Roken en zwanger zijn.

Wat was het heerlijk om vanmorgen wakker te worden zonder schuldgevoel: 'Hallo baby, vanaf nu ga ik echt heeeeeeeel goed voor je zorgen hoor! Groei jij maar lekker groot.'

Ging gisteravond uiteten. Van de negen tafeltjes die bezet waren, werd er aan zeven tafeltjes gerookt! Pfffff en ik dacht dat wij rokers een uitstervend ras waren! Heb die rokers eens even zitten observeren en kwam inderdaad tot de conclusie: Ik wil ik nooit meer bijhoren!

Groetjes Nicoline (voorheen voor vrienden NicoTine)
8 wk, 4 dgn

Nico, en anderen

je bent geweldig!

Ik ben helaas weer terug bij af. Ben erg belabberd geworden door een gesprek met mijn baas en heb weer gekocht en gebruikt. Ik schaam me dood!

Ik ga hier heel veel lezen en zogauw ik durf die zooi weggooien (ben nu te bang dat mijn vriend het ziet)

't gaat GOED! Nog steeds geen sigaret aangeraakt!

Hier een leuke tip voor mensen die ook willen stoppen met roken:
Ik heb voor mijzelf allemaal leuke cadeautjes bij een babywinkel gekocht: een leuk rompertje, sokjes, een buikband, borstencrème, een 'wrap' om je babay in te leggen enz. enz. Ik heb alles in laten pakken èn ik heb de hele tas aan mijn man gegeven. Van hem krijg ik nu om de zoveel tijd een cadeautje overhandigd. Op momenten dat ik het juist zwaar heb, of dat het juist heel goed gaat. Hij bepaald wanneer. Is wel heel leuk, ook al heb ik alles zelf gekocht: het blijft een verrassing, omdat ik niet weet wat ik krijg en wanneer ik het krijg.

Mijn man heeft echter gister zelf een cadeautje gekocht voor mij: een speentje waarop staat 'I love mama'. Omdat hij zeker wist dat ons kindje ook ontzettend blij was dat ik gestopt ben met roken.......lief hè? Moest wel ff een traantje wegpinken hoor. (nou ja, zo bijzonder is dat niet, want ik huil om alles op het moment.....hihi)

Hoi,

Ik ben zelf van mening dat je niet moet roken als je zwanger bent of bij kleine kindjes in de buurt bent. Ik ben zelf gestopt met roken nog voor ik stopte met de pil. Dit was voor mij een goed motivatie om het vol te houden.

Nu ben ik ook van mening dat het soms beter is om een paar sigaretten per dag te roken zodat je geen stress hebt, dan helemaal niet roken en stressen. Stress is nl. ook niet goed voor het kindje.

Succes ermee in ieder geval.

Groetjes Natasja

Hallo!!

Ik rook ook nog..... echt niet veel meer, max 3 sigis per dag maar ik voel me zoooo schuldig... En het erge is dat mijn partner denkt dat ik gestopt ben!! Ik haat liegen, maar hij is zo streng voor me en zou het niet begrijpen als hij wist dat ik nog af en toe rook... Gisteren betrapte hij me bijna! Ik heb ontkend, hij gelooft me maar half, maar dit kan zo niet doorgaan!! Van schrik al twee dagen niet gerookt en wil nu helemaal stoppen. Moet lukken, want ik heb al zo erg afbegouwd! Deze week  heb ik 20 weken echo en ik hoop maar dat alles in orde is. Ik heb gelezen dat als je in de eerste helft van je zwangerschap stopt, dat je kindje zich dan verder normaal ontwikkeld. Het heeft dus altijd zin! Misschien een goede tip voor alle anderen.  Succes!

Hey Assie,

herkenbaar hoor jouw verhaal. Ik heb de eerste 15 weken van mijn zwangerschap ook gedeeltelijk stiekem gerookt omdat mijn partner er heel erg op tegen is. Nu blijkt achteraf dat hij al die tijd al wist datik nog rookte, maar er niks van gezegd heeft, omdat hij dan bang was dat ik meer zou gaan roken. Eigenlijk ook logisch, want je ruikt die rook van meters afstand (ondanks mijn mondspraytjes en walmen parfum).

Ik snap dat je het voor je eigen gevoel een beetje probeert goed te praten, maar wat je zegt is niet helemaal waar. Het is namelijk het ergste als je tijdens de eerste 3 a 4 maanden van je zwangerschap rookt. In deze periode worden namelijk alle belangrijke organen aangelegd. Natuurlijk is het altijd beter om nu te stoppen dan om gewoon door te roken tot aan het eind.

Ik heb zelf de cursus stoppen met roken van alan carr gevolgd. Deze is vrij prijzig maar veel verzekeraars vergoeden een gedeelte.

Heel veel sterkte de komende tijd, want makkelijk is het niet.

groetjes Danique
23w6d

Terug
Bovenaan