Rimke, is dit weer een sprongetje?!

A

Anoniem

Guest
Hey Rimke,
Aangezien jij de Sprongen-bijbel hebt even een vraagje: Mika drinkt ineens z'n flessen niet meer leeg. Jahaaa, mijn hongerwolf lijkt ff genoeg te hebben van eten! Hij liet gisteren al e.e.a. staan, maar vandaag heeft ie al 2x gewoon maar amper de helft op.
Hij is niet hangerig, huilerig of vervelend; hij zit vrolijk een beetje op die speen te kauwen en met mij te flirten. 'k Snap er niks van...
Als je tijd hebt, wil je dan je Sprongen-boek even raadplegen voor mij? Mika is 4 dagen ouder dan Maudy.

Groetjes,

Jacoline.

Whahahahaha!!!

Kan een sprongetje zijn ja................rond de 12-13 weken zit er eentje.............gefeliciteerd!

Maudy heeft hem, geloof ik, al gehad...........viel allemaal wel mee.
Je leest in deze sprong dat ze de speen meer als troost gaan zien, maar gewoon even slecht drinken inderdaad!!
Volgende is weer rond 17 weken................u bent gewaarschuwd.
Goed opletten wat hij inenen weer kan zometeen.
Maudy kan ineens met twee handjes iets vastpakken als ik het haar geef...........verder neemt ze niet zo vreselijk veel initiatief, vind alles wel best geloof ik.
Draaide van het weekend per ongeluk op haar zij, verder komt ze niet. Whahahaha!
Het duimen heeft ze wel ondekt, daardoor brabbelt ze ook minder, tenzij met duimen in de mond. Ach, ik versta het toch niet................

Hoi dames,
Wat zijn de kenmerken van de sprong rond week 17? Mijn jochie zit in week 17 en is 's nachts opeens 2 tot 3 keer wakker en wil de hele tijd melk; niets anders helpt....
Dankbaar voor antwoord...
Susanne

He!
Dat was het dus! Reef was ineens ook weer 3 nachten wakker, slaapt nu weer door. Hij duimt nu, zit, heeft driftbuien (jawel.....), en pakt zelf zijn speelgoed. Ik heb ook het idee dat hij minder drinkt aan de borst, maar nog wel hetzelfde uit de fles bij de oma's...mmmm....
Wanneer is de volgende sprong na 17 weken? Rimke, wil je de titel en iban nr prijsgeven van je boek? Het lijkt het boek van sinterklaas wel, hahahahahaha!
succes allemaal met sprongetjes!

He!

Het boek heet   "oei! Ik groei!", gewoon op de titel zoeken bij bol.com............en in iedere betere boekhandel te vinden, maar zal zo het ibn nummer nog effe opzoeken, als ik het volgende sprongetje voor susanne zal bestuderen..........whahaha!
Kan mijn werk hier wel van maken, kan ik ook lekker thuisblijven..........huismoederen, lijkt me heerlijk.
Heb net een tosti voor mijn vriendje gemaakt a 2,50 euro, dus ik verdien zo ook nog wat bij, whahahaha!!!

Kus Rimke

Hoi Susanne,

Ik heb het even voor je opgezocht, het sprongetje rond de 17 weken..........
Heb me twee weekjes vergist..........hij zit rond de 19 weken (18-20 weken), dus als jouw kindje bv met 42 weken geboren is, zou hij daar nu midden in kunnen zitten. Kenmerken van deze sprong zijn: slechter slapen, eenkennigheid, meer aandacht vragen, zijn hoofdje moet weer meer ondersteund worden, niet willen dat je het lichaamscontact verbreekt, slechter drinken (sneller afgeleid), sterk wisselend humeur, "stiller zijn" niet alleen qua kletsen maar ook qua bewegen.
Deze sprong wordt beschreven als dat hij langer duurt dan andere sprongetjes.

Je kindje kan na deze sprong vloeiendere bewegingen maken, niet meer zo schokkerig.
Wordt inenen zeer actief, kan met zijn billetjes om hoog en kan zich afzetten, wil veel rechtop zitten, kan stevig in een kinderstoeltje zitten, is veel met zijn mondje bezig (lippen naar binnen zuigen e.d.), stopt speeltjes in zijn mondje, voelt aan je mond als je praat, zoekt zijn moeder, reageert op zijn spiegelbeeld, gaat op eigen naam reageren, herkent de openingstoontjes van een liedje.

Dit kunnen ze vaak niet allemaal meteen, en ik heb maar een greep genomen uit het geheel. Vanaf deze sprong gaan ze dit allemaal leren..........

Veel plezier ermee.

Voor liefhebbers (jacolientje!): "Oei, ik groei!!" Isbn nummer 978-90-215-4384-0.

Groetjes Rimke

O, en susanne:

Geef je je kindje al rijstebloem? Kan best zijn dat hij gewoon honger heeft...........zeker als ze snachts inenen weer wakker worden en echt honger hebben...........
Slechter drinken en slechter slapen wordt wel beschreven maar meer honger niet. En ach, het is maar een boek, ik vind het erg handig......dat wel.

Maar je zou dus eens rijstebloem kunnen proberen te geven in zijn laatste flesje, misschien slaapt hij dan de nacht wel weer door.........vergeet dan niet een papfles te nemen, want anders krijgt hij het er niet uit.........zielig!

Maar misschien geef je dit al..........

Succes ermee!!
Gr. Rimke

Terug
Bovenaan