Single en zwanger

Het vragen om een dna test is hem waarschijnlijk aangepraat door zijn omgeving en de mensen die jou ook niet kennen en ook hem willen beschermen. Het is nogal wat om na een korte relatie te besluiten de rest van je leven voor een kind te zorgen als je twijfelt of je de vader bent. Ik snap dat het jouw vertrouwen schaadt, maar jullie zijn immers niet bij elkaar. Het is dus niet heel vreemd om dit te  denken.
Wat ik wel denk is dat dit betekent dat hij overweegt om er voor zijn kind te zijn. Dit is positief. Een eventuele gedeelde voogdij kan daar in de toekomst bij horen, maar dit is ook al als hij het kind erkend. Ik snap dat jij daar nu niet over wil denken om mogelijk niet altijd je kind te hebben, maar dit zou wel het beste zijn voor het kind. Om een band te krijgen met zijn/haar vader. Helaas is dit van jou kant ook het risico van een kind krijgen buiten een relatie.
Overigens staan moeders altijd veel sterker als het over voogdij gaat. Mijn stiefbroer probeert al meer dan een jaar om meer dan 1 dag zijn dochter te zien. Dat blijkt heel moeilijk. Is eigenlijk ook niet eerlijk. 
En misschien vind jij het in de toekomst wel fijn om voogdij te delen. Dan heb jij ook nog eens een keer een avond voor jezelf en kan je misschien ook meer werken.
Een vader hebben is uiteindelijk wel echt beter voor je kindje. Als je dit met een test kan krijgen, dan ziu ik je eigen trots maar even opzij zetten. Daarna kan je in goed gesprek gaan over wat jullie willen wat betreft zijn betrokkenheid. 

Ik heb alles meegelezen. Wat een situatie zeg. Ten eerste gefeliciteerd, ook al is het alles behalve gepland. En heel fijn dat er mensen achter je staan en je willen steunen/helpen in de opvoeding. 
Erg jammer dat je eigen vader zo reageert. Wat kunnen mannen soms toch bot zijn en een gebrek aan empathisch vermogen. 
Probeer hem iig echt duidelijk te maken dat een abortus jou veel meer pijn en verdriet doet dan het alleen opvoeden van een kindje. Hij snapt misschien niet wat voor blijvende schade een abortus voor een vrouw kan hebben. Probeer hem dat uit te leggen. Wil hij dat niet snappen, dan heb je je best gedaan en zou ik zelf afstand nemen in jouw situatie.
Wat betreft de dna test, ik snap dat je daar kwaad om kan worden. Maar misschien toch maar overwegen, zodat ze daar in ieder geval niet over door kunnen gaan. Dan is het voor hem ook uit de weg en kan hij verder nadenken. Laat je wel even goed informeren, want ik weet niet zeker of dat nou 100% risicoloos is tijdens de zwangerschap.
En heel cliché, maar probeer toch zoveel mogelijk te genieten van de zwangerschap 

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en het meedenken. Ik heb de eerste echo gezien en helemaal verliefd! Nooit gedacht zoiets te voelen. Genieten ga ik dus zeker :) Liefs

Terug
Bovenaan