<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik voel me een beetje onwennig op dit forum omdat ik niet had gedacht dat ik in deze situatie terecht zou komen. Sinds ongeveer twee weken weet ik nu dat ik zwanger ben. De verwekker en ik zijn niet samen, hij weet ook nog niet dat ik zwanger ben. We hebben op mijn verzoek de ''relatie'' on hold gezet, toen ik erachter kwam gingen er zoveel vragen door me heen. We zijn een paar maand aan het daten, het ging leuk maar hij liet duidelijk merken dat hij een relatie nog niet ziet zitten. Prima, maar toen ik erachter kwam dat ik zwanger was, was mijn eerste reactie: dan wil hij al helemaal geen kind. Ik raakte in paniek. Met mijn ouders heb ik geen geweldige relatie, ze zijn gescheiden en toen ik 18 was heb ik een abortus van mijn ex gehad. Het voelde op dat moment als dwang, maar nu ik er later over nadenk had ik zonder die keuze niet het leven gehad dat ik nu heb. Ik ben nu 27, heb een vaste goede baan, financieel sta ik er goed voor en een huisje dat volledig is ingericht en er is ruimte voor een kleine. Toen ik mijn vader vertelde dat ik zwanger ben reageerde hij precies hetzelfde als toen ik 18 was. Ik zou niet stabiel genoeg zijn en ik zou het leven van de verwekker verpesten. Alleenstaande moeder zijn zou erg zwaar zijn en het kwam erop neer dat ik dat niet aankan. Dat ik na de abortus op mezelf ben gaan wonen, geen contact met familie heb gehad, een hbo opleiding heb afgerond en nu een vaste baan heb noemt hij instabiel. Toch twijfel ik over de komst van het kindje. Mijn tante en nichtjes zijn overenthousiast, hebben aangeboden om overal te helpen en op te passen. Het voelt alleen zo onwerkelijk dat er weer iets in me groeit. En ik ben bang hoe mijn werkgever/omgeving erop zou reageren als ik moet aankondigen dat ik ongepland, single zwanger ben. Mijn beste vriendin weet het ook en steunt me. Het kindje is niet ongewenst, alleen soms raak ik zelf in paniek dat ik ga denken dat mijn vader gelijk heeft. Kan ik wel een goede moeder zijn? Ik kan wel wat goede adviezen en raad van jullie gebruiken. Ik ben bang dat ik de abortus alleen zou doen voor mijn vader. Er staat al een afspraak bij de kliniek en toen ik dat had gezegd was hij opeens trots op me. Toen ik een paar dagen later aangaf dat ik toch te veel twijfelde was het ''we hebben het er nog wel eens over''. Ergens weet ik wel dat ik zijn goedkeuring niet nodig heb, maar toch doet het me veel. Sorry voor dit mega lange verhaal, maar ik moest het even van me aftypen. Als je je in dit verhaal herkent dan kom ik sowieso graag met je in contact! Liefs.</p>