Record!

Een    vriendin van mij  is afgelopen zondag bevallen van een zoontje.
Volgens mij was het echt een record! Ze ging om 3.00 naar de wc en verloor daarna het vruchtwater, de verloskundige kwam en ze had 3cm ontsl. het ging volgens haar te snel dus naar zh, hier aangekomen al 7cm ontsluiting, ze moest wachten tot 10cm met persen maar dat ging niet meer, dus gaan persen, vlotte niet echt, ingeknipt en toen kwam de kleine eruit. Al met al heeft het geen 3 uur geduurd!
Nadeel was wel dat ze ondanks de knip helemaal ingescheurd was, letterlijk van voor tot achter...

Is dit een record of zijn er vrouwen die het nog sneller gedaan hebben, en heeft dit gevolgen gehad voor moeder en of kind?

Groetjes Roos

De bevalling van mijn tweede duurde eveneens 3 uur. Alles is verder goed verlopen, niet uitgescheurd of zo. Is zelfs zo dat snelle bevallingen als de meest veilige worden gezien, ze gaan (volgens verloskundigen) meestal goed. Alleen voor de moeder is het niet altijd even fijn. Gaat te snel om het geestelijk en lichamelijk bij te benen. Er zijn nog veel snellere bevallingen, van een uur bijv. Lijkt mij geen pretje.
Ivy

Hoi Roseliek,

Het kan nog sneller.   Ik ben zelf in 1 uur op de wereld gekomen 26 jaar geleden.   Ik was wel het 3de kind.   Het was 2 dagen na de uitgerekende datum en mijn moeder ging nog even op de fiets naar de markt.   Ze heeft daarna een bloemetje afgegeven bij een vriendin die jarig was, maar is daar niet naar binnen gegaan, omdat ze het idee had dat er die dag wel iets kon gaan gebeuren.   Toen heeft ze de was op de zolder opgehangen en kreeg de eerste wee.   Ze is naar beneden gegaan en heeft m'n vader gebeld op z'n werk dat hij snel moest komen.   De huisarts was net op tijd, maar de zuster was te laat.   Om 11:45u die ochtend was ik er.   Mijn moeder heeft het niet als heel heftig ervaren en ze staat ook heel fris en uitgerust op de eerste foto's.

Groetjes,
Loekje

Hoi,

Het is op zich geen record. Ik was zelf een 2e kindje en ik was er in
1,5 uur. Kennissen van mij hebben de eerste binnen 2,5 uur gekregen. De
derde was er binnen een half uur.

Gevolgen kan ik je niet noemen, maar ik wens je vriendin veel sterkte
met herstellen en natuurlijk gefeliciteerd met haar kindje.

Groetjes,

Miriam

Hai hai,

Ik ben 2,5 week bevallen van Levi een prachtige zoon :)
De bevalling was zwaar, maar heel erg snel, nog geen 2,5 uur in totaal, vliezen die braken, de ontsluiting en de bevalling zelf......Ben er maar niet jaloers op, want z'on weeën storm is alles behalve prettig.

Liefs,
Nephele

Hoi

Ik ben eind december in 3 uur van mijn tweed bevallen..en dat is ook gewoon van de eerste wee tot Britt er was..
Maar is idd geen pretje en een vriendin van mij had haar dochter binnen 3 kwartier...heeft ze helemaal zelf gedaan, haar man stond nog met de vk aan de telefoon en toen hoorde de vk de baby door de telefoon huilen...hahahhahaha lijkt me wel maf. Maar wel een leuk verhaal voor altijd.

Groetjes

Dit is gewoon een normale lekker vlotte bevalling. Ik  zie dat heel vaak in de praktijk, een ontsltuingsduur van 3 uur of minder. Ook bij eerste kinderen. Moeder en kind krijgen er niets van.
Dat uitscheuren heeft meestal ook niet met de snelheid van de baring te maken, maar met stugheid van de bekkenbodem en weefselkwaliteit. En soms, als je iemand inknipt scheurt het helaas door.

Terug
Bovenaan