Rimke, is dit weer een sprongetje?!

Hoi allemaal!

Ik vind ook dat je zelf goed naar je eigen kindje moet kijken, jij kent tenslotte hem/ haar het beste en ieder kind is anders. Ook vind ik dat er zo veel verschillende meningen zijn, dat je er af en toe helemaal gek van wordt.  Ook de adviezen van het CB zijn nogal wisselend. Ik kreeg bij de controle van 3 maanden al het advies om wat rijstebloem in de laatste fles te doen. Mijn zoontje reageerde hier niet zo goed op dus weer mee gestopt.
Vorige week ben ik op eigen initiatief begonnen met 's ochtends  wat pap maken van rijstebloem na zijn fles en dit te geven met een lepeltje. Hij at aldoor maar een paar hapjes maar reageerde er verder goed op (geen krampen enzo, en dat was wel met de fles...)
Gisteravond na het badje en de fles nog hele erge honger, dus weer pap gemaakt en meneer zat er heerlijk van te eten... met als gevolg eindelijk een nacht helemaal doorgeslapen!!!! JIPPIE!!! Wat kun je je dan een ander mens voelen zeg
Vanmorgen gewoon weer hele fles leeg gedronken, ben benieuwd hoe het verder gaat vandaag en of we misschien naar 4 flessen kunnen met daarbij pap. Ook benieuwd wat ze er maandag op het CB van zeggen...
groetjes

Zielig he, Maudy lijkt ook wel een zeehondje..........
Ze dronk net haar fles van 10 uur ook nauwelijks op..........zit ze dan nu in haar sprongetje?? Net toen ik haar wegbracht naar de oppas ook vreselijk huilen, met dikke tranen en een pruil lipje......kan ze heel goed. Je hart breekt. Ben meteen maar omgedraaid en weg gegaan na een kus...........

Maudy drinkt om 7 uur, 10 uur, 13 uur, 16 uur en dan begint ze vaak om 18.15 weer te mekkeren, dan loopt de dag echt op zijn einde voor haar, en krijgt ze dus ook haar laatste flesje................als ze 4 flessen gaat krijgen, wordt dit 7-11-15-19 uur........misschien doet ze er vandaag een gooi naar. Ga het morgen nog maar eens proberen.........misschien was ze gewoon nog vol van haar eerste flesje met rijstebloem die ze kreeg om 7 uur...........ze dronk echt maar 80 cc net........hoop dat haar gastmoeder er een beetje uit gaat komen.

Voel me zo schuldig als ik haar wegbreng terwijl ik gewoon nog thuis zit! Zeker als ze dan ook nog gaat huilen.........maar goed, het is vast wennen voorals ik per 5 januari weer moet gaan werken. En dan nog is het nog niet echt nodig want Fons en ik wisselen elkaar lekker af qua werken, dus eigenlijk kunnen we zonder oppas. Toch denk ik dat het goed voor haar is, andere gezichten, nog een kindje, ook wat poezen, andere omgeving..................ben mezelf maar moed aan het inpraten, whahaha!!

oh, jongens, ik wilde dat Mika ook eens wat langere nachten gaat maken! Hij krijgt nu om 22.00/22.30 uur z'n laatste fles. Met pap of rijstebloem sinds 3 dagen, maar hij blijft komen voor een nieuwe fles ergens tussen 3.00 en 5.00 uur. Soms kan ik ém nog een uurtje rustig krijgen met z'n speen, maar dan is het echt op en wil 'ie eten, eten, eten!
Met deze leeftijd sliep m'n dochter al 12 uur achter elkaar; blijkbaar zijn we daarmee flink verwend...
Een paar weken geleden heeft ie wel eventjes lange nachten gemaakt, maar nu dus niet meer...

Hoeveel rijstebloem doen jullie in een fles? Ik heb gisteren 3 eetlepels in een fles met 180 ml melk gedaan. Zo staat het ongeveer op het pak Nutrix.
Zat alleen nog een beetje te tobben met de juiste speen; toen ie gisteren aan z'n fles begon was een nr 2 speen prima (stand 1 van 1-2-3-speen ging te snel!), maar halverwege z'n fles was die rijstebloem blijkbaar dikker geworden en moest ik er toch weer een 1-2-3-speen opzetten (stand 1). We gebruiken Avent-flessen.

En overdag is 't gewoon een zooitje; dan drinkt ie weer z'n hele fles leeg (210ml) en dan laat ie weer 80ml staan ofzo. Kan er geen touw aan vastknopen!

En dan baal ik driedubbelextra dat ik al weer moet werken! 'k Zou graag wat extra tijd/energie willen stoppen in hem een ritme aanleren (indien mogelijk). Maar ja, met een 32 urige werkweek blijft er niet veel tijd en energie over om hier aan te werken... Ggggrrrrr

Een zwaar gefrustreerde Jacoline (omdat m'n verlof er al weer opzit; ik stem voor langer zwangerschapsverlof! Ik wil helemaal niet werken, maar gewoon thuis moederen!).

he,

joh rimke, maudy drinkt gewoon nog om de 3 uur joh, dat wist ik niet..tja denk wel dat je kan proberen om de uren te rekken nu je rijstebloem toevoegd..
Zo zie je maar wat een ritme een kindje zelf maakt he..Lois heeft namelijk altijd vanaf geboorte om de 4 uur gezeten..en jouw maudy om de 3 zeker..en is gewoon vanaf 19 uur voldaan..petje af hoor..dat ze zo goed doorslaapt..
en wat betreft je opvang. het is is indd goed voor haar..denk daar maar aan, ontwikkeling gaat dan veel harder en anders word ze straks nog eenkenning,...ehm zo te horen, komt ze al in de buurt hahah..
Kan trouwens ook van het verkouden zijn dat ze nu zo slecht eet he..wilde gisteren bij de babes nog een heel verhaal aan je vertellen, maar ging toen weer fout...grrr..ook over het laten staan van halve flessen, mede voor ziek zijn en mede door weer een sprong..toch last van der mondje omdat er in die kaken volop gewerkt word aan de tanden..maar het gaat over hahahah..kan vanalles zijn, maar jij hebt het boek tenminste hahaha..
nu ik nog..

ukkepuk, zeker gaan proberen hoor..

gr. bambi

I know! Ik wil ook een langer mamaverlof, dit is waanzin, dan zit ik nog in de luxe dat ik tussen twee banen in zit. Maar een maand is dus voor eigen rekening.........
Het is te idioot voor woorden...........
Wat waardeloos dat Mika zo aan het rommelen is.........en dat hij dus nog gewoon honger heeft! Zou misschien toch wat eerder aan de bijvoeding gaan als ik jou was. Misschien heeft het joch ook gewoon niet genoeg! Kan natuurlijk..........
Hoop niet dat Maudy hem achter na gaat, ze deed het zo goed. Maar om 10 uur dus 120 cc laten staan! Waar slaat dat op! Eten moet ze. Weet ik gewoon waar ik aan toe ben namelijk. Ben net zo'n gewoonte dier als mijn meisje, dus het moet wel zo gaan zoals ik in gedachte had..........whahaha! Mmmmmmm, zou dit mijn levensles zijn........kinderen houden je een spiegeltje voor he.

Denk dat Maudy inderdaad wat eenkennig wordt, is niet erg natuurlijk. Vaak zijn of ik, of fons gewoon thuis. Maar die ene dag in de week blijft ze wel naar de opvang gaan. Bambi, je hebt gelijk hoor, het is ook goed voor haar! Probeer ik mezelf ook steeds voor te houden, maar als je die pruillip ziet.............kennen jullie die?? Zal eens een foto plaatsen, heb hem namelijk eens gevangen.........je hart breekt. Momentje.....

Zie! Dit kan ze dus al vanaf de 4de week..............kon hem niet eerder vangen, maar met 5,5 week dus wel............
Breng je toch niets meer tegen in!?

Ooooh ja, deze ken ik! Mika kan ook zo'n pruillip trekken, alhoewel ik 'em nu al een aantal weken niet gezien heb. De eerste paar keer dat ie dat deed sprongen de tranen in m'n ogen! Hartenbrekertjes... (wel een mooie foto! Goed geschoten.)
Sterkte met het naar de oppas brengen, Rimke! Mika is ons tweede kindje en ik merk dat ik er nu wat minder moeite mee heb om hem en m'n dochter (2 jr) bij een oppas achter te laten. Maar bij m'n dochter vond ik het ook altijd vreselijk moeilijk! Hopelijk gaat ze snel een beetje wennen en krijgt ze het naar d'r zin.
Geniet nog van je laatste momenten verlof!

mees zit meestal ook om de vier uur maar het lijkt of hij nu ineens om de drie uur wil mischien komt dit omdat hij dat smorgens wel krijgt omdat hij zo laat wakker is dus rond half negen een fles krijgt en dan geef ik er wel weer een tegen 12 uur anders ben ik helemaal uit het ritme maar mischien is het dan nu weer een gewoonte geworden om eerder te komen oooo hoop het niet. Rimke geef jij dan ook al rijstebloem in de fles van de ochtend, en ja dat van kwart over zes ken ik dat heeft mees ook is dan ook gewoon moe dus een fles en na bed maar als ik de fles van 23.00 eraf doen dan moet de fles dus wel wat later ben ik bang voor tegen haf acht mischien?? maar dat houdt ie niet vol,ooooo dat ritme is wat.
Mees gaat morgen weer naar het kinderdagverblijf voor de derder keer en dat terwijl ik ook nog thuis ben geen verlof meer maar ziekte wet ivm met mijn bekken helaas vindt het ook raar om hem weg te brengen en dat terwijl ik zelf ook op een kinderdagverblijf werk.
nou ik leg mees even in de kinderwagen en ga even een blokje om.

groetjes

Terug
Bovenaan