Record!

Hoi verloskundige,

Bedankt voor je toelichting, bij de 1e was het de verloskundige die mij niet eerder naar het ziekenhuis wilde sturen. Ze heeft toen ook pas na 24 uur de vliezen gebroken, maar dat hielp niks. In het ziekenhuis heb ik toen inderdaad een ruggeprik gekregen. Maar wel op de natuurlijke manier bevallen, na 2 persweeën. En geen scheurtje of niks.

Bij de 2e was die verloskundige inmiddels gelukkig in de VUT. Maar omdat ik dacht dat het de 1e keer aan mazelf lag, was ik dus erg teleurgesteld dat de ontsluiting bij de 2e weer niet vorderde en ik dus weer naar het ziekenhuis moest (na 10 uur weeën).
Ook toen weer een ruggeprik en weer wel zelf zonder "hulp"bevallen. Als ik maar eenmaal mag persen, dan lukt het wel!

Nu moet ik zowieso naar het ziekenhuis, omdat ik bij de 2e een erge bloeding heb gehad, vanwege een stuk van de placenta wat was blijven zitten.

Liefs Annemarie

P.s: ik hoop niet dat andere vrouwen bang worden van mijn verhaal, ik zie zelf helemaal niet tegen de bevalling op, vergeleken bij de 1e kan het alleen maar beter gaan!

Het ligt dus echt niet aan jezelf. Als iemand niet kan ontspannen dan ga je er als vk naast zitten om haar te helpen. Dat is ons vak! Maar die ineffectieve weeen komen gewoon vaak voor. En wat betreft de diagnose van het begin van de baring: dat is de verantwoordelijkheid van de vk. Natuurlijk valt de diagnose van de vk in 9 van de 10 gevallen samen met die van de zwangere.Maar soms niet. Niet elke steek in de buik is de bevalling. Maar als de vk heeft gezegd: nu is het begonnen, kun je in principe in 12 uur klaar zijn.  

Hoi Annemarie,

Wat een ellende dat je dat na je bevalling te horen krijgt! Dat is echt niet fijn en ik kan me voorstellen dat je dat als falen van je zelf ziet. Zou ik zelf ook doen, niet echt handig gebracht denk ik zo.

Gelukkig mag je nu meteen in het ziekenhuis bevallen, dat zal in ieder geval wat rust geven denk ik zo? Je weet nu in ieder geval waar je aan toe bent als het begint en je hoeft niet thuis af te wachten waar je uiteindelijk gaat bevallen, lijkt me ook niet echt fijn.

Ik ben net bevallen van de tweede in 3 uurtjes, maar bij de volgende ( en die wil ik als dat mogelijk is) moet ik ook in het ziekenhuis bevallen wegens 2x een reflux bij de bevalling. Ben nu 2 keer thuis bevallen en zie daar wel tegenop. ( Raar Britt is nu net 3,5 maanden en denk nu al aan een volgende bevalling en ben nog lang niet zwanger). Hoe zijn jouw ervaringen in het ziekenhuis, behalve dat het natuurlijk al heel lang duurde. Is de ruimte echt zo klein als ze altijd zeggen en lig je vast aan een bed voor het hartfilmpje?

Succes nog maar een keer.

Liefs Renske

Ik was (heel toepasselijk) aan het shoppen bij Prenatal toen om 15:15 uur mijn vliezen braken. Meteen volgden heel heftige weeen, niks 'aanloop-periode' maar gewoon direct keiharde, pijnlijke weeen die ik herkende van de eerste bevalling. Naar huis gereden (mijn man, ik zat ernaast te puffen), verloskundige gebeld en zij kwam meteen. Ik had al persdrang rond 16:00 uur maar ik mocht niks doen want de verloskundige was er nog niet. Toen ze rond 16:20 uur kwam mocht ik meteen gaan persen want ik had al volledige ontsluiting (in een uur tijd!). Het persen heeft lang geduurd want ze kwam het bekende bochtje niet door, maar om 17:48 werd onze dochter geboren: twee-en-half uur na de eerste 'melding'. Ik kon niet eens meer naar boven om op mijn bed te bevallen, het moest beneden op de bank. En zo geschiedde... Alles was goed met ons allebei en ik ben niet ingescheurd of ingeknipt. Zo'n bevalling wens ik iedereen toe!

Groet,

Anouk

Ik lag een week na me bevalling dood ziek met griep en koorts op bed.
Ik mocht van mijn huisarts en verloskundige niks anders nemen dan paracetamol.
Na een dag had ik het niet meer stikte bijna in me slijm en koorts steeg maar naar 39,5 en toen mocht ik 3x daags 600 mg ibuprofen bruis zakjes.
Mij is ook verteld dat me dochter er alleen slaperiger en suffer van wordt maar ze nam de borst goed dus mocht ik het risico nemen.

In het ziekenhuis kreeg ik voor de na weeen alleen paracetamol, want de na weeen hielden me de nachten wakker.

Ieder zegt dus eigenlijk gewoon wat anders, ik merk dat als doktersassistente ook op me werk....

MamaMiep,

je vroeg wat het record was voor langste bevalling.

Tja vanaf wanneer reken je.

Bij mijn oudste ben ik ingeleid, ze is uiteindelijk pas 9 dagen later op de wereld gekomen dmv een spoedkeizersnede.

Miep

Ik heb mijn tweede dochter ook binnen drie uur op de wereld gezet.. van begin persweeen tot haar geboorte duurde maar 1 minuut.. De naweeen waren inderdaad geen pretje en duurden bijna een week.. Ik gaf toen geen borstvoeding en ibuprofen  was toen volgens mij niet aan de orde.. ik heb het met paracetamol moeten doen en dat helpt idd niet echt... Als ik toen ibuprofen had gehad had ik die zker ingenomen, maar ik weet niet of ik het dit keer zou durven want ik ben van plan borstvoeding te gaan geven...Bij mijn derde dochter gaf ik borstvoeding en volgens mij lag het daaraan dat ik bijna geen naweeen heb gehad.. Ben benieuwd hoe het dit keer gaat..

groetjes Bats.. 36 wken,vierde kindje...

Terug
Bovenaan