roken

hoi babyboom debby en natasja
ben het helemaal met jullie eens die bloemige bloem stinkt!
ik wil ermee zeggen dat zij in wel meer topics niet normaal kan doen al haar opmerkingen en de manier waarop zij praat is gewoonweg irritant.

zoals ik al eerder tegen natas heb gezegd trek je niks aan van zo,n laag iemand als zij

bloemig bloempje....reageer toch niet als er niks aardigs uit kan komen

sandra

@Franny: Dat ga ik ook serieus proberen om te doen. Proberen hé?!

En bloemen horen niet te stinken, toch??

Oeps, ik houdt het hier bij.

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Hoi Natasha

Als ik naar mijn eigen kinderen en ervaring kijk, denk ik dat het klinklare
onzin is. Natuurlijk is roken slecht, weten we allemaal.

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik gestopt met roken. Ik vond het niet
meer lekker. Mijn placenta zag zwart, dus de VK vroeg of ik erg veel gerookt
had. Niet dus! Mijn dochter huilde veel, is erg druk en heel vrolijk.

Bij mijn tweede zwangerschap heb ik wel gerookt. Super slecht ik weet het.
Mijn placenta zag er prachtig uit! Niet gerookt? Dus wel!
Mijn tweede dochter is heel rustig, huilt amper en is ook een   heel lief
en vrolijk meisje.

Dus als ik naar mijn eigen ervarigen kijk ken ik zeggen dat het allemaal onzin
is. De kindjes zouden te vroeg geboren worden. Nou bijna 2wk te laat.
Verminderd vruchtbaar? In 2mnd en in 3mnd raak! Miskraam? 0!
Te licht, was het maar waar! 8 pond.

Tuurlijk die dingen die hier boven beschreven staan kunnen gebeuren.
En ik zal wel geluk hebben. Heb ik ook met 2 prachtige meiden.
Maar het kan bij iedereen fout gaan, hoe gezond je ook leeft.
Natuulijk is het beste om te stoppen met roken. Maar het is makkelijker
gezegd dan gedaan.

Meid, veel succes met je zwangerschap en geniet ervan

hoi nathasja,

ik denk niet dat het ook maar iets met het roken te maken heeft.
dat jou kindje druk is en die van je zus ook is denk ik puur toeval.   zoiets is niet beinvloedbaar door roken.

dat roken slecht voor je is dat weet je vast en kan je daarom aanraden indd met hulp mte stoppen.

sommige meiden vinden het kennelijk leuk met elkaar te ruzieen, ik zie alleen maar zeer kinderachtige reacties vooral gericht naar 1 persoon. ik moet zeggen dat ik compleet achter bloemig bloempje sta kwa mening en miss dat ze hem wat hard neerzette, maar dat moet kunnen.ieder zijn mening.
dat zei nathasja afkraakt vind ik wat ver gaan en de meeste dames hebben een lees cursus nodig.
wat ik miss nog erger vind is dat deze dames waarschijnlijk ook lekker vrolijk verder roken. nee nee nee, een mening he.

meiden, roken blijft een gevoelig onderwerp. respecteer ind elkaars mening, maar verwacht niet dat we respecteren dat je onwille van de gezondheid van je kind begrijpen dat jullie lekker door roken.

gr. bambi

bambi

normaal reageer ik helemaal niet zo maar ik heb meerdere onderwerpen gelezen waar bloemig bloempje op reageerde en zij reageert vaak heel onaardig en dit is al het 2de onderwerp va natasja waar zij gemeen op reageert...

en bovendien ik rook niet....en ik vind ook niet dat je dat moet doen als je zwanger bent maar dat staat los van dat rare gedoe....

sandra

Laten we vooral dit het topic van Natasja laten.
Als bloemig bloempje en debby e.a.  verder willen discussieren over de zin en onzin van het roken tijdens de zwangerschap, open dan even een apart topic hierover. Dat lijkt me niet zo'n moeilijke klus.

Natasja, laat deze discussie vooral lekker langs je heen glijden. Jij geeft aan dat graag wilt stoppen, maar dat het je nu niet alleen gaat lukken. Daardoor vind ik dat je een hele sterkte meid bent en krijg je van mij een . Er zijn namelijk genoeg vrouwen in dit land die gewoon doorroken tijdens de zwangerschap en hun rookgedrag hiervoor niet aanpassen. Ze vinden gewoon dat het roken erbij hoort en dat zo'n zwangerschap geen reden is om je leefgewoontes aan te passen. Jíj past je rookgedrag wél aan op het kindje in je buik. Maar door de bijwerkingen heb je onvoldoende "kracht" om het door te zetten. Ik vind het heel goed van je om  advies in te winnen. Zeker op zo'n forum als dit, je bent dan behoorlijk kwetsbaar voor spraakwatervallen waar je niet op zit te wachten.
Ik hoop voor je  dat het lukt om definitief te "kappen" met die sigaret.
Mocht de afspraak bij je verloskundige voor jou idee te lang op zich laten wachten, dan kan je dit probleem ook bij je huisarts aan kaarten. Waarschijnlijk is hij/zij toch diegene die voor een verwijzing moet zorgen als je naar een consulent in het ziekenhuis wilt.
Oh ja, kijk voor de aardigheid eens in de polisvoorwaarden van je ziektenkostenverzekering. Sommige verzekeraars bieden wél een vergoeding, sommigen niet.

Toi toi!!

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan