roken

hoi,

Ja sigaretten stinken en zijn vervelend...maar ik zelf vind dat het allemaal zwaar overtrokken wordt.

Net als wat je wel en niet mag eten als je zwanger bent. Ik heb me er keurig aan gehouden hoor, maar 30 jaar geleden (of langer) had je echt niet zo'n lange lijst,  3 jaar geleden was hij zelfs kleiner. Maar dat terzijde.

Wat je in je eigen huis doet is natuurlijk jullie zaak, maar ik vind niet dat je mensen kan verplichten dat ze in hun eigen huis niet mogen roken omdat jij langs komt met je kind of zwangere buik. Het is leuk als ze het aanbieden, maar verder kan je er niks aan doen...en ik vind dat eigenlijk heel normaal. Als jij er zoveel problemen mee hebt moet je niet op visite daar gaan.  De kleren gaan dan gewoon in de wasmand en  we stappen lekker onder de douche, heerlijk fris ruikend.

Oh ja...Ik rook niet en heb nooit gerookt, moet er niet aan denken eigenlijk. En mijn man is alweer 6 jaar gestopt op eigen initiatief. Ik ga niet bepalen of hij wel of niet mag roken...ik kreeg tenslotte wat met hem toen hij nog rookte, dus waarom zou ik hem veranderen? Ik ben toch voor hem gevallen zoals hij was?
En bij ons in huis wordt niet gerookt...Dat mogen mensen buiten doen, hebben de buren er lekker last van...(nee hoor...ik hoop het niet voor ze, maar vind het wel ver gaan als je vind dat je buurman niet in zijn tuin mag roken)

Dit is trouwens tegen iedereen bedoeld hoor..en niet in de je vorm voor jou (behalve dat van de buurman dan)

Groetjes

Ik wil eigenlijk nog wel ff zeggen met trots dat m'n man en ik
(ook al rookte ik amper) per 1 januari gestopt zijn, en we het
nog steeds volhouden!!
Tis vooral voor m'n manneke wel zwaar, maar we zetten door!!

xx Syrah

Hoi Annet,

Nou ik kan met je meepraten hoor..
Ik heb altijd als een ketter gerookt, tot een anderhalve week geleden.
Ik had een positieve test en heb ook gelijk geen sigaret aangeraakt.
Ik rook nu helemaal niets meer want ook ik wil mn kindje het beste geven..
MAAR het is verdomde moeilijk om eraf te blijven en helemaal als er meerdere in huis wel roken.

Liefs naverona

Wil ik toch even nog wat positiefs neerzetten... bij ons in huis mocht
altijd gerookt worden tot ik zwanger werd.... toen moest het buiten...
er is nooit een overtogen woord over gevallen.... en dat vind ik wel
erg fijn van "jongens van 26" die ineens naar buiten worden
gestruurd.... ze roken komen binnen wassen de handen en klaar

Hoeveel er ook gedronken is..... dus sommige mensen houden er wel rekening mee,

Liefs Jip (mama van sarah en straks in april van ....)

Terug
Bovenaan