Record!

Ja, wat doen die naweeen zeer. De eerste dagen had ik er ook echt heel veel. Elk kwartier wel eentje, elk kwartier zat ik te puffen. Had ik eindelijk een baby die lekker sliep, kon ik niet slapen van de weeen. Heeft zeker drie dagen geduurd voordat ik weer een beetje kon slapen.
Ivy

Zolang je borstvoeding geeft mag je geen ibuprofen slikken.   Dan mag je je medisch handboek eens gaan lezen...de stoffen die er in ibuprofen komen ook bij je baby terecht...en dat is niet zo goed voor je kindje....dus dames als ik jullie was dan zou ik gewoon een paracetamol nemen...

Besta Jess,

Ik ben het met je eens dat je beter paracetamol kunt nemen, maar ibuprofen is absoluut niet verboden.
Ik geef zelf borstvoeding en moest 2 weken lang 3 keer per dag 600 mg ibuprofen + 6 keer per dag paracetamol innemen. Dit was overigens niet voor naweeen, hoor!
Ik maakte me ook wel wat ongerust over het vele medicijngebruik, maar het moest. Ze hebben het helemaal uitgezocht. Er zijn nog nooit schadelijke gevolgen bij een baby gevonden bij gebruik van ibuprofen. Het is wel zo, dat paracetamol ook voor jezelf veel minder schadelijk is.
Zelf ben ik apothekersassistente. Ik moet zeggen dat ik nooit iemand ibuprofen zal aanraden die borstvoeding geeft. Dit moet altijd in overleg met de huisarts.

Er is pas geleden onderzoek naar gedaan dat de stoffen in ib. je kindje versuffen en je kindje reageerd minder alert. Dit kan ook bij ouders overkomen dat er iets niet goed is met je kindje. Als het op advies van een echte arts word geadviseerd dan kun je t overwegen maar gewoon als pijnstiller zonder medisch advies zou ik het zeker niet slikken. Iedereen moet het voor zich weten maar ik zou het als verloskundige niet adviseren maar gewoon paracetamol. Met paracetamol bouw je een soort muurtje van pijnstillers op en werkt het meest effectief!! Maar dit is mijn mening! Waar het mij met name omgaat is, dat in dit geval, verloskundige, iets adviseerd wat best zware medicatie is, aan vrouwen die net zijn bevallen. Tijdens je zwangerschap mag je ook alleen maar paracetamol in het uiterste geval. Snap niet zo goed waarom er ook gelijk maar zware medicatie word geadviseerd. In het verleden was ik het al niet eens met verloskundige en wederom ben ik het niet met haar eens. Ik ben wat dat aan gaat blij dat het mijn verloskundige niet was. Mijn reactie is bedoelt om mensen te adviseren om niet gelijk zware medicatie te gaan slikken als je  en net bevallen bent en nog borstvoeding geeft.

Iedereen veel sterkte maar vooral veel geluk met jullie kleintjes

Jess, je hoeft het niet met me eens te zijn, maar ik geef geen foute informatie. Mijn ervaring is dat veel vrouwen ernstig last hebben van naweeen. Paracetamol helpt wel wat, maar minder goed dan ibuprofen. Daar zit nl ook nog een soort spierverslapper in.   Je ziet ook dat veel vrouwen  aan een keer 800 mg genoeg hebben terwijl paracetamol langer gebruikt wordt. Paracetamol is   trouwens ook een zware pijnstiller. De reden dat je geen ibuprofen mag slikken tijdens de zwangerschap is dat bij de baby dan de ductus botalli in het hartje  voortijdig kan sluiten.

Weet niks over pijnstillers. Weet alleen dat paracetamol geen klap helpt bij naweeen!
Met bv. moet je natuurlijk altijd voorzichtig zijn, maar het lijkt erop dat dit zo'n medische kwetie is waar de meningen over verdeeld zijn. Bij mij lukt bv. toch elke keer niet, dus als ik nog een keer beval, zal er in mijn tasje zeker ibuprofen zitten.
Ivy

Terug
Bovenaan