schedel Jasmijn

Ik wil even wat delen.
2 weken terug was ik op het consultatieburo met Jasmijn en de consultatieburo-dame checkte even haar fontanel en schedelnaden, maar het bleek dat ze die niet meer heeft. Ik vertelde dat Jasmijn een vreemde rand heeft op haar voorhoofd (op  de bijgevoegde  foto's kan je dat goed zien) en dat haar achterhoofd wat is afgeplat en dat er net boven haar nek op d'r hoofd een bult zit. De consultatieburoarts werd er bij geroepen en die zei dat ze zich niet erg zorgen maakte, maar dat we toch even naar de huisarts moesten voor een verwijsbrief voor de kinderarts in het ziekenhuis. Het kan zijn dat de schedel niet goed meer kan groeien en dat er niet meer genoeg ruimte is voor de hersenen.
Een week later  was ik bij de huisarts en die verwees me door naar de kinderarts.... omslachtig gedoe!
Afgelopen donderdag ben ik dus met Jasmijn naar de kinderarts in het ziekenhuis geweest. Die heeft haar helemaal onderzocht. Meten, wegen, voelen, luisteren... de hele reutemeteut... ze stuurde ons naar huis en zou mij die middag, nadat ze met andere artsen had overlegt, terug bellen. Daar heb ik de hele dag op zitten wachten en om 5 uur besloot ik om haar maar te bellen. Ze had inmiddels overlegt en besloten dat er toch foto's van Jasmijn haar hoofd gemaakt moeten worden. Maandag zal ze me weer bellen om daar een afspraak over te maken. Dat kon nu niet omdat ze nog moest kijken wat voor foto er gemaakt moet worden...... kennelijk zijn er nog meer verschillende soorten foto's naast de gewone foto en de rontgenfoto. Ze hebben al gewone foto's gemaakt dus ik ben benieuwd. We wachten het wel weer af.

...conclussie.... ik ben wat gespannen. Jasmijn doet het verder goed hoor. Ze is wat langzaam. Kruipt, loopt of staat (alleen als je haar ergens neer zet waar ze zich goed kan vasthouden, houd ze het 10 sec. vol) nog niet en kan nog niet zelf gaan zitten. Maar volgens mij komt dat ook omdat ze een maand te vroeg is. Ze babbelt wel heel veel en de fijne motoriek is ook goed. Op het cb vonden ze wel dat ze laat was......zucht.... wat moet ik hier nou weer mee?!

Liefs Trudi (Jasmijn word 12 februari 1 jaar)




 
Hoi Trudi,

kan me voorstellen dat je wat gespannen bent. Van hot naar her gaan en maar wachten...
Maargoed, ik vind het wel heel goed van jou dat je er zelf over begonnen bent (terwijl de arts zei dat het allemaal wel prima was).   Hopelijk weet je maandag wanneer de foto's gemaakt kunnen worden.
Wat betreft de ontwikkeling van Jasmijn en dat het CB vindt dat ze laat is.. Pff, ik heb hier al zo vaak gelezen dat er op elk CB weer wat anders wordt geroepen. Ik heb geen klagen over ons CB moet ik zeggen, maar ik vind het wel raar dat het per plaats soms zo verschillend is. Dat wat bij de een goed is, is bij de ander weer niet goed.
Maar als ik zo lees wat  Jasmijn kan, vind ik dat niet overdreven traag ofzo.  De een is snel, de ander langzaam en zo ontstaan ook de gemiddelden.  
Sterkte en  maak je vooralsnog niet te druk!

Groetjes, Bianca
 
 
Wat hebben ze hier pas laat actie op ondernomen. Ze heeft dit toch al langer?
Ik snap dat je wat gespannen bent. Veel sterkte de komende tijd. En ik hoop mee op goed nieuws!
 
hoi,

Wat vervelend zeg. En zeker dat je er zelf achteraan moet. Probeer nog even vol te houden en als het je teveel wordt, kom even online er is bijna altijd wel iemand tegen wie je even kunt kletsen.
Ik leef met je mee en zal duimen voor goed nieuws.
Hou je ons op de hoogte?

Liefs Reneke
 
hoi,

wat een zorgen kan je, je dan maken heej, in tussentijd... zo goed begrijpbaar.
ik wens je heel veel sterkte!

wat betreft het cb en ontwikkeling; de kinderen  van mijn vriendin zijn ook altijd heel laat met alles; de snelste en vlotste in ontwikkeling liep los met 20 maanden....
daar op het cb zeiden ze steeds dat ieder kind zich op een bepaalde manier ontwikkeld, en dat je het kind de ruimte moest geven om het op zijn eigen manier te doen.
de een ontwikkeld zich lichamelijk heel sterk, en de ander ontwikkeld zich anders heel sterk, op gebied van praten, denken, etc
Dus die zorgen van cb... wacht eerst het zh maar af, want bij het cb kan je er toch geen touw op trekken.


heel veel sterkte!
liefs marina
 
Hoi,

Nou kan me goed indenken dat je je zorgen maakt.
Vervelend dat je er eerst zelf achteraan moest door er wat van te zeggen, maar goed er wordt nu wel naar gekeken toch.
Ben zeeer benieuwd hoe het verder zal gaan( maar goed da zul je zelf natuurlijk wel helemaal hebben)
En wat betreft het cb, meid trek het je niet aan. net als de andere meiden gezegd hebben, het ene kind is daar vlot mee en het andere kind is met iets anders weer sneller. Lekker in ieders eigen tempo toch??
Ik hoop voor je dat jullie snel wat meer duidelijkheid zullen krijgen.

Liefs marielle
 
Hoi trudi,

snap heel goed dat je je zorgen maakt hoor, maar vreemd dat het cb er niet eerder over is begonnen!

Laat het allemaal maar goed uitzoeken!! En wat betreft de ontwikkeling.. het ene kind is gewoon wat sneller dan een ander.. Feline wordt over 2 weken een jaar, en is ook niet zo vlot hoor, die staat/loopt nog niet, kruipt een beetje.. Dus maak je daar asjeblieft geen zorgen over!!

Sterkte,

Groetjes,

Suus
 
Hoi Trudi,

He, wat naar nu weer zoiets.
Zit je het hele weekend in de rats en je gaat je toch (ook al probeer je het niet) van alles in je hoofd halen en opzoeken op internet.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt, in ieder geval kijken ze Jasmijn wel helemaal goed na in het MCA (is mijn ervaring met Isabelle tenminste).
Maar goed, daar heb je op het moment denk ik weinig aan.

Ik zou er maar niet teveel over inzitten dat Jasmijn niet zo snel is in haar ontwikkeling, ieder kind is anders en ik heb op het moment niet zo'n hoge pet meer op van het cb.

Ik wens jullie de komende dagen heel veel sterkte en succes toe en ik hoop dat je evengoed kan genieten van het vooruitzicht van haar verjaardag a.s. donderdag!

Liefs Monica
 
Terug
Bovenaan