Receptjes uitwisselen??

hallo ladies
wat crea zeg ik ben van de potjes , ben niet zo goed in de keuken vind het niet leuk en heb heel weinig tijd.
maar als ik dat van jullie allemaal lees ga ik het misschien toch maar eens proberen.
ik vind het wel heel leuk wat voor een recepten ik allemaal lees.
(Tarik is bijna 6 maand en ik geef hem wel al potjes van 6 maanden hij vind alles goed en lekker, maar krijgen jullie wel alles zonder stukjes?, ik vind dat nog zo eng)
groetjes mascha

Wat een kokkinnen allemaal! Mijn man kookt altijd, ik kan nog net een ei bakken!  (soms, hhi). Reef krijgt sinds 1-1 fruithapje van liga / 1/2 sinaasappel / 1/2 banaan, het vliegt erin! Gisteren bij de dieetiste geweest ivm zijn KMA, en toen gisteravond voor het eerst een warme hap, worteltjes, aardappel, beetje olijfolie. Man met camera in de aanslag, hopend op een klasiek 'funiest home video's' moment..... en? Niets! Even de 'vieze' blik bij elke 1e hap (komt dan van de lepel, plastic natuurlijk) en toen zat hij alweer als een vis te happen naar de volgende hap! We moeten wel steeds 3 avonden achter elkaar hetzelfde geven om te kijken of er geen reactie komt, en we zijn iets gebonder aan producten, maar volgens mij komt het wel goed! Ik zal mijn man jullie receptjes doorgeven ........  

Hoi rimke,
Bij de ah hebben ze het boek opperdepop, daar staan ok veel recepten in en gecategoriseerd voor 6 mnd. 7t/m 8 maanden, 9t/m 12 mnd. etc.
ook staat alles erin over nitraat etc. (waar je op moet letten en zo.)

groetjes!

@anoniememama
Bij Joris gaat het eten van geprakt eten super. hij kauwt (met zijn 4 tandjes) echt op eten.
eerst vond hij dit wel vermoeiend merkte ik.
ik heb hem namelijk eerst spagettie gegeven vorige week en die gesneden, omdat het anders een plaktroep werd. de eerste hapjes nam hij zo en na een tijdje wilde hij niet meer. ik alles gepureerd en meneer at verder. dit heb ik 2 keer gedaan en de derde keer hoefde dat niet meer en vanaf toen eet hij dus geprakt eten en het gaat echt goed. hij eet nu ook smorgens en smiddags een boterham.
zo een soepstengel of iets gaat niet zo goed.

gr floor

Welke hoeveelheden houden jullie altijd aan? Ik kijk altijd een beetje naar de hoeveelheden in Opperdepop. Die houdt 100 gram groente aan, 10 gram rijst, 20 gram pasta, 25 gram vis/vlees. En dat is dan maximaal want als er 3-4 porties bij staat ga ik zelfs maar van 3 uit. Voor fruit doe ik vaak gewoon 1 stuk dus bijv. 1 appel.
Neem je nou een olvarit potje groente of fruit dan is dat 200 gram.
Volgens cb hoeft een potje van 200 gram ook niet leeg. Ben benieuwd wat jullie doen!!
4 porties van opperdepop lijkt me namelijk wel erg klein.
Maar misschien komt het wel dat ik een grote eter heb .

@Floor: wat een eter! Misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Fruit doe ik al wel raspen, maar nu de rest nog...

@ anoniememama
ik maak de maaltijden op het oog, maar meestal is het 200 tot 250 gram en die potjes gaan meestal leeg. ik heb dan inderdaad ook een erg goeie eter.

gr floor

Ik heb de potjes de afgelopen dagen gemeten maar ik kom vaak op 150-175 gram uit. En dat terwijl ik de groente volgens Opperdepop ruim aan hou.

Maar zomaar even een vraagje. Weet iemand waarom in recepten van bijv. Opperdepop de tomaten ontdaan worden van de zaadjes? Is dit omdat er iets schadelijks voor kinderen in zit of heeft het met smaak te maken? Ben gewoon even benieuwd.

Ok, ik sta met liefde en toewijding lekkere babyprakkies te maken. Doe elke dag met dezelfde liefde en toewijding m'n best om zo'n babyprakkie erin te proppen. En wat denk je? Na zo'n 4 uurtjes komt het er, zonder enige moeite (laat staan liefde en toewijding!), aan de onderkant al weer uit. Vrijwel in ongewijzigde vorm... Waar doen we het voor?!?!

Wahahahahaaaa.... Maar goed, we gaan natuurlijk stug door. Ervan uitgaande dat mijn mannetje binnenkort wel e.e.a. van zo'n babyprakkie gaat verteren en er wat van gaat opnemen...

Terug
Bovenaan