Ronde nummer 1

hoi ik ben lins , en ook nieuw hier . ben ook aan de eerste ronde toe hoop dat het voor iederéén dadelijk lukt , mijn ongi net voorbij en met een cyclus van 25 dagen mogen wij nu snel gaan klussen groetjes lins

Hoi!
Ik ben 30 jaar, mama van een zoontje van bijna 2,5 jaar. Wij zijn 26 augustus jl. gestopt met de pil  omdat we graag een broertje of zusje voor hem willen.
Ik ga uit van een normale cyclus (had ik ook bij de eerste)   dus mijn NOD zal zijn rond 28 september. We hebben dit weekend geklust  we gaan er  nog niet vanuit dat het de eerste ronde al raak zal zijn. Dat hoeft ook helemaal niet, we hebben de tijd.
Bij mijn zoontje was ik in de 2e ronde zwanger. Ik heb een jaar lang getwijfeld over een tweede maar nu ben ik over de streep.
groetjes!
mamajb

quote: first mum reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('15-09-2008 22:04:03'));

Hoi hoi,

ben helaas ongi geworden vandaag dus wij gaan naar de tweede ronde.
Weet alleen niet wanneer mijn volgende nod moet zijn, want ben zaterdagavond al wat licht rose afscheiding verloren en zondag nog iets meer, maar wer vandaag pas echt ongi. Dit heb ik anders nooit.

Liefs,

Jammer zeg!! Maar ja, nieuwe ronde nieuwe kansen zullen we maar zeggen. Ik denk ook dat ik deze week ongesteld wordt hoor, alles wijst erop en gister zat ik er over na te denken (zoals zovaak!!!)  en omdat mijn ongi de vorige keer drie dagen eerder was kan mijn ovulatie natuurlijk ook een paar dagen eerder zijn en dan ben ik dus ook niet zwanger...

Een kennis van me is al jaren bezig om zwanger te raken; ik kan me niet eens voorstellen hoe zij zich elke maand moet voelen! Wat vreselijk lijkt me dat...

Groetjes Gerda

Ben trouwens van plan om volgende maand maar eens ovulatietesten te gaan proberen. Misschien domme vraag hoor; maar hoe werkt dat? Is dat net zoiets als een zwangerschapstest?

Groetjes Gerda

Hoi Gerda,

ik zit in een zelfde situatie. Mijn nichtje probeerd ookal 2 jaar zw te worden en iui en 1 ivf gehad. Maar nog niet zwanger. Ze houdt zich vaak groot, maar soms kan een klein dingetje haar al aan het huilen maken. Ze waren al bezig toen wij vertelden dat ik zwanger was (toen wisten we het nog niet van hun). Mijn zoontje is nu anderhalf, dus moet je na gaan. Lijkt me vooral moeilijk als ik weer zwanger mag zijn en hun nog niet om het dan te vertellen.

Zo'n ovulatietest, zijn er eigenlijk een stuk of vijf die je tegelijk koopt (in 1 doos). Dan test je elke dag  ongeveer vanaf dag 11 tot de dag  dat hij aangeeft dat je eisprong eraan komt, dan moet je binnen 48 uur klussen, voor een eventuele bevruchting. Ze zijn vrij prijzig en als je pas net zw wilt worden, zou ik zeggen doe het nog even zonder, want zo wordt je er helemaal gek van.  Lees eerst de bijsluiter voordat je ze koopt!

Maar je moet het helemaal zelf weten.

Liefs,

quote: first mum reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-09-2008 12:51:13'));

Hoi Gerda,

ik zit in een zelfde situatie. Mijn nichtje probeerd ookal 2 jaar zw te worden en iui en 1 ivf gehad. Maar nog niet zwanger. Ze houdt zich vaak groot, maar soms kan een klein dingetje haar al aan het huilen maken. Ze waren al bezig toen wij vertelden dat ik zwanger was (toen wisten we het nog niet van hun). Mijn zoontje is nu anderhalf, dus moet je na gaan. Lijkt me vooral moeilijk als ik weer zwanger mag zijn en hun nog niet om het dan te vertellen.

Zo'n ovulatietest, zijn er eigenlijk een stuk of vijf die je tegelijk koopt (in 1 doos). Dan test je elke dag  ongeveer vanaf dag 11 tot de dag  dat hij aangeeft dat je eisprong eraan komt, dan moet je binnen 48 uur klussen, voor een eventuele bevruchting. Ze zijn vrij prijzig en als je pas net zw wilt worden, zou ik zeggen doe het nog even zonder, want zo wordt je er helemaal gek van.  Lees eerst de bijsluiter voordat je ze koopt!

Maar je moet het helemaal zelf weten.

Liefs,

Bedankt voor de tip! Dan klussen we eerst er maar gewoon op los, die ovutesten kunnen idd ook nog wel even wachten...

Het enige waar ik tegenop zie is het te vertellen aan mijn collega en mn baas, ik werk er nog geen jaar en mijn collega is zelf helemaal (nog) niet aan kinderen toe; ze weet zelfs nog niet of ze wel kindjes wil!

Maar ja, dat is van latere zorg. Volgens mij kan ik nu elk moment mn ongi verwachten; meende net al dat ik een druppie zag, maar ja ik ben er nu ook zo op gefocust echt niet meer normaal!

Heb al extra maandverbandjes en tampons in mn tas gedaan onder het mom: als je een paraplu bij je hebt regent het niet (snappie?) haha. Dus nu maar hopen dat we een beetje mazzel hebben. Probeer er de humor maar van in te zien, het is immers een leuke en spannende bezigheid!

Groetjes Gerda

Hallo Meiden,

Ben dus inderdaad net ongesteld geworden, mijn voorgevoel klopte dus! En weer precies 3 dagen te vroeg; misschien heb ik wel gewoon een cyclus van 25 dagen. Als dat zo is dan hoef ik vanaf nu minder lang te wachten op mijn NOD haha, weer een positief puntje.

Maar als  mijn cyclus 25 dagen is dan zou mijn volgende NOD 13 oktober zijn. Voor je ovulatie moet je dan toch 2 weken vanaf 13 okt terug rekenen?

Groetjes Gerda

hallo dames,

ik zal me ff voorstellen, ik ben petra en ben 26 jaar. mijn man en ik gaan voor ons eerste kindje en ik vind het best wel spannend.
ik ben al in februarie gestopt met de pil maar me menstruatie bleef een aantal maanden weg en het loopt nu twee keer goed dus ik kan nu pas goed uitrekenen wanneer het klussen moet gebeuren.
groetjes
petra

Terug
Bovenaan