Ronde nummer 1

hoi gerda en de andere dames,

ook ik sluit me graag bij jullie aan! fijn om bij een groepje mee te kletsen  dat ook  bezig is om zwanger te worden.
ik zal me even kort voorstellen:
ik ben 31 jaar en moeder van een zoontje van ruim 10 maanden. ik werk 27 uur per week als jurist en ben bijna 3 jaar getrouwd (al 12 jaar samen met mijn man).
toen ik de vorige keer probeerde zwanger te worden, was ik het na een jaar nog niet. we zijn  toen naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar de gynaecoloog. blijkbaar zorgde het opstarten van  de medische molen  voor zoveel opluchting dat we alles even loslieten en nog voor we uitslag van de onderzoeken in het ziekenhuis hadden, bleek  ik spontaan zwanger te zijn geworden!!
bevalling was een drama, maar daar hebben we het niet meer over.
het hebben van een kindje  is allemaal nog mooier dan we ons hadden kunnen voorstellen, dus we besloten eigenlijk meteen na de bevalling al dat we snel een tweede willen. ik ben dus ook niet meer met anticonceptie begonnen.
omdat ik borstvoeding gaf, bleef mijn cyclus uit. imiddels ben ik sinds 12 dagen gestopt met de borstvoeding en zit ik te wachten op de eerste ongesteldheid, zodat we weer actief kunnen gaan klussen. ik heb voor de zekerheid wel een zwangerschapstest gedaan een paar weken terug (want misschien was het bij de eerste eisprong raak en dus geen ongesteldheid).  en, die test was positief!! dus wij helemaal blij natuurlijk. maar toen ik 's middags weer testte, just in case, was hij negatief. na clearblue en de huisarts gesproken te hebben hebik nog een aantal keer gestest, met twee dagen en een week ertussen, maar het bleef negatief, helaas. wel een teleurstelling. we merkten door de onverwacht en achteraf dus vals positieve test wel ineens hoe ontzttend graag we snel nog een kindje willen. dus ik kan niet wachten om weer echt te kunnen klussen en weer zwanger te zijn! net als bij jullie zit het steeds in m'n hoofd...
ik verheug me erop met jullie mee te praten en wens jullie allemaal een snelle zwangerschap!!!

groetjes!

Hallo allemaal,

@mama in a'dam ziud: Jee... als nog niet eens een zwangerschaps test kunt
vertrouwen! Maar wel fijn dat jullie er nu samen helemaal voor gaan!

@mamajb: En weet je al iets meer? of heb je nogniet getest? Spannend...

Gerda bijna je ei toch? Nog met de ovulatie testen begonnen? Ik alvast wel, wil voor mezelf zeker weten dat ik wel een ovulatie heb. Ken een aantal meiden met moeite om zwanger te worden en wil dat gewoon vast weten. En natuurlijk ook wel handig

X Siem

Hoi meiden,

Heel even een egoberichtje want ik moet zo koken voordat mijn zoontje wakker wordt.

Op mijn NOD heb ik getest, deze was negatief....
Ging er dus vanuit dat ik wel ongi zou worden maar dat ben ik ook nog steeds niet, we gaan dus over een paar dagen weer testen. Ik hoop op goed nieuws!
Als ik eerdaags wel ongi wordt dan ben ik niet blij want dan is mijn cyclus onvoordelig, in hoeverre je van een cyclus kan spreken....ik ben op 26 augustus gestopt met de pil dus dit is de eerste ronde nog maar.

Moet nu alweer stoppen want mijn zoontje is al wakker geworden, heeft niet zo ´n best dagje, is een beetje hangerig en voelt ook een beetje warm aan.

groet,   mamajb

Hallo meiden hier ben ik weer! Wat een verhalen weer allemaal! MamaJB ben je nog steeds niet ongi? Zenuwslopend zeg...

Heb net de belangrijkste klusdagen achter de rug en nu op naar de NOD nog 11 dagen! Aankomende week wordt een hele drukke week, dus weinig tijd om erover na te denken, maar die laatste dagen voor de NOD zullen wel weer het zwaarst zijn. Dit wordt de derde ongi, dus wie weet: 3 keer scheepsrecht???

Welkom mama uit Amsterdam; hopelijk wordt je deze keer wat sneller zwanger! We duimen voor je.

Nou meiden ik hoop dat de positieve berichtjes binnenstromen, veel succes allemaal!

Groetjes Gerda

Hallo allemaal, kan ik mij nog aanmelden hier om mee te kletsen. Deze topic is tenminste nog niet zo heel lang. Wij zijn bezig met ronde 1 voor nummer 2. Onze dochter wordt bijna 2 en het werd weer tijd voior een 2e. Wel lang getwijfeld hoor (mijn man dan).
Met onze dochter duurde het niet zo lang om zwanger te worden en nu weet ik het niet. Bijna een jaar een spiraaltje gehad en niet ongesteld geweest. Heb hem vorige week dinsdag laten verwijderen en werd gelijk die vrijdag ongesteld. Dat is nu gelukkig ook weer voorbij (ongi zijn had ik zeker niet gemist) maar moet eerlijk bekennen dat ik er niet zo heel erg mee bezig ben. Bedacht em vorige keer ook pas na een paar weken dat ik niet ongesteld was geworden en vroeg me af waarom ik niet zo lekker was. Slim he!
Hoop dat het nu ook zo gaat. Ik wist niet eens wat je NOD was (inmiddels wel hoor)
Ik ben weer net zo bleu als op de middelbare school. Ook daar werd ik onevrwachts ongesteld met alle gevolgen van dien. Heb me wel eens flink geschaamd als ik weer naar huis moest om me te verkleden . De pil was voor ij dus de uitkomst en later dan de MIrena. Ben nu inmiddels 26, werk in het ziekenhuis ongeveer 32 uur en zijn hard aan het klussen in ons nieuwe huis. Ben benieuwd of er van het andere klussen dan ook wat komt.
Vind het leuk om hier iedereen zijn ervaringen te lezen en hoe iedereen omgaat met zwanger worden.

Groeten Annet

heeee. ik wil wel met je kletsen! hhiihihi wij aan nu ook voor de eerste! heel spannend allemaal! als ik er aan denk krijg ik echt de kriebels in mijn buik, mijn vriend vind het ook wel spannend maar hij laat het niet echt merken.... ik ben sinds vorige week begonnen met foliumzuur slikken om het zwanger worden te stimuleren.... ik kan eerlijk zeggen.... je krijgt gewoon zin als je daar een paar dagen mee aant slikken bent. ik weet natuurlijk niet hoe het straks is, maar  nu zit ik goed in mijn vel!

ik ga zo werken!

X

en natuurlijk niet te vergeten.... foliumzuur vergroot ook de kans dat je een gezonde beeb krijgt.

x

He, ik kom even gezellig kletesen!!
Wij zitten nu in ronde 1 voor kindje nummer 2!!
Afgelopen maart ben ik bevallen van een heerlijk zoon! Echt genieten!
En omdat hij zo makkelijk is en we er zo van genieten hebben we besloten om snel voor een tweede te gaan, want een klein leeftijdsverschil lijkt ons heel leuk!
Dus net gestopt met de pil en nu maar zien hoe ver we komen!!
We zien het wel, als het komt dan komt het! we gaan nog niet super serieus aan de slag want we hebben geen haast, maar goed dat dachten we de vorige keer ook, en toen was ik ronde 1 al zwanger!
Ik moet wel zeggen, ik vind het eigenlijk net zo spannend als bij de eerste....

x maartje

Terug
Bovenaan