roken

Hoi,

ik wil ook ff reageren,ik ben nu 20 weken zwanger
van ons 1e kindje ik rook nog 2 a 3 sigaretten per dag.
Ik vindt dat iedereen zelf mag weten wat ze doen.
En als je niet tegen die sigarettenlucht kunt,nou
dan ga je toch!
Tegenwoordig menen ze dat je helemaal nix meer mag
Je druk maken om mensen die roken is ook slecht
voor de zwangerschap!!!!
Dus doe wat je niet laten kunt en laat iedereen gewoon
in zijn wezen zou ik zeggen!!!

Groetjes Maaike

hahahahah zoooooo heftig
is maar goed dat we niet tegenover elkaar zitten allemaal. zou een lekker kippehokje zijn.

ik vind wel dat ik mag zeueren hoor en zo blijven we een ja en nee spelletje houden, dus laten we daar maar over op houden.

wel vind ik dat ik echt heel erg het recht heb om te zeuren over rook als ik een mensje bij me draag die hier niets over kan zeggen ookal heb ik vroeger zelf gerookt. ik vind het een beetje kortzichtig als mensen zeggen dat dit niet mag. dit kindje kan niet zeggen jongens! ik heb zo'n last van de rook.

ik zeur als ik zwanger ben ook niet over de rook heb er dan wel last van, maar zal hier verder echt niet wat van zeggen. bovendien had ik ook al last van de rook toen ik zelf wel rookte. het is gewoon vies. wie zegt dat ie t lekker vind om s ochtend wakker te worden en je haar stinkt naar rook of die het lekker vind om tussen de rook te staan is of aan het stoppen of niet helemaal oke.

iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening en ik ken ook mensen die gestopt zijn en nu echt achterlijk doen, maar dat doe ik niet.

ook heb ik echt heel erg rekening gehouden met mensen toen ik rookte. ik zeg niet dat ik in elke discotheek buiten ben gaan roken, maar de normale gelegenheden wel. en wie dat niet gelooft, tja dat moet ie zelf maar weten.

ik hoop iniedergeval dat de mensen die roken een beetje uitkijken voor voornamelijk kinderen, zwangeren en dieren.

verder wens ik iedereen een fantastich nieuwjaar toe.

wil even reageren op lisa22

Ik heb samen met mijn man een eigen cafe en cafetaria  . ben nu zwanger van mijn tweede
Je zegt dat jij voor rijkvrije horeca bent maar je vergeet dat ten eerst heeeeeelllll veel mensen zonder werk komen   te zitten
Ten tweede wij   (horecaeigenaars)       heb in totaal 12 jaar uitstel na die 12 jaar word pas verder gekeken  

Wou het je ff mede delen  

Liefs Angela

Ik vind dit bij uitstek de plek om wel te kunnen zeiken en zeuren.

Je bent nu een niet-roker hebt er last van en vraagt je nu waarschijnlijk af hoe je al die jaren het lekker hebt gevonden en wat je wellicht anderen heb aangedaan. Van mij mag iedereen zeuren want het is en blijft vies en ingezond.

En wat betreft die rookvrije horecagelegenheden, ik denk dat het wel meevalt die werkeloosheid, er zijn nu namelijk heel veel mensen die bepaalde horecagelegenheiden voorbij gaan, juist omdat er gerookt wordt. Van mij mogen ze per direct een rookverbod invoeren ook daar. Jammer dat ze 12 jaar uitstel hebben gekregen.

Godzijdank in mijn familie wordt niet gerookt, mijn schoonfamilie heeft één roker en die heb ik nog nooit ergens binnen zien roken, en mijn collega, de schat is gestopt, maar rookte daarvoor nooit in de buurt van niet-rokers.

Miep

hoi hoi
wil ff nog   reageren op een rookvrije horica gelegenheid.kan je vertellen dat er tal van ontslagen vallen.zelf heb ik bij holland cassino gewrkt en deed daar vanaf zeven uur s,avonds tot half vier s,nacht de asbakken verschonen samen met ik weet niet hoeveel meiden en jongens.kan me voorstellen dat mensen die niet roken er last van hebben maar heel veel gelegenheden hebben al een gedeelte voor rokers en niet rokers maar ook dat is voor veel mensen niet genoeg.nee het moe er helemaal rookvrij zijn!!!
jullie niet rokers zeggen altijd dat wij rekening moeten houden met jullie maar waarom wordt er dan geen rekening gehouden met de rokers?en nogmaals dames wij betalen er heel erg veel belasting over waar jullie allemaal ook van meegenieten!!!!!!!!!!!!
verder wil   ik er geen woord aan vuil maken ,want zelf rook ik lekker door omdat ik het gewoon lekker vindt en gezellig.

Nee ik hou geen rekening mee rokers. Hoe zou ik rekening met hen moeten houden. Ik ga gelegeheiden waar ze komen uit de weg.

En die opmerking over de belasting. Ach nee het is niet de moeite waard daar nog op in te gaan....

Miep

Sjemig, wat een reacties zeg!
Als iedereen zich nou eens zo druk maakte.....

Ik ben zelf nu 6,5 weken zwanger, en probeer minder te roken.
Ik vind het niet meevallen, maar langzaamaan begint het te lukken.
Wel denk ik dat ik niet helemaal zou kunnen stoppen met roken,
simpelweg omdat het mijn rustpuntje van de dag is....de enig paar
minueten dat ik even ga zitten en even niks doe.....

Wel vraag ik me af:
Waarom loopt die discussie over roken altijd zo hoog op, en is er
nooit een soortgelijke discussie over alcohol? Ik bedoel, Roken mag
dan schadelijk zijn voor mede-aardbewoners, maar alcohol ook hoor.
Er overlijden daghelijks mensen aan een ongeluk veroorzaakt door
alcohol. Maar daar praten we met zijn allen niet over..... Sterker nog,
de accijns op alcohol wordt verlaag en de accijns op sigaretten voortdurend
verhoogd!!

Bovendien vind ik inderdaad ook dat rokers te sterk veroordeeld worden.
Tegenwoordig zijn de rollen echt omgedraaid. Vroeger waren de niet-rokers
in het nadeel (echt niet goed, begrijp me niet verkeerd) maar nu worden de rokers
gediscrimineerd alsof we misdadigers zijn!!!

Misschien moeten we iedereen de keus laten om zijn/haar leven te
lijden zoals hij/zij dat wil. En bovendien, als we onze complete levensstijl
gaan bekijken zijn we wwwracshijnlijk allemaal niet optimaal gezond bezig...

Groet Annet

Ik heb roken altijd al smerig en asociaal gevonden.

Waarom zou er rekening met rokers gehouden moeten worden? Niemand wordt gedwongen te gaan roken hoor, dat heeft toch echt iedereen zelf gedaan. En hoe moet ik rekening houden met rokers? En waar trek je dan de grens? Moet ik nu ook mijn huis openstellen en leeggejat laten worden door heroineverslaafden? Want dat is toch zielig, die arme mensen worden nergens geaccepteerd, en in deze maatschappij schijn je begrip te moeten hebben voor verslaafden, en dingen te moeten laten, want stel je voor dat al die arme verslaafden nergens meer aan hun trekken kunnen komen!

Bah!

En het is gewoon een feit dat de meeste rokers vinden dat de hele wereld maar gewoon last van ze moet hebben, er zijn er maar weinig die met iedereen rekening houden wat dat betrefd. Over die mensen zeg ik ook niks, ik vind het wel zielig dat ex-rooksters die nu met hun neus op de feiten worden gedrukt mbt het asociale gedrag van de meeste rokers, gaan lopen klagen.

Dit is mijn eerste en mijn laatste post hier over dit onderwerp, ik heb mijn zegje gezegd, aangezien ik dat toch weer niet kon laten,  en heb geen zin om hier eindeloos over door te zemelen

Terug
Bovenaan