roken

hallo,

Je moet in ieder geval proberen om geen excuus te zoeken voor het feit dat je rookt. En die rookte ook ....... en het kindje mankeert niets..... Dat kan inderdaad maar het kan ook anders!

Zelf houd ik erg van een sigaretje, maar zodra ik zwanger ben/word dan stop ik per direct. Dat is idd makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik moet er niet aan denken dat je een miskraam, vroeggeboorte of wiegendood op je kerfstok kan hebben doordat je niet gestopt bent met roken!!

Nu zit ik op 30 weken en uiteraard voel ik de baby dagelijks. Zou er niet aan moeten denken om een peukie op te steken, zou me zo schuldig voelen tegenover mijn kindje.

Zodra de kleine er is en ik weer zin heb in een sigaretje dan steek ik het wel op, maar dan wel buiten. Zodat de baby er geen last van heeft!  Je doet het voor je kind en niet voor jezelf!!!

Probeer door te zetten!
Sterkte voor de dames die wel zo sterk zijn om te stoppen!

Groetjes  Sandra
(30 weken)

Hoi

Dit is een berichtje voor de dames die weer gaan beginnen met roken na zwangerschap:

Nicotine is ook in de borstvoeding aanwezig!! Dus beetje raar om dan alleen tijdens de zwangerschap te stoppen of niet dan?

Zelf was ik ook een roken tot 1,5 week geleden, ja het is nog erg moeilijk. En ook een beetje laat van me. Maar beter nu dan nooit. Ik rookte wel veel minder dat voor de zwangerschap hoor. Maar ik voel me erg goed dat ik nu gestopt ben.

Succes met het stoppen, als je gaat stoppen. Zo niet hier nog een verhaal van mijn famillie: Mijn moeder heeft de eerste  3 zwangerschappen gerookt en niks met de kinderen aan de hand, Bij de 4 de is ze  halvewegen gestopt die heeft jeugdreuma en  bij de 5 de zwangerschap is ze gestopt en die heeft allegien en astma. Dus ja, raar maar wat het betekend????

grt suuz 37,6 weken

Een vriendin van mij heeft tijdens alle drie de zwangerschappen gerookt, en haar kinderen zijn alledrie met een behoorlijk laag geboortegewicht geboren (allen onder de 3000 gram) en de twee oudsten hebben leer- en persoonlijkheidsstoornissen. Van de jongste weten ze nog niets, want die is nog maar 6 maanden. Natuurlijk is niet te bewijzen dat dit door het roken komt, maar het verband tussen roken en o.a.  een (te) laag geboortegewicht en leerproblemen is wel wetenschappelijk aangetoond! Waarom zou je die kans nemen?

Veel ouders zeggen wel "voor mijn kind zou ik sterven", maar als het er dan op aankomt, is stoppen met roken teveel moeite. Ik snap best dat het zwaar is, maar als je dat niet voor je kind over hebt, wat dan wel? Ook als het kind groter is, is roken niet bepaald een goed voorbeeld, toch? Mijn vader is aan kanker overleden en mijn moeder rookt nog steeds als een ketter - ik, als haar dochter, heb daar veel moeite mee. Ik heb al 1 ouder op jonge leeftijd verloren, maar mijn moeder snapt niet dat ik haar niet ook wil verliezen....

Ik wens je heel veel sterkte met je beslissing, en ik hoop dat het je lukt om te stoppen voor je kind.

Hoi (as.) mama's,

Ook ik ben gestopt met roken nadat de test positief was....Ik heb het er heel erg moeilijk mee maar moet er niet aan denken dat ik weer zou gaan roken. Jij bent op dit moment verantwoordelijk voor alles wat je inneemt en rookt. En ik vind dat je die verantwoordelijkheid ook moet nemen. We eten allemaal wel eens iets waarvan je misschien weet dat je het moet laten staan maar van roken weet iedereen dat het zo ontzettend slecht voor je kindje is.
Er is mij zelfs wel een paar keer gezegd: ah joh, af en een toe een sigaretje kan geen kwaad, wordt het tenminste niet zo'n groot kindje, gaat de bevalling misschien makkelijker..dan vraag ik je, waar zit je verstand. ik kan meepraten over een zeer moeilijke bevalling met een wat groter kind maar nog zou ik het roken daarvoor niet als excuus gebruiken.
Ook al heb ik het er moeilijk mee ik steek geen sigaret meer op...

Groetjes inge

dropke

nee ik eet geen filet american ten eerste lust ik het niet maar ik eet zowiezo geen rauw vlees nu ook geen rauwe melkproducten. niet te veel zout , geen alcohol, etc etc

alleen ja ik rook 2 tot 3 op een dag ik praat het ook niet goed had zelf liever ook gehad dat ik helemaal niet zou roken ook al was ik niet zwanger.

maar goed om mensen zo aan te vallen omdat ze het anders doen dan jij
vind ik raar zoals ik al zei ieder heeft z,n eigen keuze,s en ideeen over dingen en die heb je als een ander te respecteren vind ik

iedereen moet zelf weten wat ie doet vind ik

ps ik begrijp jullie standpunt ook heel goed. vind allen niet leuk dat jullie zo vel reageren kan ook anders  

hallo allemaal,

dat er zo fel op dit onderwerp gereageerd zou worden had ik van te voren ook al bedacht.

en inderdaad dat het slecht is en wat het met je kind kan doen is inmiddels wel duidelijk.

ik weet niet meer op wie ik moet reageren, want daar waren er te veel voor.

we zijn het met 1 ding wel eens dat het slecht is.

de opmerking van Wat je dan wel voor je kind overhebt als niet eens kan stoppen met roken, nou er blijft genoeg over.

ook vind ik de opmerking dat je wel naar een stampvolle kroeg af en toe
kan binnenstappen   en dat je liever niet bij je schoonvader
binnenstapt erg krom.

dat cafe doe je toch voor jezelf , of is dat voor het belang van je kind.

en wat doen jullie in een overvolle kantine van je werk waar volop gerookt wordt met sinterklaas???

het is niet dat ik een excuus zoek om te mogen blijven roken. het is gewoon slecht .

maar ik denk wel dat als je zo beschermd om je kindje bent kun je nergens meer naar toe.

ik woon in een dorp, en jij in de randstad met al die grote fabrieken
en ik weet niet hoeveel uitlaatgassen van de auto's. nou dat lijkt me
veeeeeel gezonder dan die 5 sigaretten op een dag.

maar goed !!!

nog een fijne dag allemaal groetjes sandra

Ik reageer normaal nooit, maar deze kan ik toch niet laten liggen

SENJO --> ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan hebt gehaald dat het wettenschappelijk niet is bewezen dat roken slecht is voor een kind --> maar volgens mij ben je echt zelf uit een ei geboren of zo. Slim ben je zeker niet ... eerder zo stom als een koe

Ik vind het zo ontzettend stom antwoord van je en ik heb er geen  woorden voor ...  
HOE STOM KAN JE ZIJN !!!

IEDEREEN DIE BESLUIT OM DOOR TE ROKEN TIJDENS DE ZWANGERSCHAP, MOET NIET ZO SCHIJNHEILIG ZIJN OM NADERHAND TE ZEGGEN ALS HET MIS GAAT ... SNIKDERSNOT OHOO WAT ERG ...

IEDEREEN HEEFT EEN KEUZE IN ZIJN LEVEN
STOP MET ROKEN ZOU IK ZEGGEN .. maar sommige willen liever behalve hunzelf (prima is je EIGEN KEUS) ook nog hun ongeboren kind in gevaar brengen (DAT ZOU WAT MIJ BETREFT VERBODEN MOETEN WORDEN)

Niets stress, moeilijk, bla bla waarom je niet kan roken ... ik heb zelf ook gerookt, 21 jaar lang MAAR HET IS NOOIT IN MIJN HOOFD OPGEKOMEN om mijn kindje in gevaar te brengen. Dus voordat ik zelf ooit zwanger was, was ik al 1,5 jaar gestopt ...  

Afz. Jeannette

Terug
Bovenaan