September 2020 ❤

Lalana Gefeliciteerd met jullie dochter! En wauw, 2 uur; dat klinkt idd heel heftig!
Bo-Belle Fijn dat je die gedachtes herkent. Voel ik me toch wat minder raar haha. En idd, heb soms ook moeite om hem weg te leggen. Kan soms zelf een beetje jaloers worden als m'n vriend hem al een poosje vast heeft ?
Faelexa Spannend zeg! Nog heel even...!

Hoi dames, ben benieuwd hoe het met iedereen gaat! Herkenbaar wat jullie zeggen hoor, t is niet alleen maar meteen roze wolk. En dat is ook oké toch? Hier gaat t in principe allemaal prima maar omdat ik bij de bevalling veel bloed ben verloren kan ik nog bijna niks. Van m'n slaapkamer naar de babykamer lopen is het hoogst haalbare op t moment. Dus daar baal ik best af en toe van, omdat ik natuurlijk ook nog een peuter heb die lekker met mama wil spelen. Maar als je dan weer naar je kleine schatje(s) kijkt is t het ook weer allemaal waard. Ups en downs dus ? Benieuwd hoe het met jullie gaat..

Hee lalana
Hoe gaat jouw peuter hier mee om?
Ik merk hier dat die van ons (2 jaar ) ergens wat afstsnd van me nam omdat ik vaak nee moest zeggen. Knuffel vanuit mij naar hem werd afgewezen. Dat deed echt zeer, nu een maandje verder merk ik dingen als het middag dutje dan ligt de baby in de next2me op onze kamer en moet hij z'n middag dutje doen dan is het paniek want hij wil ook op onze kamer slapen. Snap de reactie ergens wel, maar vind het soms wel lastig hoor. 

Heej Kimmoe, hier een beetje hetzelfde hoor. Paniek bij t naar bed gaan. Hij is ook heel moe van alle nieuwe dingen en gaat dan boos en gek doen. Idd heel logisch maar ook lastig. T zal tijd nodig hebben om een ritme te vinden denk ik. Wij zijn natuurlijk nog maar een weekje verder dus t is ook nog allemaal heel nieuw. 

Lalana gefeliciteerd met je dochter, wauw wat snel gegaan!! En wat vervelend dat je nog niet kan wat je graag wil maar dat kost inderdaad ook echt tijd. Hoop dat je je snel fitter voelt!
Hier ook babynieuws! Sinds 1 week zitten wij in de babyrollercoaster. Ben uiteindelijk ingeleid op de uitgerekende datum zoals gepland en 's avonds bevallen van onze zoon. Een volle bos blond haar heeft hij waar iedereen maar niet genoeg van krijgt! Ik kreeg wel teveel weeën door de weeënopwekkers en had rugweeën die niet te harden waren, dus vrij snel gekozen voor de ruggenprik. Daar kreeg ik helaas koorts bij en de hartslag van ons mannetje ging omhoog, waardoor hij ook nog even is nagekeken en helemaal goedgekeurd door de kinderarts. Dinsdag mochten we naar huis. Wat volgde was 4 heerlijke dagen met de kraamzorg, super tevreden kereltje, wel wat opstartproblemen met de borstvoeding maar met kolven en iets bijvoeden hadden we dat vrijdag op de rit.
En toen kreeg ik vrijdagavond ineens koorts. Vk gebeld en advies gekregen HAP te bellen, dus in allerijl daarheen, heel gedoe met zo'n baby. Omdat koorts weer helemaal was gezakt op de paracetamol en ik verder volstrekt geen klachten had, mocht ik weer naar huis nadat de huisarts met de gyn had overlegd. Huisarts zei letterlijk: 'we durven het aan om jullie naar huis te sturen' dat maakte wel dat wij die nacht echt mega onrustig hebben ervaren, want ja dat klonk toch wel heftig en thuis liep de koorts al heel snel weer op. Dus meerdere keren opnieuw contact met de HAP gehad en zaterdagochtend mocht ik opnieuw langskomen. Opnieuw geen enkele aanwijzing waar die koorts van toen 38.1 vandaan kwam en aangezien ik best fit oogde dreigde de huisarts me opnieuw naar huis te sturen. Toen heb ik toch aangedrongen op opnieuw overleg met de gyn. De gyn wilde me vervolgens toch even zien 'gewoon voor de zekerheid'. Aangekomen op de afdeling van de gyn bleek mijn temp ineens al ruim 39 en werd de situatie ineens heel anders, ze hebben meteen heel veel onderzoek ingezet, inclusief corona test. Vervolgens ben ik opgenomen met de verdenking baarmoederontsteking en is gestart met antibiotica via het infuus. Man en baby mochten gelukkig bij me blijven maar vanwege die coronatest moest al het personeel in zo'n heel beschermingspak naar binnen, dus dat deden ze natuurlijk zo min mogelijk. Ik ben zo blij dat de borstvoeding al goed liep want anders weet ik niet of ik het alleen had gekund. 
Zondagmiddag kwam gelukkig de negatieve coronauitslag. Momenteel lig ik nog steeds opgenomen, de hoop is heel erg dat mijn ontstekingswaarden in het bloed, die echt flink verhoogd waren, nu zijn gezakt en we over kunnen stappen op antibioticapillen. Daarmee zou ik dan hopelijk ook naar huis kunnen.
Enorm blij dat ons mannetje het onverstoorbaar goed blijft doen, maar wel verdrietig dat de kraamweek zo ruw verstoord is. We hebben wel van onze kraamzorg begrepen dat we op medische reden wellicht in aanmerking komen voor verlengde kraamzorg, dat ze toch nog 2 dagen komen. De vk moet daarvoor tekenen, dus dat gaan we vragen als we weten wanneer ik met ontslag mag.
Al met al best wel schrikken en balen, maar enorm dankbaar dat ik mijn gevoel ben gevolgd en me niet heb laten afschepen bij de huisarts (die letterlijk zei dat het wss een verkoudheid wel zou zijn ofzo) en dat we er dus op tijd bij waren. Hopelijk snel naar huis om weer verder intens te genieten, al proberen we er ook hier gewoon een feestje van te maken en lukt dat gelukkig best aardig. 

Jeetje runbabyrun wat een heftig verhaal! Goed dat je je gevoel hebt gevolgd idd en voor jezelf bent opgekomen! Maar zo wil je idd je kraamweek niet doorbrengen, zeker met ook nog die pakken enz ivm Corona. Gelukkig doet jullie mannetje het goed! Gefeliciteerd uiteraard. 
Die extra Kraamzorg zag wel goedkomen hoor. Ik krijg ook 2 dagen extra omdat ik 2 nachten in t ziekenhuis heb gelegen en nu nog niet echt m'n bed uitkan. En dat van jou is nog wel een stukje heftiger. Dus dat keuren ze we goed. Sterkte verder!

Lalana dankjewel! Je had inderdaad gelijk over de kraamzorg. Om 6.00 kwam mijn eigen verloskundige even de ziekenhuiskamer op, ze had namelijk net een poliklinische bevalling gedaan. We hebben het haar gelijk gevraagd en dat was geen enkel probleem.
Later gisterochtend kwam het goede nieuws dat m'n ontstekingswaarden gedaald waren, ik mocht dus over op antibioticapillen en naar huis! Zoo fijn. Gisteren, vandaag en morgen dus nog een middagje kraamzorg om de puntjes op de i te zetten. 
Vanmiddag gaan we voor het eerst een rondje buiten wandelen met de kleine man!! Zo zin in. 

Hoe is het verder met iedereen? 

Allemaal heel erg gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes ? Ik denk dat alle babys van dit topic er nu wel zijn toch? Geniet er allemaal maar fijn van ??
Hier gaat het met mij helaas niet zo goed. Mijn bekken is helemaal verpest, het is verschrikkelijk. Ben nog zoekende wat er nu precies aan de hand is want het lijkt wel wat verder te gaan dan bekkeninstabiliteit. Wil dit topic verder niet vullen met deze pech dus vandaar dat ik niet vaak meer reageer. 

Terug
Bovenaan