quote: first mum reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-09-2008 12:51:13&apos

);
Hoi Gerda,
ik zit in een zelfde situatie. Mijn nichtje probeerd ookal 2 jaar zw te worden en iui en 1 ivf gehad. Maar nog niet zwanger. Ze houdt zich vaak groot, maar soms kan een klein dingetje haar al aan het huilen maken. Ze waren al bezig toen wij vertelden dat ik zwanger was (toen wisten we het nog niet van hun). Mijn zoontje is nu anderhalf, dus moet je na gaan. Lijkt me vooral moeilijk als ik weer zwanger mag zijn en hun nog niet om het dan te vertellen.
Zo'n ovulatietest, zijn er eigenlijk een stuk of vijf die je tegelijk koopt (in 1 doos). Dan test je elke dag ongeveer vanaf dag 11 tot de dag dat hij aangeeft dat je eisprong eraan komt, dan moet je binnen 48 uur klussen, voor een eventuele bevruchting. Ze zijn vrij prijzig en als je pas net zw wilt worden, zou ik zeggen doe het nog even zonder, want zo wordt je er helemaal gek van. Lees eerst de bijsluiter voordat je ze koopt!
Maar je moet het helemaal zelf weten.
Liefs,
Bedankt voor de tip! Dan klussen we eerst er maar gewoon op los, die ovutesten kunnen idd ook nog wel even wachten...
Het enige waar ik tegenop zie is het te vertellen aan mijn collega en mn baas, ik werk er nog geen jaar en mijn collega is zelf helemaal (nog) niet aan kinderen toe; ze weet zelfs nog niet of ze wel kindjes wil!
Maar ja, dat is van latere zorg. Volgens mij kan ik nu elk moment mn ongi verwachten; meende net al dat ik een druppie zag, maar ja ik ben er nu ook zo op gefocust echt niet meer normaal!
Heb al extra maandverbandjes en tampons in mn tas gedaan onder het mom: als je een paraplu bij je hebt regent het niet (snappie?) haha. Dus nu maar hopen dat we een beetje mazzel hebben. Probeer er de humor maar van in te zien, het is immers een leuke en spannende bezigheid!
Groetjes Gerda