September mama's

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ben op dit moment 5 wk en 5 dgn zwanger van de 1e.
Ben op 19 september uitgerekend.

Ik wens iedereen een fijne  zwangerschap toe.

Liefs Daphne  

Dag allemaal!

Iedereen gefeliciteerd met de (prille) zwangerschap. Ik verwacht ons tweede kindje op 30 september... dus wellicht dat ik nog net met jullie mee mag praten?????

Ik lees op het forum e.e.a. over menstruatiekrampen, nou die heb ik ook zeker gehad. Ik was er van overtuigd dat ik niet zwanger zou zijn en de eerste test was negatief (ik heb een test gedaan die je een paar dagen eerder kunt doen). De tweede test die ik deed gaf een heel licht streepje aan (en uit ervaring met mijn eerste zwangerschap; toen had ik ook een heel licht streepje,) werd ik toch erg enthousiast! Vervolgens een digitale test gedaan en die gaf heel duidelijk aan dat ik zwanger ben! Vind het nog wel erg spannend of het allemaal goed zal gaan. Maar ik denk dat iedere moeder zich zo voelt.

Ben nu al druk aan het fanaseren over enkele of dubbele kinderwagen, hoe we het kamertje kunnen gaan inrichten enzovoort. Mijn zoontje is nu trouwens 13 maanden. Als deze zwangerschap net zo zal verlopen als de eerste dan mag ik van geluk spreken. Maar iedere zwangerschap is uniek, dusss...

Tot snel!

quote: JeroenKarlijn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-01-2009 11:50:55'));

Hallo,

Ik ben nu 5 weken zwanger, voel idd wat steekjes in de baarmoeder, pijnlijke borsten en af en toe misselijk. Ik ben 22 sept uitgerekend.

Dit alles is helemaal nieuw voor me, maar hoe zit het allemaal met de VK, moet je zelf een afspraak maken, wanneer doeje dat?

We zijn helemaal gelukkig met ons aanstaande kindje.

Jullie ook allemaal gefeliciteerd

Hey Karlijn,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is gebruikelijk om in de 8e week van je zwangerschap een verloskundige praktijk te benaderen, Meestal is de eerste afspraak in de 10e week van je zwangerschap. Je krijgt dan een uitgebreide intake en een lab formulier om bloed te laten prikken. En vervolgens word je meegenomen in de molen van de zwangerschap. Geniet ervan en als je vragen hebt, let me know!
Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje en ik herken je vragen!

quote: LT1977 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-01-2009 15:53:17'));

quote: JeroenKarlijn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-01-2009 11:50:55'));

Hallo,

Ik ben nu 5 weken zwanger, voel idd wat steekjes in de baarmoeder, pijnlijke borsten en af en toe misselijk. Ik ben 22 sept uitgerekend.

Dit alles is helemaal nieuw voor me, maar hoe zit het allemaal met de VK, moet je zelf een afspraak maken, wanneer doeje dat?

Hey Karlijn,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is gebruikelijk om in de 8e week van je zwangerschap een verloskundige praktijk te benaderen, Meestal is de eerste afspraak in de 10e week van je zwangerschap. Je krijgt dan een uitgebreide intake en een lab formulier om bloed te laten prikken. En vervolgens word je meegenomen in de molen van de zwangerschap. Geniet ervan en als je vragen hebt, let me know!

Wat fijn dat er iemand mijn vragen beantwoord. Je voelt je echt een leek in zoiets. Ik heb woensdag een afspraak bij de dokter en heb het op mijn werk al moeten zeggen omdat ik een risicovolle baan heb. Iedereen was dolenthousiast. Komt spierpijn in je billen ook voor bij de zwangerschap? Heb ook last van steken in de baarmoeder, maar   begrijp dat dat het uitrekken van de baarmoeder is.

Wat fijn dat er iemand mijn vragen beantwoord. Je voelt je echt een leek in zoiets. Ik heb woensdag een afspraak bij de dokter en heb het op mijn werk al moeten zeggen omdat ik een risicovolle baan heb. Iedereen was dolenthousiast. Komt spierpijn in je billen ook voor bij de zwangerschap? Heb ook last van steken in de baarmoeder, maar   begrijp dat dat het uitrekken van de baarmoeder is.

Hihi, ik herken het gevoel. Ik ben bij de eerste ook naar mijn huisarts gegaan. En hij feliciteerde mij en gaf me een folder van twee verloskundige praktijken. Kortom hij had mij niks te melden!
Fijn dat je collega's zou blij zijn! Ik zie er erg tegenop om het blijd nieuws straks te vertellen want dan zal er een tijdelijke vacature geplaatst moeten worden en dat vinden zij niet prettig... Helaas. Maar goed dat verstoort onze vreugde verder niet!

Je kunt best veel buikpijn hebben in het begin. Er gebeurt ook zoveel in je buik; je kindje heeft natuurlijk ruimte nodig en jouw organen worden daardoor aan de kant geduwd. Pijn in je billen kan er best bij horen, ik heb dat zelf niet gehad maar ik heb de hele dag enorm veel speeksel in mijn mond (had ik bij mijn eerste ook)... zo heeft iedereen haar eigen klachten :) Straks kun je bij de verloskundige vragen of pijn in de billen vaker voor komt. Misschien een idee om je klachten op te schrijven zodat je ze straks bij de intake niet vergeet.

Groetjes, Laura

Hallo!

Ten eerste allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Mag ik gezellig mee babbelen :) ?

Zelf ben ik ongeveer 5 September uitgeteld en heb alle kwaaltjes die je kunt hebben ;)
Heb puistjes, ongi-achtige-krampjes, ben kotsmisselijk (lig vandaag al de hele dag in bed), ontzettend moe en last van m'n darmen. Door de hormonen ook al wat bijgekomen maar dat hoort erbij!
Heb mezelf opgegeven voor Moeders voor Moeders ( www.moedersvoormoeders.nl ) en pas na hun test op het intake gesprek geloof ik er ook echt in, ondanks dat ik zelf al 2 testen had gedaan :)

4 Februari heb ik het intake gesprek bij de verloskundige en wordt meteen de afspraak voor de termijn echo gemaakt. Spannend dus!!!!

Hoi hoi,

Ben helemaal blij, na een jaar 'klussen' is het eindelijk zover!
Volgens eigen berekening ben ik nu precies zes weken zwanger.
En als alles goed gaat komt ons kindje dus rond 12 September!

Ben gelukkig (nog) niet misselijk, heb wel ontzettend last van m'n borsten.
Ze branden en lijken op springen te staan.. Ook heb ik de hele dag last van 'menstruatiepijn' maar dat schijnt normaal te zijn. Herkenbaar?
Verder denk ik al een buikje te hebben, maar dat zit misschien wel tussen de oren!

Kan niet wachten tot de eerste echo, 12 februari, dan geloof ik het pas echt denk ik!

Nog 3 weken geduld dus!

quote: JeroenKarlijn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-01-2009 16:18:22'));

quote: LT1977 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-01-2009 15:53:17'));

Hallo,

Hey Karlijn,

Hallo,
IK ben even niet online geweest, ff druk geweest met werk enzo. Maar nu heb ik de verloskundige gebeld want ik dacht dat je daarvoor eerst naar de dokter moest maar dat hoeft dus niet. Ik kan pas 23 feb naar de verloskundige toe en ik wil zo graag weten of het allemaal goed gaat... Wat baal ik daarvan zeg..

Ik ben de afgelopen dagen erg moe, gewoon van niks doen kan ik zo in slaap vallen.
En hoe staat het erdaar voor?

Terug
Bovenaan