Roken!?!?

hoi meiden,

Er is wel veel ophef over dit onderwerp, poep poe. Maar dat kan je ook verwachten als je gaat melden dat je lekker door rookt tijdens de zwangerschap. Ookal is het 100 x slecht voor je, dat weet iedereen, ik kan me niet voorstellen dat je er met je eigen koppie niet bij ken dat de gezondheid van je kind achtergesteld word voor een sigaret. come on.

Ik zelf heb ook zeker 10 jaar gerookt en ben een maand voor ik zwanger raakte gestopt, van de ene op andere dag. Ik had me goed ingelezen en kan het idee niet verkroppen dat je je eigen ongeboren kind een afweiking meegeeft. zij het bij de geboorte of juist in zijn latere ontwikkeling.

Heeft iemand wel het besef dat elke x dat je een haal van je sigaret neemt, je de keel van je kindje ff dicht kneipt. Dus ff zonder zuurstof. Daar moet je toch niet aandenken.
En daar ben JIJ dan de schuldige van. Dat begint al goed als aankomend moeder.

Ook vind het feit dat gyn of vk zeggen dat het mag, dat dit dan ook een excuus is. echt niet dus.
Als jij je kindje 9 maanden aan hevige stress blootsteld, ja dan kan je spreken van een ongezonde situatie. Maar de stress die je krijgt van het   niet roken (dit duurt maar een paar weken en dan ben je er vanaf) is echt niet schadelijker dan die sigaret. Een sigaret doet meer kwaad dan stress. En nog iets van niet roken heb je op zichzelf al veel minder stress. De nicotine is een stress middel , dus lijkt het net of je rustig ervan word, terwijl het juist meer stress veroorzaakt.

Echt meiden die nog roken, ga je er eens in verdiepen, wellicht kom je tot de conclusie dat stoppen toch echt gezonder is.
Zo niet rook lekker allemaal door, maar ga dan niet achteraf jezelf verweiten zitten maken, had ik maar dit .... of had ik maar dat...

sterkte iedereen. en succes.

xx Bambi

Poeh....mijn topic heeft wel iets teweeg gebracht geloof ik.
Eigenlijk wel zo ongeveer alle reacties die ik had verwacht.

Van de een een goede raad....van de ander een vermanend vingertje....allemaal goed bedoeld natuurlijk.

Ben nu bijna 37 weken dus nu nog stoppen lost weinig meer op.
Toch wil ik nog even dit kwijt:
14 jaar geleden ben ik na 43 weken bevallen van een dochter van 6,5 pond en ze was, en is nog steeds, kerngezond.
Direct na de bevalling zei de verloskundige: Mevrouw, aan de moederkoek is duidelijk gezien dat u nooit heeft gerookt?!?!?!

Natuurlijk weet ik ook dat dit geen excuus is om tijdens mijn 2e zwangerschap te blijven roken hoor....en ik weet ook echt wel dat het slecht is voor mijn kindje.
En ik hoop dat alles goed met haar gaat en blijft gaan. Wel weet ik nu al dat ze haar grote zus qua gewicht zal overtreffen (ondanks het roken)

En uiteraard wil ik iedereen even bedanken voor de reacties....en goed bedoelde adviezen.

En even speciaal voor Randy25......meid, heel veel sterkte en succes de komende tijd....ik hoop dat alles goed gaat de rest van de zwangerschap en zeker ook de tijd daarna........en doe vooral dat waar jij je goed bij voelt

Groetjes, Belinda

Lieve Randy,
Ook vanuit mij even een hart onder de riem voor jou in het speciaal.
Trek je maar niks aan van wat sommigen tegen je zeggen. Wat jij hebt meegemaakt is zo heftig en zo verdrietig, daar sterft een stukje van jezelf. Dat je nu weer zwanger bent moet moeilijk genoeg voor je zijn, het zal heel veel naar boven brengen.
Ik kan me voorstellen dat het heel veel spanning met zich meebrengt, het echte genieten begint misschien pas als je kindje in je armen ligt. Tot die tijd moet je vooral doen waar je je goed bij voelt, en als dat ook een paar sigaretjes per dag inhoudt zou ik dat ook zeker niet laten. Je hebt genoeg andere dingen aan je hoofd en ook de emoties zullen heen en weer slingeren. En ik weet maar al te goed dat een sigaretje dan even heel veel goed met je doet. Ik wens je veel suc6 met deze zwangerschap en van mij krijg je een dikke knuffel!
Liefs Soela

Heel erg wat je hebt meegemaakt Randy, maar voor MIJ geen excuses, sorry!
Tegenwoordig kan je vast wel andere dingen gaan bedenken om te ontressen dan om een sigaretje te pakken!
Begrijp me niet verkeerd, het is heel erg wat je hebt meegemaakt en dit wens je niemand toe.

Ik begrijp gewoon niet dat iemand kan door roken tijdens de zwangerschap, iedereen weet tegenwoordig dat het slecht is waarom doe je het dan nog??
Ontressen hou toch op! Dat kan op vele andere manieren,nog steeds blijf ik bij mijn standpunt..
Ik vind het onwijs belachelijk dat jij je idd probeert te verdedigen hier, begin eerst maar eens bij je kindje in je buik en pak wat anders dan een peuk!!

Verder sluit ik me helemaal aan bij bambi!!

Hallo allemaal,

Ik zit dit hier zo allemaal te lezen en hoe verder ik kwam hoe bozer ik wordt!!! Ikzelf ben een niet-roker, heb het ook nog nooit gedaan vind het gewoon vies.
Ik kreeg 3 jaar geleden een zoontje die 3 weken te vroeg was geboren met een groeiachterstand van 6 weken!!!! Het eerste wat ik te horen kreeg was, "u rookt zeker?" Nou NEE dus!!!   Het afgelopen jaar heb ik 2 miskramen gehad, nu lees ik hier dus dat dat dan ook zou moeten komen omdat ik zou roken. Sorry maar het wordt gewoon te gek ze geven alles maar de schuld aan roken, nou ik ben een bewijs, ik rook NIET maar heb toch al deze dingen meegemaakt. Nu ben ik zwanger van ons 3e kindje en heb nu ook al een achterstand, wil dat zeggen dat ik rook?? Nee hoor.
Het is natuurlijk beter als je stopt maar ze kunnen ook wel overdrijven hoor!
Ik wil nu niet de rokers aanmoedigen maar ik zal ze ook niet afvallen, iedere verslaving is nu eenmaal moeilijk en de ene kan het makkelijker laten dan de ander. Ik zou zeggen probeer het iets minder te doen maar voel jezelf zeker niet schuldig als het anders uitpakt dan dat je hoopt, dit kan ook gewoon gebeuren als je niet rookt, kijk maar naar mij.

groetjes, Oelie

Dit bericht is voor Inanna.

Ik snap dat je je standpunt hebt, maar waren er al niet dames die hadden gezegd dat dat belerende vingertje niet hoeft? Dat wat Randy mee heeft gemaakt je niemand toewenst maar je tegelijkertijd niet kunt inbeelden dat iemand dan toch die sigaret niet kan laten, door die stress? en omdat dat misschien de weg die Randy altijd bewandeld heeft bij stress?

Laat me je een ding vertellen! je kunt je niet inbeelden wat het is om een kindje te verliezen! Je kunt dat 100x zeggen maar je weet pas wat dat is als je dat meemaakt, ik heb mijn kindje verloren bij 23 weken, dus ik weet waar Randy doorheen gaat, jij kunt niet voor een ander aangeven of dat wel een "excuus" is of niet.

Talke

Hallo allemaal..

Wat een verwijten hier!!!!!!!!!
Laat iedereen in haar waarde en laat iedereen zelf weten wat ze doet!
Natuurlijk weet iedereen dat roken op zich al niet goed is, en natuurlijk dus ook niet voor je baby in je buik.
Maar laat iedereen zelf weten of zij af en toe en sigaret op steekt of niet!

Ik ben zelf gestopt, maar mij ging het gemakkelijk af, in het bein heb ik wel gerookt, omdat ik er toen niet gelijk al helemaal af kon blijven inderdaad ook door stress door omstandigheden. Mijn vk zei toen ook dat stress zo slecht is dat ze liever had dat ik 1 sigaret rookt dan dat ik uren zat te stressen.
Maar al gauw ben ik wel gestopt, ik kon het, had vertrouwen in mijzelf, mijn lichaam, en mijn kindje, en ik wist dat het goed zou zijn en dat ik de stress, en de sigaretten, kon laten gaan.
Gelukkig gaat het mij makkelijk af, maar ik begrijp ontzettend goed dat dat niet voor iedereen zo is.
Als je het niet ziet zitten, stress hebt, door wat voor reden dan ook, rook dan die sigaret zou ik zeggen.
Moet trouwens ook zeggen dat ik meerder gevallen om me heen heb meegemaakt waarin mensenniet rookten en ontzettend kleine kindjes hadden, vroeg geboortes of wat dan ook, en ook andersom, dat ze wel rookten en er een stevige 8 en 9 ponder geboren werden en het hartstikke goed gaat.
Nogmaals, iedereen weet heus wel dat het roken (op zich al zoals ik al zei) slecht is, maar iedereen moet die keus voor zichzelf maken en dat moet ook kunnen dus verwijt een ander niets!

Iedereen succes met de zwangerschap en ik hoop voor iedereen op een mooie gezonde baby, of je nu wel of niet rookt! :) Liefs Antoinet

Tranen van ontroering over mijn wangen van de lieve berichtjes...

Ik heb ook alleen blijdschap voor de berichten waar in staat, het is slecht, punt uit en je hoort te stoppen, stress kan je op een andere manier onderdrukken....heerlijk om te lezen, dit zijn mensen/zwangeren die een onbezorgde zwangerschap hebben, mensen die niet hoeven meemaken wat ik meemaak en daar ben ik dankbaar voor... echt waar.

Maar als er nog zoveel mensen zeggen, stress kan je op een andere manier onderdrukken ipv even een paar trekjes van een sigaret die wil ik graag vragen; VERTEL MIJ HOE???

Mijn vriend kan het niet, mijn familie en vrienden kunnen het niet, mijn gyn kan het niet.... zelfs mijn psycholoog kan het niet....
Elke dag onzekerheid.... 9 maanden lang.... oke extra echo's.... maar elke echo bang dat ze wat vinden.... slapeloze nachten van tevoren....
Met gemengde gevoelens dingen kopen en uitzoeken, altijd maar een stomme smile op je bek omdat je alleen maar godsgelukkig met deze zwangerschap moet zijn..... weten jullie hoe moeilijk dit is???

Als iemand "DE" gouden tip voor mij heeft, zodat ik niet stress, zodat ik geniet.... geloof mij dan liet ik die sigaret allang staan, en liep ik niet als een gebroken wrak rond...

Lieve meiden, dit is niet sarcastisch, geen kritiek, geen aanval..... maar ik loop met mijn ziel onder de arm en als iemand daar een tip voor heeft, heel graag....

Liefs Randy

Terug
Bovenaan