roken

Hoi Meiden,

Ik zal waarschijnlijk allemaal heftige reacties krijgen maar waarom zijn jullie zo lief voor elkaar? Iedereen weet hoe slecht roken voor jezelf en zeker voor de baby. Ik heb zelf 15 jaar stevig gerookt (pakje per dag) en toen mijn vriend en ik besloten voor een kindje te gaan, zijn de sigaretten direct  de deur uitgegaan.
Ik heb dat heel heel heel heel erg *** gevonden, maar ik wist welk doel ik voor ogen had. Ook ik werd er strontchagerijnig van, dat is gewoon een afkickverschijnsel dat vanzelf over gaat.
Ik vind het excuus van een van de dames voor mij echt absurd. "Ik werd zo sago, dat ik maar ben blijven roken". Het zal wel aan mij liggen, maar is dat niet een beetje egoïstich? Jouw kind heeft er toch niet voor gekozen om in jouw buik te zitten? Jullie kiezen voor een kind, kies er dan echt voor. Ik hoop dat jullie kind er niets aan overhoudt, maar de risico's zijn bekend: vroeggeboorte, laag geboortegewicht, miskraam etc.
Ik ben benieuwd naar de reacties die ik krijg, maar ik denk dat velen van jullie het met mij eens zijn.

groetjes, Loesje

Tuurlijk heb je gelijk loesje, maar het hoeft toch niet weer zo'n slachtpartij geworden als de vorige discussie die over roken ging? Je kan elkaar toch in normale bewoordingen duidelijk maken wat je wil? En bovendien, het is net wat je zegt, iedereen weet zo ondertussen wel dat het slecht is...........dus waarom dat nog een keertje herhalen.
Nathalie heeft een hele specifieke vraag over roken en gedrag van kindjes na de geboorte en ik denk dat je hier normaal antwoord op moet kunnen geven, en dat gebeurd dus ook.

Zie eerste berichtje op dit forum..................

quote: Franny27 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2008 07:42:58'));

Hoi hoi,

Ook ik heb gewoon gerookt tijdens me zwangerschappen.
Of de kinderen iets meegekregen hebben?
Denk het niet,ze zijn net zo lief/druk als andere kinderen.
Moet wel erbij zeggen toen ik de 1ste weken misselijk enz was toen minderde ik vanzelf al....dus op 1 dag 5 sig vind ik nog knap.

Maar voor de wordende moeders/stoppende mama`s goed gedaan om meteen te kunnen stoppen.

Bedoel ik zie maar 1 nadeel als ik stop met roken''Meer trek op andere dingen,snoepen etc'' Heb ooit eens 116 kilo gewogen en nee dankje blijf nu wel op 80 kilo staan,en hou het bij 5 sigaretjes.

Succes ermee......

Groetjes Franny

hoi franny
ik ben ook al minder gaan rooke hoor
maar wat je zegt dan krijg je meer zin in andere dinge
en dan word ik zo sago dan in het huis te klein
gr nathasja

quote: Marieke76 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2008 08:38:46'));

Hoi Natasja,
Uit je stukje maak ik op dat je heel graag wilt stoppen met roken. Als ik het mis heb, dan moet je me even corrigeren...

Een vriend van ons moest stoppen met roken vanwege longemfyseem in een ernstig stadium (is al vanaf jeugd flinke roker). Hij had er ook enorm veel moeite mee. Het is hem gelukt om te stoppen met behulp van een "stop-met-roken-consulent" van het ziekenhuis. Waarschijnlijk is zij/hij verbonden aan de polikliniek longziekten van het ziekenhuis.  Ik denk dat  elk ziekenhuis waarschijnlijk wel zo'n consulent nu heeft zitten gezien de trend dat  veel mensen vanwege gezondheid willen stoppen met roken maar het niet gaat lukken.
Je kan via je huisarts en/of verloskundige misschien wel aan een adres komen om hier mee verder te gaan.
Ook ik heb gerookt en ben direct gestopt  toen ik wist dat ik zwanger was. Maar ik had er niet veel moeite mee.  Dat kwam misschien ook omdat ik meer een gelegenheidsroker was.  
Ik wens je heel veel succes en sterkte met je stop-actie. Je weet waar je het voor doet: voor  eigen gezondheid, en  even zo belangrijk, de  gezondheid van je ongeboren kindje.  
Toi Toi!!

groetjes Marieke  

ik ga het zeker aan de vloskundige vraagen als ik er naar te moet
maak me er wel zorge om maar het lukt me niet allen nu gr nathasja

quote: hunnybun reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2008 09:39:26'));

hoi nathasja

Wat fijn dat je van die bloedzak af bent, scheelt je een hoop stress denk.
Dus ook een goede reden om te stoppen met roken toch, bloedzak weg, stink sigaretten weg. Een stuk gezonder voor jezelf, en nog belangrijker een stuk gezonder voor je ongeboren kindje, Jij kiest ervoor om te roken maar een baby moet maar gewoon mee roken terwijk ik zeker weet dat het babytje het niet wil.
Mij lijkt het verstandiger om te stoppen, en ik weet dat het moeilijk is, heb zelf ook jaren gerookt,
Nou moet ik zeggen, ik wilde echt heel graag stoppen en het ging best wel heel makkelijk.
Dus als je echt wil, kan je het.
geloof dat maar.

groetjes

ik ga het probeere   en het er met me vloskundige over hed
gr nathasja

quote: mama uit kreta reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2008 11:17:21'));

Hoi!

Roken is gewoon niet goed, netals alcohol,te veel vet, niet bewegen.....
Tijdens m'n 1ste zwangerschap (bijna 4j geleden) ben ik gestopt, tijdens m'n zwangerschap misschien nog 7sigaretten gerookt en toen helemaal niet ook niet tijdens borstvoeding (1jaar). Ik wou wel steeds roken, puur psychisch. Toen heb ik 1 sigaret van m'n man gerookt. Een week later was ik zwanger en heb t roken niet doorgezet. Nu ben ik zwanger van de 3de. Ik wil nog altijd roken, maar ik doe t niet. ik vind t ego. van me t.o.v. m'n ukkies. M'n man rookt wel maar (niemand) in huis! Tuurlijk komen we wel in rokerige ruimtes. Maar ik vind t ook nix om tegen rokers te zeggen dat t niet mag. Laat ze toch genieten van die sigaret! Ik voel me echt niet beter qua conditie dan 4j geleden toen ik een pakje per dag rookte. Toen was ik in topconditie maar ik sportte ook veel. Nu heb ik 2 kleine kids en een buik en wordt al 'moe' van traplopen...Behalve wandelen met de kids en dansen met de kids sport ik niet meer. Alcohol drinken deed ik 4j geleden ook regelmatig nu helemaal niet meer, maar dat mis ik helemaal niet.
Ik denk dat al het te veel niet goed is. Maar tijdens je zwangerschap en borstvoeding geven moet je gewoon extra oppassen, een pas/onge boren baby is heel kwetsbaar!
groetjes,Priscilla

maar je houd het vol echt heel knap   ik vind het eht heel moeilijk ik rook soms wat minde   maar nog te veel
gr nathasja

quote: debby269 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2008 12:49:42'));

Hoi hoi,

of het door het roken komt, betwijfel ik.
Met mijn 1e zwangerschap heb ik ook gerookt, en een vrolijker manneke als Dylano kun je niet hebben  Mss hebben jullie gwn pech??
En zeker is roken niet goed voor je kleine, maar dat weten we allemaal wel.
En van het niet kunnen stoppen met roken?? Tuurlijk lukt het wel... Maar je moet er wel voor 100% achter staan, en niet voor 99.9% want dan lukt het gwn niet.
Ikzelf ben sins 10dgn gestopt met roken, en ik moet zeggen dat het me echt meevalt!!
Tuurlijk heb ik weleens zin om te roken, maar de drang om te stoppen is groter dan de drang om te roken.
En ik voel mezelf zo goed!! Heb eigenlijk geen inhaler meer nodig, en dat na 10dgn al
En meid: Ik probeer je echt niet aan te vallen hoor, want ik heb het zelf ook gedaan, maar wat ik wil zeggen is... Als je het écht wilt, lukt het je!!

Succes ermee!!

Groetjes Debby.

echt supper al 10 dag ik wil het wel maar waar ik dan aan denk van de week het ik geen sigar en was zo sago nou daar hed ik echt geen zin in en dan reageer je dat op andere af nee dat kan niet
gr nathasja

quote: loesje77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-04-2008 13:10:22'));

Hoi Meiden,

Ik zal waarschijnlijk allemaal heftige reacties krijgen maar waarom zijn jullie zo lief voor elkaar? Iedereen weet hoe slecht roken voor jezelf en zeker voor de baby. Ik heb zelf 15 jaar stevig gerookt (pakje per dag) en toen mijn vriend en ik besloten voor een kindje te gaan, zijn de sigaretten direct  de deur uitgegaan.
Ik heb dat heel heel heel heel erg *** gevonden, maar ik wist welk doel ik voor ogen had. Ook ik werd er strontchagerijnig van, dat is gewoon een afkickverschijnsel dat vanzelf over gaat.
Ik vind het excuus van een van de dames voor mij echt absurd. "Ik werd zo sago, dat ik maar ben blijven roken". Het zal wel aan mij liggen, maar is dat niet een beetje egoïstich? Jouw kind heeft er toch niet voor gekozen om in jouw buik te zitten? Jullie kiezen voor een kind, kies er dan echt voor. Ik hoop dat jullie kind er niets aan overhoudt, maar de risico's zijn bekend: vroeggeboorte, laag geboortegewicht, miskraam etc.
Ik ben benieuwd naar de reacties die ik krijg, maar ik denk dat velen van jullie het met mij eens zijn.

groetjes, Loesje

nee ik niet mijn zoontje is gezond en voor de rest geen probleeme mee gehad  
hij is bruk ja oke maar   i ga hem laat test op hdha das dat komt er niet door en het is ieder z.n lichaam     doe zelf de keuzes maak en ja ik weet wat er mis kan gaan

Terug
Bovenaan