@sparkle, wenser,esk ydnew

Sterkte Sparkle, de laatste loodjes. Wie weet nog onverwacht toch snel.
Mijn man is vandaag thuisgekomen. Nog wel pijn en stijf, maar wel beter dan voor de operatie. De komende tijd moet blijken hoe veel herstelt of restpijn er blijft. Maar nu eerst genieten dat we weer met zijn drietjes zijn. Helaas kan hij nog niet zitten, dus nog niet samen eten, maargoed.
Gr.
Wenser

Wil jullie even laten weten dat we een dochtertje gekregen hebben! Ze heeft Abigail Elizabeth en is afgelopen zondag morgen om 7.54 geboren! Ze woog 6 pond, echt een klein popje! De bevalling is vlot verlopen, echt een superbevalling voor zover je dat zo kunt noemen ;-) Stond een paar uurtjes later alweer lekker onder de douche en mocht dezelfde dag alweer naar huis! Voel me nu ook heel goed! Zo'n verschil als bij Aaron (vacuum, veel hechtingen). Alles gaat heel goed, ze drinkt goed, en afgelopen nacht heeft ze ook heel goed geslapen! Aaron is ook heel blij met zn zusje en moet steeds even haar mutsje/sokjes aan en uit trekken en over haar haartjes aaien :)

Pff. gisteren een heel verhaal getypt, maar heeft ie niet geplaatst...mn hele bevalling opschreven, maar nu zie ik dus dat er niets geplaatst was! Binnenkort meer :)

Lieve Sparkle,

Van harte gefeliciteerd, wat heerlijk een koningskoppel.

Fijn dat eht zo goed is gegaan en hopelijk blijft het zom gaan, want het is je gegund.
Ben benieuwd naar je verhaal, maar dat komt dan nog wel, eerst even rust nu in deze drukke tijd!

JG-forum is erg slecht de laatste tijd, heb ook vaak gehad dat ik wat geschreven had dat neit werd geplaatst.
Wenser

Zo weer even tijd om een stukje te schrijven :)
Het is hier heerlijjk weer (net zoals in NL begreep ik)...al dagen, het lijkt wel zomer, en al zoo droog!
(Lees: stress voor mijn man ;-) )

Op vrijdag was ik nog bij de gyn. geweet, en die had gecheckt of er al wat schot in de zaak zat. Toen hij voelde was de baarmoedermond wel iets zacht geworden, maar de baby lag nog hoog en nog geen ontsluiting...wel een beetje jammer dus :)
Mijn bloeddruk was al een tijdje hoog en nu nog hoger, dus van de arts moest ik maar even naar het ziekenhuis voor een "non-stress test" (vergeljkbaar met CTG denk ik).
Met Aaron ging dat ook zo, en toen ben ik daarna ingeleid. Maar nu ging ik gewoon weer naar huis, alles zag er nog goed uit.
Met de gyn. afgesproken dat ik dinsdag morgen zou worden ingeleid als er nog niets was gebeurd.

Van vrijdag op zaterdag nacht werd ik zo om het half uur wakker, en ik vroeg me af of het toch misschien al ging beginnen. Maar steeds sliep ik weer verder en op zaterdag is mijn schoonmaak dag dus daar ben ik aardig druk nog mee geweest. Die dag ook een paar keer weer krampen, maar dacht dat het meer mijn darmen waren....
Toen ik savonds met het avondeten ging zitten, had ik toch steeds meer krampen, en toen ik eens op de klok ging letten kwam het toch om de 10 min. Dus volgens mijn man was het nu toch wel echt iets...maar ik wist nog steeds niet of het wel zo was.
S avonds zijn we in bad gegaan, waar het nog steeds om de 10 min bleef en we hebben lekker buiten koffie gedronken en zijn rond 10 uur naar bed gegaan om te gaan proberen te slapen. Ik zei nog: ws val ik gewoon in slaap en wordt ik morgenochtend wakker :) Allebei konden we niet echt slapen, maar tegen half 3 viel mijn man in slaap en ben ik er maar uit gegaan omdat ik toch niet kon slapen en de krampen maar bleven komen, maar voor mijn gevoel helemaal niet opschoten (nu soms om de 8 min). Toen ben ik gaan lopen door het huis en daarna niet meer gestopt met lopen eigenlijk :) Tegen 4 uur mijn man wakker gemaakt om te vragen wanneer we eigenlijk naar het ziekenhuis zouden moeten gaan... Toen kwamen de weeen om de 6 min. en hebben we mijn schoonzus gebeld om te vragen wat zij er van dacht (is vk) en of ze wilde komen (kon Aaron verder slapen). Ze dacht dat het misschien nog wat aan de vroege kant was om te gaan, maar dat het evt zou kunnen.
(Achteraf vond ze dat ik zo rustig was dat ze dacht dat er nog niet veel ontsluiting/veel aan de hand zou zijn). We zijn toen toch maar naar het ziekenhuis gereden omdat ik dacht dat het nu tenminste nog ging...Daar kwamen we zo ong 4.45 aan en ik kon alles nog steeds goed opvangen.
De eerste zuster die mij toucheerde kon mijn cervix niet voelen!! raar.....andere zuster erbij geroepen en die zei gelijk 7-8 cm! Wat was ik opgelucht (hoopte dat ik uberhaupt iets ontsluiting had). Toen dacht ik: dit kan ik wel dan! We zijn naar de verloskamer gebracht en daar heb ik al lopend alle weeen opgevangen. Pff t einde vond ik wel pittig...had vorige keer een ruggeprik dus had dat niet echt meegemaakt. Maar uiteindelijk had ik 10 cm ontsluiting (kon de laatste paar weeen echt niet meer staan en ben toen maar op het bed geploft). Toen braken mijn vliezen en moest ik de persweeen weg gaan puffen omdat de arts er nog niet was! Langzaam aan perste ik af en toe toch een beetje omdat ik het gewoon niet tegen KON houden! Rare regel hier, willen ze echt wachten tot de arts er is ivm aanklagen etc. Mn man zei; je kon het hoofdje gewoon zien, maar ze hielden het een soort tegen. Uiteindelijk was het ech niet meer te houden en dat zagen de zusters ook wel...dus uiteindelijk heb ik haar met zo'n 3/4 persweeen eruit geperst en was de arts net te laat om het op te vangen...
Ze huilde gelijjk goed en ik had geen hechtingen nodig! Zo'n wereld van verschil als met de bevalling van Aaron. Ik wilde meteen iederen bellen en zo'n 2 uur later stond ik al lekker te douchen.
Diezelfde avond mocht ik al naar huis (meest 24 uur erna mag je pas weg). Het gaat allemaal heel goed, afgelopen 2 nachten heeft ze goed geslapen en bv gaat ook heel goed. Heerlijk genieten nu!

Mooi verhaal, wat bijzonder he zo'n verschil tussen de eerste en de tweede. En wat vervelend dat je eigenlijk moest wachten op t moment dat je wilde persen. Maar alles goed gegaan gelukig én gene hechtingen. Heerlijk.
Hoe is AAron er eigenlijk onder? Die was wel blij dat je weer zo snel thuis was natuurlijk. Was hij al gewend aan zijn nieuwe kamertje en is ie niet jaloers?

Fijn dat het zo warm is, zodat je niet met kruikjes hoeft te slapen enz. Maar voor je man natuurlijk een extra uitdaging.

Genier ervan.
Wenser

Aaron vind het nu heel leuk. Hij wil steeds naar haar kijken en dr aaien. En dr sokjes en mutsje aan en uit doen natuurlijk! Hij vind het soms wel lastig om zachtjes te doen, maar dat doen hij op zijn manier ;-)
Hij lijkt nu ineens zo groot! Leert ook ineens een hoop bij lijkt het wel!
Hij slaapt nog steeds in zijn oude kamertje ;-) hopelijk kan hij over een paar maandjes over, zodat Abigail daarna in zijn kamertje kan.

Het is heerlijk idd met dit weer een baby... kun je ook meteen eens naar buiten, ze is al een keertje in de stal wezen kijken :)

Hoe gaat ie verder...zit je alweer in je "wacht" weken...of heb je deze maand zowieso geen hoop. Denk steeds aan je hoor! Hoop zo dat het vlug raak is. En hoe gaat het nu met je man, knapt hij al iets op?

Terug
Bovenaan