"De dames die al wat langer wachten....."

LinavV balen dat je toch ongesteld bent geworden. Je voelt je lichaam dan wel weer goed aan. Heel leuk dat jullie naar Praag gaan in april. wat een heerlijk voorruitzicht! Ik zal laten weten wanneer ik iets van de bucketlist heb gedaan haha. We hebben ons overig wel al ingeschreven voor een color obstacle run! Ik heb wel al vaker de mudmasters gedaan, maar dit is net weer even iets anders. Met kleurpoeders gooien en over luchtkussens heen moeten klimmen en klouteren net als kleine kids haha. Je hebt 3 dagen op 3 locaties (amsterdam, rotterdam en den haag). Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit! De volgende bucketlist moeten we nog even bekijken en uitzoeken haha.

MilouP Welkom! Natuurlijk hoop je je hier niet te hoeven aanmelden, maar het is zoals je zelf al hebt kunnen lezen een hele fijne plek om je verhaal te doen/tips te vragen of soms eens even lekker uitrazen met lotgenoten. Jullie zijn ook al een hele poos onderweg zo te lezen. Wat naar dat je vriend ziek is geweest en koorts heeft gehad. Wij kregen zelf corona net voor we ons weer mochten melden in het ziekenhuis voor het starten met een nieuwe ICSI ronde. Helaas, werd dit dus inderdaad 3 maanden uitgesteld, omdat mijn man 2 a 3 dagen boven de 39 graden koorts had gehad. Echt mega zuur was dat. Had hij geen koorts gehad hadden we gewoon kunnen beginnen. Hij heeft daarna wel heel goed zijn vitamines (zink, foliumzuur, multi vitamines voor mannen, etc.) geslikt. Toen het eenmaal zover was had hij ineens echt super zaad. Dat hebben we in de 3 jaar dat wij bezig zijn nog niet eerder gehoord. Wat ik wil zeggen. hou er rekening mee dat jullie inderdaad moeten wachten. Het nieuws krijgen blijft klote maar dan kan je je er in ieder geval al wel een beetje op instellen. Zoek voor die 3 maanden leuke dingen uit die je met elkaar kan doen, zodat de tijd wat sneller gaat. 

Hier deze ronde wel weer een ronde wat meer last van mijn darmen als de laatste paar keren, maar dat komt volgens mij echt omdat ik me dus niet zo goed meer aan de richtlijnen van mn dieet heb gehouden. Dat wordt dus gelijk afgestraft haha. Dus moet maar weer even goed gaan luisteren naar de signalen van mijn lichaam en op mn eten gaan letten. Het opnieuw afkicken van de suikers zal wel een uitdaging worden. Volgende week gewoon al de eerste echo en dan eens kijken wat deze ronde gaat doen. 

Zwindo, gelukkig dat jij nu in ieder geval goed ongesteld bent geworden! Ik ook maar daar ben ik juist niet blij mee :( 
Fijn dat je weer vooruit kunt kijken naar je eerste echo!
Suikers laten staan lijkt me echt een uitdaging, mag je dan echt helemaal niks meer daarvan? 
LinavV, dat klinkt echt heel fijn! Die humor zou ik ook wel kunnen waarderen, maakt het wat luchtiger he. Spannend nog dat wachten hoor. 
Oh helpt dat die acupunctuur? Misschien moet ik dat ook eens gaan proberen. Heerlijk weekendje praag klinkt heel leuk!
Nou shit zeg bij jou ook weer menstruatie :( 
MilouP, wat een lastige situatie ook voor jullie. Heel veel succes gewenst hoor en klets gerust mee. 

Hier gewoon ff lekker balen, chagrijnig zijn en weer vooruit kijken. Inmiddels weten mijn ouders het nu, ze waren erg blij dat we het hebben gedeeld.
Uiteindelijk heeft iedereen (ouders en mijn vriend) de conclusie getrokken dat ik het maar eens rustiger aan moet doen want het zal wel door stress komen dat het niet lukt. Beetje confronterend en helemaal niet leuk om te horen. Want dan is het dus mijn schuld dat het niet lukt, als je snapt wat ik bedoel.

Oooh IsaV nee natuurlijk is dat niet leuk om te horen. Exact hetzelfde zeiden mijn ouders toen we het hen vertelden... Ik maakte me veel te druk om mijn werk en hield teveel ballen in de lucht en was hier ook teveel mee bezig. Rustiger aandoen en loslaten was het devies. 
Ik heb me toen kapot gejankt in de auto omdat ik dus de schuld kreeg van dat het niet lukte. Maar dat bedoelden ze er natuurlijk niet mee, maar zo komt het over. 
Knuffel voor jou!!! 

Hier bruin bloedverlies... Een veegje. Op kantoor vanmorgen. Deed me meer dan ik dacht. Om 10 uur kwam de vrouw van een collega hun pasgeboren zoontje showen. Hoewel ik de hele tijd heb gedacht dat ik het wel even rockte dit traject vloog het me ineens aan. Terug naar het toilet en zo gehuild... De sluis stond echt open. Daarna maar naar huis gegaan stiekem zonder dat iemand mijn verlepte gezicht zag. 
Bah baal gewoon even van alles en iedereen vandaag blegh

Uiltjesfan, Tis echt maandag vandaag zullen we maar denken. Heb ook al op het toilet zitten huilen vandaag.
Bleh, ongesteldheidsmaandag. Ook dat nog :( voor jou ook een dikke knuffel!
Snap dat je dan even klaar bent met alles, lijkt me wel pittig ook.
Heb jij uiteindelijk iets gedaan aan je levensstijl? Ik ben wel bezig met een andere baan zoeken met minder uren ook voor bij mijn eigen bedrijf omdat dat groter groeit, maar ik vraag me af of dat nu echt gaat uitmaken. Stress krijg ik alleen als ik mezelf druk maak ergens om, maar niet omdat ik veel doe. Daar word ik soms juist blij van. 
Het zit er gewoon wat in denk ik.. 
Straks hebben we gesprek met een medisch psycholoog dus ben wel benieuwd wat die gaat zeggen. De eerste afspraak ging niet door omdat ze covid had.

Ach nee... bij jou ook dus. Bah wat vreselijk he. 
Nouja, we zijn nu dus al ruim 2.5 jaar "bezig". Als ik kijk naar 3 jaar geleden dan rookte ik in ieder geval nog en ik geloof ook niet dat ik netjes aan mijn groente en fruit kwam iedere dag. Ben 3 jaar geleden gestopt met roken en omdat mijn vriend wat kilootjes kwijt wilde zijn we het Dutch Diet gaan doen. Dan heb je dus ongeveer de helft van je bord (250 gram) groente bij de maaltijd en ik eet 2 stuks fruit. 
Verder hebben we een hond dus ik kom ook zat aan de 10000 stappen op een dag. 
Heb zelfs uiteindelijk een andere baan gezocht omdat ik me wel besefte dat mijn vorige baan erg veeleisend was voor wat ik ervoor terugkreeg in waardering en salaris. Heb nu een baan waarin ik alle vrijheid van de wereld krijg om mijn eigen dag / week / maand in te delen en de werkdruk minder hoog ligt. 
Ik heb zelfs een jaar lang accupunctuur gedaan. Dat hielp wel tegen mijn constitutioneel eczeem maar ik ben er niet zwanger van geworden. 
Ben ook meer gaan kijken naar dingen die ik echt leuk vind om in mijn vrije tijd te doen, bijvoorbeeld een moestuin. Dus dat geeft me mentale energie en is wat fysieke inspanning naast mijn kantoorbaan. 
Kortom, ik geloof dat ik er echt een hoop aan heb gedaan... maar het mocht allemaal niet baten tot nu toe. 
Afgelopen weekend zat ik met mijn moeder in de auto en ze vertelde over een oud buurmeisje (mijn moeder gaat nog met haar moeder om) "ja weet je dat ... al 2x een miskraam heeft gehad? 1x van haar vorige vriend (is ze anderhalf jaar bij geweest en net een half jaar bij weg) en 1x van deze vriend. Dus ja haar moeder wil zo graag oma worden en was zo verdrietig en dan denk ik, ja ik weet hoe je je voelt ik wil dat ook zo graag maarja..."
En ik ben me toch naar geweest van dat gesprek, en dat begreep ze dan ook niet. Maar ik heb heel erg ook zoiets van, dat ik je heb verteld waar we mee bezig zijn betekent niet dat je te pas en ten onpasse erover mag beginnen tegen mij. En rot voor je dat jij graag oma wilt worden hoor, maar jij hebt tenminste kinderen en de kans ooit oma te worden... het is helemaal niet gezegd dat ik ooit moeder kan worden überhaupt. En wat heb ik eraan dat een oud buurmeisje al 2x een miskraam heeft gehad dan? Dat komt bij mij ook allemaal op zo'n moment maar binnen (heel egoïstisch) als "zij is 2 x zwanger geweest in 2 jaar en jij nog helemaal niet" ik heb wel eens gedacht (en zo moet je ook niet denken weet ik) als ik nou een miskraam zou krijgen, dan wist ik tenminste dat ik zwanger kon raken. 
Die avond ook nog een verjaardag van een "vriend" en ik en mijn vriend zouden zondag gaan koffiedrinken bij mijn schoonouders en daar had ik het met mijn vriend over. Zegt die "vriend" van wie we dus op verjaardag waren "of moet je ze wat vertellen hahahahaha" en ik klapte gewoon dicht... normaal ben ik niet op mijn mondje gevallen en kan ik dit soort opermkingen heel goed pareren maar misschien toch een teken dat me dit meer doet dan ik vooraf dacht. Dus toen ik een keer had geslikt en vroeg waar hij dat soort onzin toch steeds vandaan haalt omdat ik het wel een beetje beu ben steeds, zei hij ook nog "ja je hebt zo'n bolle buik". Nou echt... 
Lang verhaal kort. Kutweekend, kutmaandag, kutsituatie. Helemaal klaar mee. Zin om straks maar vast naar bed te gaan zodat deze dag z.s.m. voorbij is. BAHBAHBAH

Och ik lees het net terug en het klinkt wel heel heftig zo haha. Nouja voel me wel echt zo ook maar niet heel leuk en gezellig om te lezen snap ik. Ik heb ook met mijn vriend afgesproken dat we er 1 dag sip van mogen zijn en dan vol goede moed weer verder gaan. Dus vandaag is sip dag. Morgen ben ik weer positiever op het forum hoor!

Uiltjesfan, Nou ik heb het echt ff met je te doen hoor! Zo terecht en begrijpelijk dat je je zo voelt. 
Wat een respect dat je dat allemaal hebt aangepast in je leven. Op dat punt sta ik nu ook dus ik kan wel een voorbeeld nemen aan je :) Wel heel irritant en klote dat het niet heeft geholpen. :(
Je baan klinkt in ieder geval heerlijk nu. Heb je ook plezier in wat je doet?

Heel erg naar van je moeder ook dat gesprek. Wat je zegt over dat ze het weet, inderdaad dat wil niet zomaar zeggen dat ze er altijd over kan beginnen. Dat vind ik wel een hele goede van je!
Dat moet ik nog even afwachten bij mijn moeder hoe dat gaat zijn maar misschien moet ik het meteen even duidelijk maken dat als ik erover wil praten dat ik zelf wel begin. 
Mijn moeder vertelde wel dat ze bij mijn zus ook lang bezig waren, het ging bij hun ook niet allemaal vanzelf. En mijn zus is bij de tweede ook bijna een jaar bezig geweest dus misschien zit het wel wat in de familie ook bij ons. 
Snap je idee wel over het krijgen van een miskraam maar dan denk ik dat ik zelf liever niet dat mee zou willen maken, dan maar niet zwanger maar miskramen lijken me zo ontzettend heftig. Maar iedereen staat daar natuurlijk anders in. Het zou wel fijn zijn om te weten dat het wel kan inderdaad. 
Omg die "vriend" wat naar!! Hele goede reactie van je! Waar haalt hij het lef vandaan, echt waar. 
Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter met je en kun je er weer met frisse moed tegenaan. 

De conclusie van ons gesprek gisteren was dat ik best wat meer ruimte mag gaan creëren in mijn leefstijl en tijd maken voor dingen waardoor ik endorfine aanmaak omdat ik daar nog weinig tijd voor heb. Waar ik het wel mee eens ben dus Zwindo, als je nog leuke tips hebt voor activiteiten? Ik heb zelf al wat dingen bedacht om in te plannen voor meer endorfine haha:
- Klimbos
- Karten (dit vind ik echt fantastisch)
- Escape room 
Ze zei dat ik helemaal geen overspannen indruk maakte, wat ik wel erg fijn vond om te horen maar een beetje meer ademruimte in mijn strakke planning mag wel. Dat klopt ook. 
Verder zei ze dat mijn gevoelens en gedachtes heel normaal zijn, over andere zwangeren en kraambezoekjes en dat we best eens mochten kijken met wie we het graag zouden willen delen. 
Al met al een fijn gesprek en over 2 maanden gaan we nog eens terug. 
Voor nu even een plan maken voor de toekomst :) met leuke dingen en een cariere switch. 

Terug
Bovenaan