Record!

Mijn eerste deed ik in 7 uur mijn tweede in 2.5 uur en 7 min persen en de derde was er in 45 min en 1 min persen nou ja persen ik mocht alleen maar zuchten.
Helaas wel veel naweeen maar dat komt omdat het persen te snel gaat als je gewoon de tijd neemt die er voor staat dan heb je er geen last van maar helaas heb je er niks over te zeggen.

Hallo allemaal,

Is er ook een record voor langste bevalling??
Bij m'n eerste dochter heb ik namelijk 43 uur weeën gehad!!
Niet dat ik hier zielig over wil doen hoor!
De tweede ging al een stuk sneller, die kwam na 18 uur.
Nu ben ik zwanger van de derde, ik weet nu dat ik bij de 1e wee al naar het ziekenhuis mag, dus hopelijk gaat het nu weer wat sneller.

Ik ben gewoon benieuwd of er meer moeders zijn met zo'n lange bevalling.

Groetjes Annemarie

Ik lees nooit mee met bevallen maar aangezien het voor mij ook dichtbij weer komt ging ik lezen.

Zo verbaas ik me echt ook die verloskundige... Ik weet niet of je het ook ben of dat je je zelf alleen zo hebt genoemd, maar 2 pilletjes inbrufen is absoluut niet genoeg voor naweeen.   Ik weet dus of je iets of niets hebt meegemaakt, maar ik heb bij de jongste 5 dagen naweeen gehad en niet zo mis ook.   De eerste 3 dagen waren het zo heftige naweeen dat ik ze gewoon moest weg zuchten en echt even niet met de kraamvisite kon praten.   Dus even 2 pilletjes en het is weg... Dan zal je zelf wel geen kinderen hebben gehad.... of geen naweeen....

Beste Gerdien, ik ben een echte verloskundige en al bijna 25 jaar. Ik heb zelf 3 kinderen en ik ben dus ook ervaringsdeskundige wb naweeen.Die kunnen echt heel erg zijn. Maar in de praktijk zie ik dat veel vrouwen baat hebben bij ibuprofen. Van mij mag dat best 2 keer per dag 800 mg en dat een paar dagen zolang het nodig is. Maar vreemd genoeg hoor ik dus heel vaak van patienten dat 1 keer 800 mg erg goed helpt en dat ze niet meer nodig hebben. Misschien heb jij het inderdaad vaker nodig, dat kan. Probeer het zou ik zeggen als je weer erg naweeen hebt.    

Ik had ook best veel last van naweeën bij onze tweede dochter. De kraamverzorgster zei toen dat m'n man panadol+ moest halen en dat werkte inderdaad erg goed. Ik gaf toen geen borstvoeding, dus ik weet niet of je het dan ook mag gebruiken.

Groetjes Annemarie

Hoi Annemarie,

Het is alweer 30 jaar geleden, maar mijn moeder heeft er bij mij 48 uur over gedaan...en bij mijn broertje ook weer. Het is dus absoluut niet erfelijk want bij mij knallen ze eruit. Vind ik zelf ook niet fijn, maar ja het is wel een stuk korter.

Ik hoop dat deze weer wat sneller gaat voor je.

Groetjes Renske

Hoi Renske,

Mijn moeder had ook van die vlotte bevallingen, dus ik lijk wat dit betreft ook niet op haar.
Volgens de gyneacoloog houdt mijn lichaam op de een of andere manier de ontsluiting tegen.
De weeën doen wel flink pijn, maar zorgen niet voor ontsluiting. Bij de oudste had ik na 36 uur nog maar 4 cm!

Ik ben wel blij dat we dit nu weten en dat ik meteen naar het ziekenhuis mag voor een infuus.
Bij de oudste zei de toenmalige verloskundige dat het aan mezelf lag, dat ik me niet goed ontspande. Dus toen had ik heel erg het gevoel dat ik gefaald had. Gelukkig weten we nu wel beter!

Liefs Annemarie

Annemarie, wat jij beschrijft zijn primair ineffectieve weeen. Dit komt het vaakst voor bij eerste kinderen en als dat niet tijdig herkent wordt krijg je idd dramatisch lange bevallingen. De manier om er achter te komen is om goed te definiereen wanneer de bevalling objectief begonnen is, en wanneer de bevalling dan ook echt begonnen is de ontsluiting als een havik in de gaten te houden.  Zodra de vordering minder dan 1 cm per uur is, is het raadzaam om de vliezen te breken en als dat niet een versnelling oplevert van de ontsluiting, dan idd aan het infuus. Maar als je dat doet na  2 of  3 uur of pas na ruim 24 uur maakt dus wel wat uit. De gevoeligheid van de baarmoeder voor het medicijn in het infuus neemt nl af. Dus al je er te laat mee begint is de moeder al uitgeput, heeft ze een hogere dosering nodig, is ze meestal toe aan een ruggeprik en heeft ze vanwege de uitputting een grotere kans op een tang- of vacuumverlossing. De KNOV, de organisatie van verloskundigen, heeft net nieuwe richtlijnen uitgegeven voor de ontsluitngsperiode, waarin dus helaas weer staat dat iemand best 8 uur 3 cm mag hebben  en dat vooral de vliezen niet gebroken moeten worden onder de 4 cm. Ik ben er niet gelukkig me, want het is vragen om problemen. Ik kan ook iedereen aanraden om voor de bevalling eens te vragen aan de vk of gyn hoe ze met ontslutingsproblemen omgaan. Want 1 van de zaken waar je als vk tegen aanloopt is als iemand midden in de nacht een infuus nodig heeft en er volgens de gyn rustig gewacht kan worden tot 8 uur 's morgens.

Terug
Bovenaan