is niets gevonden, dus ik denk echt dat je niet veel meer kans hebt dan op de gewone manier. Ik geloof alleen dat de timing bij IUI sneller “goed” zit. Ik zou je daar niet te veel op focussen, dat je met IUI perse meer kans hebt, aangezien jullie scores ook goed zijn.
Maar ik snap de gedachte wel hoor ☺️

Lulu, dankjewel! Blijft vreemd dat je je naam niet kunt veranderen, heb je ze al eens gemaild? Ik werd toen snel geholpen.
Ik zal je zo vertellen hoe ik me voel ?

Carolinerkj ik ga voor jullie duimen! Het moet toch eens een keer goedkomen bij jullie!

Fleurbo, spannend; nog even wachten op de echo! Ik herken je gevoel; ik ben ook helemaal klaar voor ivf, maar je hoopt toch idd dat het niet nodig is.

Nou het was hier allemaal even spannend zeg. Zondag nog een coronatest gedaan, voordat we naar het ziekenhuis gingen. Negatief.

Inseminatie goed gegaan, zaad was 3 keer zo veel als bij poging 8, dus super.
Test ik dinsdag met de zelftest (corona) positief en gister de uitslag van de GGD ook positief.
Het was op mn werk al een lopend vuurtje (ik ben docent), dus ja de vraag was meer “wanneer” ik het zou krijgen en niet “of”.
Goddank is de timing “perfect”

Als ik dus ongesteld word, moeten we naar C&C in ?? voor bloed/hormoon- en zaadonderzoek. Dan breken de 2/3 spannende weken aan.

@lulu, ja alles is al onderzocht en komt niks uit waardoor het niet zou moeten lukken. 
Het luchtte niet perse op eigenlijk om het mijn ouders te vertellen maar het is wel prima zo. Ben wel benieuwd of ze ons wat met rust laten verder haha. 
Ja dat jaloerse is wel erg hoor, is nu steeds meer aanwezig en voel me dan best wel schuldig en een stom mens. Maarja ik denk dat de ander het ook vast wel zal begrijpen (als ze het zouden weten).
Spannend dat je over een week kan testen! Die pijnlijke borsten vind ik ook altijd een tegenvaller maar toch zegt het maar weinig he. 
Veel plezier met alle leuke dingen! Klinkt goed om daar op te focussen.
Carolinerkj, fijn dat de kliniek bevalt. Nog 4 weken wachten pff duurt lang :) wel spanennd hoor. 
FleurBo, wat fijn dat het nog allemaal goed gaat! 
Idd dat verschil tussen wat je laat zien aan de buiten wereld en wat er van binnen in je omgaat is een wezenlijk verschil. 
Ik denk in deze wel dat "ze" gelijk hebben en ik wil het ook rusiger aan doen dus dat gaan we gewoon regelen. Uitdaging haha.
Zwindo, jaaa als je niks in huis hebt dan gaat het maar als je continue die verleiding hebt. Pfff ik zou dat niet kunnen weerstaan, chocolade freak dat ik ben.
Hahaha ja als je met kids bent vlieg je er net wat fanatieker in ook he! Geweldig is dat. 
Jaa die boudoir shoot, super gaaf! Ik heb zoiets al eens gedaan als cadeau voor mijn vriend :) 
Wat goed dat je al een fijn gevoel hebt en dat ze ook meteen al iets van een plan door laten schemeren en dat je goede kansen hebt! Lijkt me voor je man ook allemaal best lastig inderdaad. Het moet dan ook allemaal maar weer lukken. 
Lovetennis, bleh dat is echt niet leuk om te horen! Zie je wel dat het ook kan lukken als je juist wel druk bezig bent met van alles. maar hoe je er 'niet mee bezig' kan zijn dat begrijp ik echt niet. 
Omg wat een geluk dat je op het ziekenhuis nog negatief was! Super goed toch. En zoveel zaad, ook helemaal top! Succes met wachten.
Ben je er ziek van nu met covid? 

Terug
Bovenaan