Ik vind nog steeds dat je niet kunt oordelen als je zelf niet weet wat het is om verslaafd te zijn aan sigaretten. Je zegt dan wel dat jij ook allerlei dingen moet laten staan, maar dit kun je niet vergelijken. Een broodje filet americain of brie is niet verslavend een sigaret is dat wel.
Mijn vriend rookt zelf ook niet (ik zelf ook niet meer sinds bijna 6 weken) en hij heeft er ook een gruwelijke hekel aan. Ik heb hem ook gezegd dat hij zelf pas eerlijk kan oordelen als hij zelf een jaar lang iedere dag een pakje sigaretten oprookt en dan ineens moet stoppen. Zolang hij zelf die ervaring niet heeft kan hij ook niet zeggen dat ik maar "gewoon" moet stoppen.
Als het echt zo makkelijk zou zijn zou er namelijk allang niemand meer roken.
Mijn vriend rookt zelf ook niet (ik zelf ook niet meer sinds bijna 6 weken) en hij heeft er ook een gruwelijke hekel aan. Ik heb hem ook gezegd dat hij zelf pas eerlijk kan oordelen als hij zelf een jaar lang iedere dag een pakje sigaretten oprookt en dan ineens moet stoppen. Zolang hij zelf die ervaring niet heeft kan hij ook niet zeggen dat ik maar "gewoon" moet stoppen.
Als het echt zo makkelijk zou zijn zou er namelijk allang niemand meer roken.