Receptjes uitwisselen??

O, en dan vind je ook vast een zoete aardappel! Vindt Maudy ook erg lekker............

Daarnaast, heb ik van horen zeggen/lezen, vinden kleintjes pastinaak ook erg lekker dus dat ga ikk van de week ook eens klaar maken! Nog nooit gegeten zelf, maar goed.
En bietjes ga ik ook proberen..............vanavond zelf weer rode kool met appeltjes gegeten, jammer dat ze dat tot 1 jaar niet mogen, heerlijk!!!

O, en Saskia, ik heb Raaf even bewonderd, whahahaha!!
Te schattig! Bleh!!! Wat geef je me nu!!!

Zoete aardappel is inderdaad een hit bij veel baby's.

@ rimke - Raaf krijgt nu alleen nog een fruithapje per dag. Hij was wat aan het klooien met zijn vaste ritme, waardoor ik even niet kon bedenken wanneer het groentehapje kon geven. Maar ik geloof dat ie nu weer zijn oude ritme hervonden heeft, dus we gaan snel een groentehapje proberen.
We beginnen met pompoen-soep (die van hierboven) en daarna brocolli.

Heeft er iemand nog een lekker hapje met frambozen?

Hoihoi!

Ja, dat bananenhapje van Raaf is echt te grappig; die rillingen erbij! Maar ondertussen wel dooreten he? 't Is vast het punt dat het anders aanvoelt in z'n mondje. Succes met de groentenhapjes de komende tijd!

Mika snapt het nu ook; doet z'n mond automatisch open als de lepel eraan komt en vaak grijpt hij ook nog hardhandig mijn hand terwijl ik hem voer. Maar alleen als hij al flinke trek heeft, dus vlak voor z'n flesvoeding. Vandaag ging er bijna een hele banaan in! Ik denk dat ik de komende tijd ook maar wat (zoete) aardappel ga toevoegen en de hoeveelheden verhogen. Kan ie best hebben!

Ik moet dus even wat harder zoeken naar pompoen. Ik bestel niet via Albert hoor, maar ik gebruik de website vaak ff om te checken of ze iets verkopen en wat het kost voordat ik naar de winkel ga.
Meestal shop ik bij de Plus en Lidl, soms wat bij de AH.

Ik heb nu nog een halve knolselderij liggen (linzensoep gemaakt gisteren). ik denk dat ik die ook maar even ga verwerken tot puree, eventueel in combi met wat aardappels. Lijkt mij best lekker eigenlijk.
Ik heb afgelopen herfst ook al eens pompoensoep gemaakt; best ok voor een keertje. Maar mijn man is nogal kieskeurig als het op eten aan komt (heeft gisteren ook alle knolselderij weer uit z'n soep gevist!), dus die hoeft dat niet. Maar ik vind het wel leuk om af en toe eens wat te proberen, dus dan maar voor mezelf en eventueel de kids!

Ik moet weer even flink aan de kook voor Mika deze week; de wortels zijn bijna op en de appelmoes al helemaal. En dan maar wat nieuwe dingen introduceren.

Voor degene die ook weer een kookronde gaan doen; kookze!

Wij zijn gisteren begonnen met de eerste fruithap - Celeste is woensdag 6 maanden en heeft tot nu toe alleen bv gehad. Super grappig gezicht - zij vond de appelmoes zuur denk ik maar omdat zij de lepel leuk vindt - ken zij van vitamintjes - bleef zij de lepel vast houden en vond het niet erg als die de mond in ging. Vandaag even met banaan met gekolfde melk - minder zuur gezicht. misschien ook de appel met bv mengen. Ik meld mij wel veer als ik leuke recepten ontdek. Heeft iemand trouwens advies over pap?

gr

mor74

hallo

nou mees kreeg al wel eneige tijd al fruit en 2 weken geleden voor hij ziek werdt had ik een potje worteltjes geprobeerd en dat vondt hij best lekker, nu heb ik zaterdag even mijn best gedaan en heb ik worteltjes, sperziebonen en aardappels gemaakt.En gister heb ik hem dus mijn eerste zelfgemaakte worteltjes met aardappel   gegeven hij vondt het redelijk maar ging er telkens van kokhalzen er zitten geen stukken in maar het is wel dikker dan een potje. iemand een idee wat ik er aan kan doen?

groetjes

Rode kool niet tot een jaar???
Het ging er hier anders al lekker in! Al een paar keer, en Idamirthe is nu 6,5 maanden.

Ze eet verder gewoon met de pot mee, dus dat wij eten, aardappel met groente, pasta, rijst, enz. Alleen als we iets eten wat ze niet kan eten zoals shoarma, pannenkoeken, pizza, dan eet ze iets van gisteren oid.
Hier dus geen kookzaterdagen en vriezers. Ik gooi wel eens wat in de vriezer, maar dat doe ik dan voor als een keer niets heb.
Maar ik ben wel makkelijk hoor, Erikjan at alles met de pot mee toen hij 9 maanden was, en ik ben hard bezig met Idamirthe. Ik vind dat zo handig, geen extra gedoe, overal kunnen gaan eten, niets mee slepen, heerlijk, lekker met z'n vieren uiteten, enz.
En Erikjan kreeg pas tanden met 10,5 maanden, en at echt alles, pizza, pannenkoek, patat, pasta, noem maar op. Idamirthe heeft ook nog geen tanden, maar voor haar prak ik alles nog, maar begin een klein beetje grover te prakken, en straks broodstukjes, dan kan het echte eten beginnen!

Janine

Hej allemaal,

Ik blijf maar onder de indruk van wat jullie kids allemaal al eten..... over jullie inspanningen maar niet te zwijgen!! TOPmoeders zijn jullie!!
Wij tobben nog steeds met Linde. ongelofelijk. Als de lepel er aankomt doet ze haar lippen dicht!! Ik heb al zovaak uitgelegd, dat ze het precies andersom moet doen, ha,ha,ha! Komt de lepel eraan, dan mondje OOOOPENNN..... en hupsakee, klepje gaat dicht!! Ha,ha,ha,ha,ha. Er zijn best dingen die ze lekker vindt hoor, let op: zalm (!) met rijst van een potje uit de winkel, witvis met een bloemsausje en bloemkool met geperste gare aardappel van mama (pers van IKEA), spaghetti, pasta met broccoli. Maar toch blijft het hangen en wurgen. Eerlijk gezegd heb ik er een beetje genoeg van, omdat ik niet weet hoe ik het nu het beste aan kan pakken. Van alles al geprobeerd, zelf laten doen, geen succes, het beland zo op de keukenvloer en de hond zit er al onder voor de zekerheid zeg maar :)) Een tweede lepel erbij, zodat ze ook wat in haar handjes heeft, het maakt niets uit. Met de vinger in d emond geven, helpt niets, eerder op de dag geven, nop! Ik probeer er toch een ritme in te krijgen, maar deze dame wil niet echt meewerken. Verder is wel een lieffie hoor, dat jullie niet denken dat ik 's werelds lastigste meidje hier thuis heb zitten, ha,ha,ha.

Met onze jongens gingen die mondjes gewoon open! Hap! En zoon 2 was echt geen grote eter, maar hij at braaf alles wat er voor zijn mondje kwam. Tot het genoeg was. En nu?? Ik geloof dat hier op het forum al meer baby's zijn die jonger zijn dan Linde maar veel meer eten!

Het gekke was gisteren met fruit. Ik rasp een stukje appel, geef haar dat. BLUH! Uit met die frutsels! Ok, banaantje erdoor schatje?? Banaan erdoor, ok. BLUH!!!! Uit met die hap!! Terwijl ze banaan erg lekker vindt. Ok, moppie, alternatiefje drie: kaneel erdoor? Beetje dan hè. Mmmm, ff proeven, mmmm, 2 hapjes erin. Lippen dicht. POTDICHT!!! Snotverdikkeme!! Dus wie had er een lekker fruithapje?? Juist: mama!!! GEK word ik ervan. Vanmorgen wilde ze de BV niet eens, hopeloos. Ze is om het minste afgeleid en wil alles bekijken ipv eten. Ze ziet er trouwens uit als Zweeds welvaren hoor, dus dat is het niet, ze valt niet af. Pap kunnen we ook vergeten, brood gaat goed. Gelukkig maar. Rijstwafels ook, maar dat zet toch geen zoden aan de dijk?? Dames, help, wie heeft er meer tips, trucs om deze eigenwijze miep aan het eten te krijgen?? Ze is al 8,5 maand....

Het is alweer bijna tijd voor het fruithapje ;-)

Liefs Pippi

Terug
Bovenaan