September 2019 Peuters

Gefeliciteerd Majom!! Hoe gaat het met jullie nu?
Lekker hoor Juffielies. Wij hebben helaas met 8 maanden nog steeds geen goede slaper, maar wat mij het meest op breekt is zijn vroege wakker worden. Vaak 5 uur? Ben er best wel klaar mee, maarja je moet door he. 
Iemand tips die bij jullie gewerkt hebben?
Hoe gaat het met de peuters? Ons dametje lijkt weer goed in haar vel te zitten, speelt heerlijk en is een stuk vrolijker. We hadden even een periode met wat meer driftbuien maar het is nu rustig. Alleen 's avonds met naar bed gaan heeft ze al een tijdje wat verlatingsangst en blijven we in de buurt. Het is echt een meisje meisje geworden, wil de hele dag op mijn hakken lopen, per se jurkjes aan (en probeert te bepalen dat ik die ook draag), armbandjes, kettingen alles wil ze. Zingt de hele dag liedjes en lijkt ook behoorlijk muzikaal, als ze een liedje een keer heeft gehoord kan je het haar een week later opeens horen zingen. 
 
Och, dat zingen vind ik ook zo schattig! Wat grappig dat jouw dochter echt van meisjesdingen houdt. Hier een jongen met een grote interesse in alles wat met voertuigen te maken heeft. Elke kiepwagen, tractor en hijskraan die we tegenkomen is een feest ?. Daarnaast is hij erg gek op dieren.
 
Wat leuk om te lezen! Hier een jongen die gek is van treinen en autootjes. Een periode dino’s in trek maar nu weer volledig terug op de eerder genoemde haha..

Liesforum nee geen tips hoor.. het blijft afwachten wanneer ze het doorslapen doen. Nu al de hele week doorgeslapen vanaf 23.00 maar wel rond half 6 wakker. Al is dat vroeg, ben al blij dat we een paar uur aan een stuk kunnen slapen uiteraard. Het is hier wel rustiger sinds we vaste voeding geven, maar het is ook echt nu al een heel goede eter. Maar gok dat julie ook al met voeding begonnen zijn?

Hier de peuter flink ziek geweest afgelopen week. Gisteren weer de oude. Maar wel nog mopperig en huilerig. Af en toe echt een drama”king” wanneer hij ziek is/is geweest. Een echte man ?
 
Ach, hier deze week ook zo'n ziek mannetje. Hij had flinke koorts en gloeide als een kacheltje. Ik ben dan wel een zacht ei hoor en gooi mijn principes overboord. Dan hoor ik 's avonds laat met zo'n zielig stemmetje: 'ik wil mijn mama hebben!!' en dan ligt hij hup ineens in mijn bed ?
 
Ah zielig zieke kindjes he! Ik zou ze dan ook in bed nemen hoor. Bij onze jongste al vaak gedaan bij een heftige verkoudheid.
@juffielies heerlijk even wat uurtjes kunnen pakken. Onze jongste slaapt soms een paar nachten door, van 19-5 dan. Maar meestal stopt dat doorslapen helaas na een paar nachten, vaak kan ik het wel ergens aan relateren weer een verkoudheid (vaak hier) of sprong. Goede eter hebben we ook, maar zijn darmpjes zijn wel gevoelig. Ook dat merken we in de nacht nog wel eens?


Ik heb een even geen mama dag/nacht gehad, helemaal alleen een nachtje in een hotel in de stad waar ik gestudeerd heb. Zo heerlijk, was er echt aan toe. Papa was alleen met de jongste en de oudste uit logeren. De jongste uit logeren vinden we toch nog een ding met hoe hij slaapt.
 
Dat klinkt goed liesforum! Heerlijk! Kun je er weer even tegen!

Haha ja herken het zazou.. al is ons mannetje dan ook wel weer zo slim om er daarna misbruik van te maken.. ook na het ziek zijn weer proberen om voor de slaapwekker uit bed te komen. En slim: “mama mag ik even tv kijken? “ (deden we in de ochtend toen hij ziek was) “Nee schat dat doen we nu sochtends vroeg niet” “ahhhh maar ik ben nog een beetje ziek hoor!!”
? O o o daar krijgen we nog wat mee te stellen.. heb net het boek “temperamentvolle kinderen” van Eva brands besteld. Ben benieuwd. Ik merk dat hij steeds vaker driftbuien heeft, emotioneel is etc. Misschien gaat dat wat inzichten brengen.
Hoe gaan jullie om met straffen/belonen?
 
Ja dat herken ik wel,.. je geeft ze 1 vinger,...  
Dat in je bed liggen is op zich geen probleem als hij gewoon gaat slapen maar vervolgens is het om 4 uur 's nachts; mag ik een slokje water? Mag ik op jouw buik liggen? (Why?). Ik wil in een tentje slapen. Mag ik,.. etc etc ?
Toen ik hem vanavond naar bed bracht zei hij; 'mag ik in jouw bed slapen? Echt slapen! Ik ga niet spelen en niet zingen.' 
Hij is mooi zijn eigen bed in gegaan! Even afkicken maar weer ?
 
Hallo mamma's!
Deze maand worden de meeste kindjes uit ons forumgroepje al weer 3 jaar! Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat,..?
 
Terug
Bovenaan