Van harte gefeliciteerd, maar wat heftig zeg!
Wij zijn dit weekend trotse ouders geworden van een prachtige zoon. Na 2x strippen zonder effect, de vrijdag een ballonkatheter met als resultaat 3cm ontsluiting de ochtend erna zijn we zaterdag begonnen met inleiden.
De vliezen werden gebroken en de weeënopwekkers gestart en kreeg ik wat weeën in mijn rug, super vervelend maar prima op te vangen. De weeën moesten krachtiger dus werd het een keer opgehoogd. Na het ophogen kreeg ik een weeënstorm in mijn rug en bovenbenen, ontsluiting zat op 4-5cm. Het was niet uit te houden dus maar weer omlaag met de opwekkers maar de weeën hadden mijn onderrug en benen totaal verkrampt en ik kon het niet meer aan zonder ruggenprik. Na de prik was het eigenlijk weer hetzelfde verhaal, opwekkers omhoog en opnieuw een storm van weeen in mijn rug naar in eerste instantie draagbaar. Na enige tijd zat ik op 5-6cm ontsluiting maar opnieuw verkrampte mijn hele lichaam en met de opwekkers vrij hoog trok ik het niet meer... 6 uur lang hebben we vastgestaan op een krappe 6cm met wel effectieve weeën, en verging ik van de pijn, weeën voelden aan als een opluchting vergeleken met de pijn in mijn benen en rug die nu constant aanwezig was.er werd besloten dat het stagneerde en nu lag hij ook nog eens minder goed voor een vaginale bevalling, het werd dus een keizersnede.
Toen ging alles heel snel en zijn we na precies 42 weken ouders geworden van een knappe zoon zo rond de 3800gram. (Ze hadddn hem veel groter geschat bij alle groeiechos en na 42 weken.)
Mijn herstel gaat super, anderhalve dag later waren we thuis. Pijn is vrijwel nihil, behalve met draaien waarbij mijn buik nog erg trekt. Rustig aan pakken we het dus allemaal op en ook met de kleine gaat het prima, borstvoeding loopt als een trein en hij is zo tevreden met alles.
Het was me echt een heel gedoe maar ik kijk zo positief terug op alles. De hele zorg rondom mijn bevalling was erg prettig. Hoewel het anders liep dan gepland waren alle betrokkenen zo zorgzaam en lief.
Nu nog midden in de kraamweek maar wat is het genieten zeg! Ook ik heb wel even momenten waarop ik twijfel aan alles, maar een blik naar die kleine en ik vergeet alles weer. Wat kan zo'n klein persoontje zo veel betekenen.