September mama's

Hello,

Ik was al vrolijk naar de mamaclub van september 2009 gegaan, maar daar vond ik zo snel even geen voorsteltopic. Dus dan maar hier!

Ik ben Mo, 28 jaar oud en nu vijf weken zwanger van onze eerste spruit. Tegen alle verwachtingen in was het meteen raak, we hopen maar dat hij/zij straks in het echte leven niet ook zo snel is!

Het rare is dat ik al vrij snel het gevoel had dat ik zwanger was. Voelde me anders en begon ook bij vlagen misselijk te worden. Uit  ongeduld hebben we een dag voor de NOD een test gedaan, maar die viel negatief uit... Ondanks dat het de eerste poging was, was het toch wel balen. Maar toen er enkele dagen later nog steeds niets was gebeurd en ik wel allerlei krampen en andere rare bijverschijnselen had, hebben we nogmaals getest en bleek ik wel zwanger te zijn...

Moet zeggen dat het nu al mijn (ons) leven behoorlijk op zijn kop zet (in positieve zin) en dat ik het moeilijk vind om het niet aan iedereen te gaan vertellen. Ben benieuwd hoelang ik het verborgen kan houden, want ik merk dat ik nu al rare eetbuien krijg...

Hallo allemaal,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!

Ik ben nieuw op het forum EN zwanger en het lijkt me leuk om gezellig mee te praten.
Ik ben 32 jaar, heb een zoontje van bijna 20 mnd en denk dat ik 18 sept. uitgerekend ben. Heb met beide zwangerschappen geen rondes meegemaakt omdat we het niet echt "gepland" hadden. Wisten wel dat het kon gebeuren en ben ook beide keren snel zwanger geraakt! Ben erg blij dat het zo gelopen is! Kan/wil iemand mij in het rijtje plaatsen?

Heb a.s. maandag 2 feb. mijn eerste afspraak bij de gyn. en krijg dan gelijk ook een echo! Ben erg benieuwd wat de echo zegt want mijn zwangerschapstest was erg duidelijk maar ook weer niet duidelijk tegelijk....De test zei dat ik ruim  3 weken zwanger was (ruim binnen 1 min. terwijl 3 ong. nodig kan zijn) terwijl ik dacht dat ik net 2 weken zwanger was...Ben nl. daarvoor  gewoon  ong. geworden..  
Loop bij de gyn. vanwege problemen bij de 1e zwangerschap (bloedingen door laagliggende placenta en voortijdige weeen met 30+5 wkn) en bevallen met een keizersnede (bleef steken bij 7cm. onsluiting)! Ben erg benieuwd hoe het dit keer gaat!

Heb erg last gehad vorige week van misselijkheid en vermoeidheid en  het gaat gelukkig nu weer wat beter! Ook ik ben erg onzeker en bang voor een miskraam (alhoewel ik dat gelukkig nooit heb meegemaakt) maar toch...Ben zo blij met dat kleine frunnekje in mijn buik! Ohja, heb echt geen trek in koffie terwijl ik dat normaal erg lekker vind haha

Groetjesss

Hallo allemaal,

Heb nog nooit eerder iets op een forum geschreven dus ben erg aan het zoeken hoe het allemaal werkt. Ben zelf 33 jaar en in verwachting van mijn 4e kindje. Morgen precies 6 weken zwanger en dus ongeveer 23 september uitgerekend. Kan iemand mij vertellen of je het overzicht van alle sept. moeders zelf aan kan passen of hoe dit moet. Zie allerlei verschillende klachten staan. Moet zeggen dat het tot nu toe meevalt met de klachten bij mij. Volgende week wo. ga ik voor het eerst naar de VK voor een intakegesprek ben benieuwd. Het blijft toch iedere keer weer spannend.

Dag dames,

Allereerst: van harte gefeliciteerd allemaal!

Vanochtend twee Etos testen gedaan, beide positief... Kon het niet geloven. Ik ben een paar maanden geleden met de pil gestopt omdat mijn vriend en ik graag kinderen willen. Mijn cyclus was sindsdien ongeregeld en daarom heb ik niet zo op de "datum" gelet. Ik voelde al meerdere keren "iets" in mijn buik dat leek op ongesteldheid, en daarom dacht ik al een paar keer dat ik ongesteld werd, maar dat was niet zo. Vandaag ging het me iets te lang duren en heb ik de tests erbij gehaald...

Volgens een online test zou ik al in mijn 8e week zijn en zou het kindje al een heel eind gevormd zijn... was eerlijk gezegd wel een beetje schrikken. Ik heb de afgelopen weken af en toe nog een glaasje wijn gedronken.

Mijn vriend weet het nog niet eens, want hij is tot dit weekend in het buitenland en ik wil het hem persoonlijk vertellen... Vanmiddag heb ik de gynaecoloog gebeld en ik kan a.s. maandag meteen terecht.

Eigenlijk geloof ik het allemaal nog steeds niet... ik heb ook eigenlijk helemaal nergens last van. Moet misschien wat vaker naar het toilet, maar dat is het wel. Is dat verdacht??

Tot chats,
Laat(?)

Hey!

Even niet online geweest wegens alle drukte. Maar hier gaat het prima! Ik heb wel af en toe last van mijn buik en kan me niet herinneren dat ik dat bij onze eerste ook heb gehad en ben erg moe maar slaap onrustig... Ik voel in ieder geval dat er van alles gebeurd in mijn lichaam. ik vind het nog zo onwerkelijk dat er weer zoiets moois in mijn lichaam gebeurd!

Echter mijn zoontje (13  maanden)  is onlangs flink ziek geweest en zit nu onder de uitslag. Op het kinderdagverblijf werd gedacht aan de 5e ziekte maar de huisarts heeft geconstateerd dat het niet de 5e ziekte is maar een extreem droge huid. Toch ben ik nog een beetje bang want als het wel de 5e ziekte is geweest kan dat ernstige gevolgen hebben voor het kindje in mijn buik... Ik heb ook op internet gezocht en ik twijfel ook of het wel de 5e ziekte is geweets. Zo bizar, normaal ben ik niet zo'n twijfelaar maar met al die hormonen in mijn lijf!!! Mijn man vertrouwt volledig op de huisarts (die altijd goed advies geeft) maar ik blijf maar twijfelen... wat zouden jullie doen?

Nou daar was ik ook weer een keer.

Ik ben gister en vanmorgen voor het eerst misselijk geweest. Als ik dan wat eet is het vrijwel direct over, gelukkig! Ik heb al wel een aantal dagen dat ik geen grote hoeveelheden eten op kan, ik zit enorm snel vol. Heb voortdurend een ijzersmaak in me mond en me borsten doen nog steeds zeer. Het liefst zou ik ook heel de dag door slapen, ben heel erg moe. Ben wel elke morgen optijd wakker maar als ik dan 2 uur wakker ben zou ik wel weer kunnen slapen. Het hoort er allemaal bij schijnt.

Ik mag pas 23 feb naar de VK, wat ik zelf belachelijk vind. Je zit nu in zo  een onzekere periode en juist dan vind ik dat je wat begeleiding nodig hebt en dat er iemand tegen je zegt dat je echt zwanger ben. Ik weet wel dat ik zwanger ben maar toch moet een buitenstaander het tegen me zeggen en dan ben ik weer gerust.

En hoe gaat het allemaal met de anderen? Ook zo ongeveer als mij of juist hele andere dingen? Ben echt heel erg benieuwd want iedereen ervaart een zwangerschap weer heel anders.

Groetjes,
Ukkie en Mama

quote: LT1977 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-01-2009 06:59:34'));

Hey!

Even niet online geweest wegens alle drukte. Maar hier gaat het prima! Ik heb wel af en toe last van mijn buik en kan me niet herinneren dat ik dat bij onze eerste ook heb gehad en ben erg moe maar slaap onrustig... Ik voel in ieder geval dat er van alles gebeurd in mijn lichaam. ik vind het nog zo onwerkelijk dat er weer zoiets moois in mijn lichaam gebeurd!

Echter mijn zoontje (13  maanden)  is onlangs flink ziek geweest en zit nu onder de uitslag. Op het kinderdagverblijf werd gedacht aan de 5e ziekte maar de huisarts heeft geconstateerd dat het niet de 5e ziekte is maar een extreem droge huid. Toch ben ik nog een beetje bang want als het wel de 5e ziekte is geweest kan dat ernstige gevolgen hebben voor het kindje in mijn buik... Ik heb ook op internet gezocht en ik twijfel ook of het wel de 5e ziekte is geweets. Zo bizar, normaal ben ik niet zo'n twijfelaar maar met al die hormonen in mijn lijf!!! Mijn man vertrouwt volledig op de huisarts (die altijd goed advies geeft) maar ik blijf maar twijfelen... wat zouden jullie doen?

Hoi LT,

Ik zou ook ongerust zijn maar als de arts zegt dat het niet de 5de ziekte is, probeer het dan van hem aan te nemen. Die ongerustheid is ook niet goed voor het kindje in je buik. En ik moet zeggen, ikzelf heb ook een extreem droge huid en dat uit zich idd in uitslag op bepaalde plekken. Ik zou je maar niet te veel zorgen maken hoor. De arts heeft het geconstateerd en als hij altijd goed advies geeft, neem het dan maar van hem aan!
Heel veel succes

Joehoe! kan me ook aansluiten bij jullie!

Afgelopen maandag een test gedaan en die was positief! Dinsdag nog maar een test gedaan en die was weer positief! kan het nog niet geloven... Dat er gewoon iets in mij groeit! Als goed is ben ik nu 6 weken maar het kan ook al langer zijn... Gelukkig heb ik maandag een echo( kan niet wachten) Dan hoor ik hoe lang ik echt ben Spannend!!

Terug
Bovenaan