roken

hahah nou laten we dat dan ook maar niet doen en het er bij laten zo. als ik had geweten dat het allemaal zo hoog zat bij iedereen had ik m niet gepost. (alhoewel het ons wel wakker houdt) ik wilde eigenlijk alleen maar even zeuren.

ik hoop dat iedereen gisteren een leuke avond heeft gehad, en natuurlijk een gelukkig nieuwjaar.

Ik heb zo hard zitten zoeken naar het stukje waar ik gezegd zou
hebben dat er rekening gehouden zou moeten worden met rokers,
maar ik kan het toch echt niet vinden.........

Ik bedoel dus niet dat iedereen rekening met "ons" zou moeten houden,
maar wil alleen maar zeggen dat er nou eenmaal rokers zijn, en dat die
mensen toch ook gewoon mensen zijn.......Ik zou willen dat ik een
niet-roker was, maar dat ben ik niet...... Ben ik daarom een slecht mens?????

Daar komt nog eens een keer bij, dat ik wel altijd rekenig houd met de
niet-rokers om mij heen. Mijn oma heeft astma, en als die bij mij langs wil
komen rook ik twee dagen buiten zodat de lucht een beetje weg is als ze
komt. Ik
vind dus dat ik rekening moet houden met haar.

MAARRRRR daarentegen wil ik wel gewoon mijn rechten behouden. Dus
zolang roken niet in het wetboek staat als een strafbaar feit, met 10 jaar cel
als risico........wil ik ook gewoon als een gewoon mens behandeld worden!

Dan nog even een laatste beetje olie op het vuur.........
Waarom kunnen (veel, oke niet allemaal)  rokers zich wel inleven in niet-rokers,
maar kan het niet andersom?????

Annet

Hoi ANNET,

Het is volgens mij zeker niet zo dat rokers geen rekening houden met niet-rokers. Dat is wel heel ongenuanceerd. Maar wat ik wel een beetje vind, is dat veel rokers geen rekening houden met niet-rokers. Als ik uit eten ga, en naast mij steekt iemand een sigaret of sigaar op zonder mij te vragen of dat mag, vind ik dat wel heel vervelend. Dit omdat de geur mijn eten bederft, het is netter om het even te vragen. De reden waarom er zo fel op gereageerd word is denk ik omdat de 'uitstoot' van de sigaret ook voor de omgeving schadelijk is. Het gaat in je kleren zitten, meeroken is schadelijk. En ik moet eerlijk zeggen dat nu ik zwanger ben, ik alle rokerige ruimtes vermijd, om zo mijn kindje niet bloot te stellen aan sigarettenrook.Er werd eerder gezegd dat rokers ook niet klagen over 'alcohollucht'in de kleren etc. Maar al iemand naast mij alcohol drinkt, is dat niet direct schadelijk voor mij (wel als hij daarna in de auto stapt, maar dat is een ander verhaal). Gelukkig rookt er in mijn vriendinkring niemand meer, en mijn vader rookt nooit in huis als ik er ben met de kinderen. Ook een sociale roker dus. Als ze nu eens een filter uitvinden om de rook te beperking is iedereen blij.
Wat ik trouwens wel nog steeds vind is dat iedere zwangere eigenlijk zou moeten stoppen met roken. Als je een kind na de geboorte moedwillig blootstelt aan schadelijke stoffen, is dat strafbaar. Maar tijdens de zwangerschap niet, wat is dan eigenlijk het recht van het kind? Er wordt vaak gebruik gemaakt van het excuus 'mijn vk zegt dat stress slechter is, dus ik rook maar lekker verder' maar dat is onzin. Je moet aan zulke hoge stresslevels worden blootgesteld wil het schadelijk zijn...
Maar goed dat is een andere discussie. En voorzover mijn rekening houden met rokers betreft: Ik het asbakken in huis, en een rookhoekje in mijn tuin (overdekt), op die manier kan er bij mij gerookt worden, maar gewoon niet in huis, ik kan er wel tegen, maar het is gewoon slecht voor de kids!
Jelte

Wondernetje,

mijn stukje was geen reactie op jouw, maar op die van SillyPilly.
Zij vindt dat niet-rokers rekening moeten houden met rokers.

En eigenlijk doen we dat ook, trenminste ik wel, ik ga namelijk rokers uit de weg.

Miep

(PS: en wat iedereen verder doet zal me een worst wezen, maar ik hoop wel dat alle vrouwen en mannen die graag een kindje willen eens gaan nadenken over  eventuele gevolgen voor een kind en al voor een eventuele zwangerschap, dat zou het gezondst zijn. Maar nogmaals ieder voor zich, het is gelukkig niet mijn kind dat met eventuele gevolgen moet verder leven)

Hoi Miep

Ik doelde niet op jouw reactie hoor.
Ik bedoelde die reactie die onder die van mij stond......
Maar goed, bedankt voor je opbeurende woorden.....

Annet

Hoi Jelte

Dat van dat asbakje en rokershoekje in de tuin, zou alles zijn
wat ik zou vragen......... Gewoon een plekje waar ik naartoe kan.
Op die manier zou wat mij betreft prima zijn. Echt waar ik vraag niet veel. Wat ik jammer vind is dat de overheid alle plekken voor rokers sluit en we dus nu altijd in de regen staan. Als die nou zouden zorgen voor een "plekje achterin de tuin, overdekt"..........
Maar we worden echt gedwongen om buiten in de regen te staan. Ik wil best naar buiten gaan (dat doe ik vaak dan ook) maar mag ik dfan niet gewwon droog (en misschien een klein beetje warmer) staan? Maar goed, dat gaat over de overheid, niet over jou...

Ik probeer zelf sinds ik weet dat ik zwanger ben, heel hard om te stoppen met roken. Ik heb dit ook altijd gezegd, maar ik moet gewoon bekennen dat het heel erg moelijk is. Ik vind het al moeilijk om te lijnen, en dit is nog moelijker. Maar ik blijf volhouden hoor. Het liefst geef ik mijn kindje ook een zo gezond mogelijke baarmoeder.....Maar het valt niet mee.

Groet Annet

Hoi Annet,

Het is in ieder geval heel positief dat je probeert te stoppen. Ik hoop dat je omgeving je daarin steunt, want dat kan flink helpen! Heel veel succes en het gaat je vast lukken!
groetjes Jelte

hoi

Ik ben 35 wkn zwanger en het is me niet gelukt om te stoppen met roken
Ik ben wel van 25 naar ongeveer 5 a7 sigaretten per dag gegaan maar   dat is t dan ook.
Mijn relatie is stuk gegaan maar mijn ex blijft me lastig vallen dus ben
ik op van de zenuwen dit is natruurlijk geen excuus,maar wel waarheid.
Verder vraag ik waar ik ook kom of ik mag roken of ik ga uit mezelf.
Ik vind dat je daar andere mensen niet mee lastig mag vallen en voor mij
is het geen probleem of ik nu binnen of buiten moet roken.

Terug
Bovenaan