Rimke, is dit weer een sprongetje?!

hey

dat gaat prima hij heeft er ook helemaal geen last van gehad gelukkig, hij slaapt goed door.. maar jullie geven het met een lepel?

ik zat te denken om een keer fruit te doen doen jullie dat al?

groetjes

Nee hoor, ik geef het ook in de laatste fles, gister voor het eerst.
Ik heb vanmiddag een beetje op een lepeltje gegeven, puur om te oefenen..........is goed voor de mondmotoriek zeggen ze............maudy heeft vooralsnog geen mondmotoriek, whaahaha! Die vond er geen snars aan.
Maar goed, het is wel leuk om te oefenen, voor het fruit/groente hapje, daar wil ik echt nog wel een ruime maand, tot twee maanden mee wachten. Maudy is 14,5 week dus nog geen 4 maanden...........
Eerst maar eens kijken of ze goed blijft reageren op de rijstebloem. Mocht ze dan weer honger krijgen kunnen we altijd nog verder kijken, maar ik wil echt nog ruim een maandje wachten, jammer. Maar beter zeggen ze............

mogen jullie de fles van 23.00 al laten wezen ?ik had het gevraagd op het buro maar liever nog niet ivm dat het goed was voor de hersenen kent iemand dit?
Het is namelijk zo dat mijn mannetje volgens mij wel zonder kan want hij slaapt altijd erg lang meestal tot half negen negen uur en zondag was het kwart over tien.

groetjes

sorry dat ik ff inbreek hahah
maar las net bij ukkepuk dat je die fles van 23 uur niet weg mag laten ivm de hersenen ? was dat nou weer...nooit van gehoord...maar goed..ik vind dat als jou kindje er aan toe is en die fles niet nodig heeft je die gewoon weg moet laten..dat geld ook voor het geven van een papfles, fruit, groeten ect...daar heb je toch geen toestemming voor nodig
Het CB is er voor de richtlijnen en om de groei van je kindje te checken, en zelf daarin falen ze soms, maar dat ff terzijde..Ze mogen zeggen wat ze willen, maar jullie als ouders beslissen..
Maudy van rimke is b.v erg vlot met doorslapen van 20 tot 7...dat vind ik erg knap. Lois van mij deed dat wat later. die sliep wel door vanaf 6 wk , maar had die fles van 23 nog een paar weken nodig..
Ieder kindje een ander ritme..dat zal je staks merken met bijvoeden enzo..de 1 pakt groente eerst..want fruit zou te zoet zijn, dan lusten ze later geen groeten, Nou nergens last van hoor.. Lois kreeg eerst fruit, al voor de 4 maanden trouwens, wat ook niet iedere baby kan hebben, en eet nu net zo makkelijk de groente..
Wat ik dus eigelijk in het kort wil zeggen hahaha...doe waar jij en je kindje je lekker bij voelen..en anders probeer je het toch gewoon eens ? in het weekend ofzo..je merkt vanzelf of het lukt of niet..beetje schuiven met de flessen..enzo..

succes..

enne     ik wil die bijbel ook...zeur al een tijdje...hint hint..bij me man..als de kerstman hem niet brengt, dan koop ik hem maar zelf hahaha

xx bambi

He!!

bambi hoi! Gezellig dat je hier mee aan het kletsen bent!
(Bambi en ik kennen elkaar van het klusbabe topic.........al anderhalf jaar ofzo)

Ukkepuk: maudy slaapt inderdaad al vanf 7 weken van 19 tot 7 uur..........in de twaalf uur dat ze wakker is wil ze wel gewoon de 5 flesjes........4 lukt gewoon   nog niet, maar ik ben de rijstebloem aan het verhogen, ook in de ochtend fles dus misschien gaat het wel lukken een dezer dagen..........
Ben het met bambi eens hoor, van die hersenen heb ik nog nooit gehoord! Ik zou die laatste fles gewoon eens proberen te laten vallen, met de kerstdagen ofzo, dan ben je toch thuis (tenzij je net als ik ook met feestdagen moet werken...........).

Gr. Rimke

Hallo!

Ik heb al een tijdje niet meer geschreven hier, maar wil toch even reageren. Ik ben ook van mening dat je moet kijken naar waar je kindje aan toe is en niet teveel moet vasthouden aan wat proffesionals zeggen. Ze geven je richtlijnen en tips en die kun je meenemen in de opvoeding van je kind, maar jij als moeder ziet het beste wat je kindje nodig heeft. Mijn zoontje is nu ruim 16 weken en hij is altijd heel erg hongerig geweest. Nu raadde het cb me aan om voeding voor hongerige baby's te geven, maar daar reageerde hij niet goed op, begon er vreselijk van te spugen en veel krampen. Hij dronk op die leeftijd al vaak meer dan 1 liter melk en kwam 's nachts zeker 2 keer voor een voeding. Ik heb op een gegeven moment rijstebloem geprobeerd in zijn laatste fles en dat ging erg goed en had nergens last van, terwijl hij eigenlijk altijd veel krampjes had, maar toen hij de rijstebloem kreeg ging dat over. Hij krijgt dat dus al vanaf ongeveer 2,5 maand. Nu is hij volgende week 4 maanden en ik ben afgelopen week begonnen met fruit. Kleine beetjes nog (ong 1/3 van een potje). Hij vindt het erg lekker en heeft er ook geen krampen van. Mijn oudste twee kregen ook even eerder dan de 4 maanden fruit.

Ik hoor nu ook steeds vaker dat je het beste pas kan beginnen met bijvoeding als ze 6 maanden zijn en dat het voor die leeftijd slecht zou zijn ivm met allergien en een evt. mogelijkheid op ADHD. Mijn oudste twee zijn bijna 5 en 2,5. In de tijd dat zij 4 maanden waren was het allemaal prima dat je begon met bijvoeden, dus waarom zou ik het nu anders doen?

Nu bij mijn derde  kindje weet ik inmiddels dat je het beste op je gevoel kunt afgaan. Jij bent tenslotte degene die je kindje het beste kent en weet wat hij nodig heeft en wat hij kan hebben. Vertrouw op je moederinstinct!

En inderdaad, dat boek is een goede ondersteuning in het ouderschap. Je kan je voorbereiden op een wat moeilijker periode en weet dan dat het niet aan jou als ouder ligt of dat je kind misschien iets mankeert. Heel fijn!

Groetjes Paula

mv Elin 15-2-04, Norah 4-5-06 en Jelle 25-8-08

hey

ja nou inderdaad mees sliep ook al met 4 a 5 weken door moest alleen wakker maken voor de fles van elf uur. maar op het buro zeiden ze zolang je ze nog wakker kunt krijgen gewoon doen want de hersenen zijn nog volp in ontwikkeling. nou ik ga maar eens proberen zonder ben deze maand nog thuis kan namelijk nog niet werken ivm bekkenintabiliteit. maar rimke jij geeft dan wel vijf flessen welke tijdstippen dan? ik kom ook altijd raar uit met de flessen omdat mees zolag slaapt. Hij is op dit moment heel erg verkouden zo zielig.

groetjes

http://www.oeiikgroei.nl

op deze site kun je wat invullen en dan krijg je elke keer een mail als je kindje een sprongetje maakt hihi mischien wel leuk.

groetjes

Terug
Bovenaan