September 2019 Peuters

Oh nee uitje wat vreselijk. 
Wij geven Hero nutrasense comfort en probiotica erbij. Nou dat poepen gaat sindsdien perfect en geen krampjes meer gehad sindsdien. Wellicht kun je daar nog wat in zoeken? Voordat wij dit deden als ik echt dacht krampen hielp druppeltje olijf olie wel eens maar zo hoort het natuurlijk niet haha. Volgens mij heeft bachbloesem ook druppels voor huilbabys! Bij ons hielpen de slaap druppels wel bij de oudste. Mag je al bijna werken? Daar zal je wel zin in hebbenB

Ah jeetje wat heftig Uitje, is het hetzelfde als bij Oscar? Onze jongste huilde rond die periode ook veel en kon niet even rustig wakker zijn. Als ik ging wandelen sliep hij 15-25 minuten en dan huilen huilen huilen. Alleen in de draagzak ging het goed. Voor mijn gevoel wilde hij het liefst constant slapen maar lukte dat niet. Ik heb zoveeel gewiegd en rondgelopen met een huilend kind, zat er ook echt doorheen vond het loodzwaar. Bij ons ging het vanaf 12 weken langzaam aan beter. Echt met kleine stapjes overigens. Met mij ging het beter toen ik ging werken en niet meer alleen maar bezig was met hem in slaap krijgen (want anders huilen). Klinkt misschien niet gelijk hoopvol dit, maar hopelijk is het bij Jolien dus ook een fase en duurt het niet zolang als bij Oscar? 
Peuter en een huilbaby is idd echt super lastig. Ik ben in mijn verlof eigenlijk nauwelijks alleen geweest met 2 kids, mijn vriend werkte thuis en heeft heel veel ondersteund want anders ging het gewoon niet. Wel soms even alleen met ze maar geen hele dagen. Kan jouw vriend/man of iemand ondersteunen? 

Dat hoop ik ook voor jullie uitje. Ik weet ook niet of het uiteindelijk die osteopaat is geweest of “gewoon” een fase en die voorbij was. In de eerste weken was ze wel tevreden toch? Onze jongste was tot 4 weken ook heel erg makkelijk. Daarom voelde ik aan alles dat er iets mis moest zijn. Vond ik zo frustrerend. Uiteindelijk constateerde de osteopaat spanning bij het middenrif en de darmen.

Ik vond het ook zoals jij zegt liesforum heel fijn dat ik veel back up had. Het kdv voor mijn zoontje op de vaste dag, mijn man met wat ouderschapsverlof en mijn ouders die veel hebben geholpen. Hopelijk heb jij ook die ruimte uitje.. liefs

Mijn man werkt ook veel thuis dus daar heb ik gelukkig steun aan. Ik heb inmiddels de bach druppels besteld voor huilbaby's. Wie weet doet dat iets, bij Oscar werkte de druppels heel goed.

Ik ben inderdaad blij als ik weer aan het werk mag, maar dat is pas half juni. Ik werk in het onderwijs en krijg alle vakanties terug. Dan moet ik vier weken werken en dan heb ik vijf weken zomervakantie. Iedereen vraagt waarom ik die laatste vier weken geen ouderschapsverlof op neem. Nou nee bedankt ??.

O en @Anemoontje, ik geef borstvoeding dus qua voeding kunnen we niet op comfort overstappen. Ik heb wel een tijdje probiotocia gedaan en dan 1 flesje afgekolfde melk gegeven maar merkte daar niet echt verschil.

Het gaat hier iets beter, vooral qua humeur. Ze huilt aanzienlijk minder. Helaas slaapt ze wel nog steeds slecht. Overdag echt beroerd en snachts niet zo erg als onze eerste, maar ook niet helemaal naar wens nog.

Terug
Bovenaan