Spelletje!

Maat 56 ligt hier al een tijdje niet meer in de kast haha. Onze reus Joah (16 mei)  heeft al maat 68, zeker van zijn shirts. En soms al 74, maar die vallen dan wel klein hoor.
Joah weegt ook al 8 kilo en is minstens 63 cm. Dus dat ie maat 62 niet meer past is niet zo vreemd. Hij past helaas ook al bijna niet meer in de kinderwagen. Gelukkig hebben we ook een duowagen en die bak is iets langer, hebben we speciaal opgelet met onze beer.

Mijn vraag daarom ook (ook al is het niet nodig), met welke leeftijd kind in de buggyzit?

Ik wil dit zo lang mogelijk vermijden, omdat onze buggy (dacht ik) niet helemaal plat kan en het dan bij lang gebruik slecht is voor zijn ruggetje.

Groetjes Bianca

Ook ik wil de buggyzit zolang mogelijk vermijden ja...........
Ik heb wel het geluk dat Tijn niet zo erg lang is, hij is nu ruim 3 maanden, past nog wel even in de kinderwagenbak. Ik hou hem daar gewoon in totdat het echt niet meer gaat, maar daarna moet ik hem wel in de buggy doen. Ik heb een Quinny wagen, kan deze dus ombouwen tot soort van buggy. Hij kan ook behoorlijk plat, dat is wel fijn! Maar goed, de bak is een stuk prettiger nog nu!

Ik weet echt niet vanaf welke leeftijd ze gewoon zonder dat het slecht is in de buggy mogen..........Gewoon zo plat mogelijk doen maar.

Vraag: Is jullie kleintje al eens ziekjes geweest en wat gaven jullie dan?

Tijn is namelijk nu echt niet lekker, behoorlijk verkouden, kreunen, jengelen, niet lekker dus. Ik ben nooit zo van de zetpillen, maar mijn vriendin blijft maar zeggen; geef nou een zetpil! Ik vind het belangrijk dat zijn lichaam het zelf oplost, hoe denken jullie daarover?
Heb uiteindelijk gisterenavond toch maar een pil gegeven,.......

Ik geef eigenlijk ook zelden een zetpil. Nou zijn mijn kids ook bijna nog nooit ziek geweest en hoge koorts ken ik (gelukkig) al helemaal niet.
Ook ben ik niet van veel billenzalf smeren ed.

Ik geef pas een zetpil als ze koorts hebben en daarvan erg jengelig zijn ofzo. Maar slapen blijkt ook nog steeds een heel goed medicijn.

pff ik zit ff te broeden op een nieuwe vraag

Linde slaapt in haar eigen wiegje naast ons bed aan mijn kant (praktisch en fijn). Overdag in haar ledikantje op haar kamertje. Bij ons in bed alleen na de vroege ochtendvoeding als mijn man er niet is doordeweeks en in het weekend als we beide wakker zijn. Ons bed is maar 1.40 dus ik vind dan t risico te groot dat we per ongeluk op haar zouden kunnen gaan liggen bij het omdraaien in de slaap.

Vraag: Hoe is t met jullie hormonen??

Ik heb soms wel eens   een rare uitval of een depri bui, zonder echte reden.
Hoe is dit bij jullie?

Pippi

hoi!!

Zo'n depribui had ik best regelmatig!!! Zeker na de bevalling. In de kraamtijd had ik niet echt last van kraamtranen. Wel moest ik 's avonds huilen omdat ik het niet leuk vond dat ik m'n ventje constant moest laten vast houden, dat doe ik dus NOOIT meer. Ook dat iedereen hem kwam bekijken... het was toch geen apie... Zo voelde ik dat. Nu kan ik er wel om lachen, maar ik zat als een waakhond bij mijn ventje!! Dat is wel minder, al vind ik het soms nog wel eens moeilijk om hem aan andere te geven, vooral als ze graag de fles willen geven, dat wil ik gewoon zelf doen en dat doe ik dus ook.
Vooral de eerste 8 weken na de bevalling kon ik 's avonds in bed ineens gaan huilen. Alles was me dan teveel. Ons ventje huilt 's avonds heel veel en als we dan naar bed gingen, was ik oververmoeid en moest dan huilen. Gelukkig is dat nu wel minder. En sinds ik de pil slik is het ook stukken minder. Kheb m'n hormonen aardig onder bedwang, gelukkig maar!!

volgende vraag:
Hoe vinden/vonden jullie het om je kindje tijdens de kraamdagen en daarna vast te laten houden door andere?

Opa, oma's, tante en mijn echte vriendinnen hebben Joah vast mogen houden, maar heel ff. Niet zozeer omdat ik het niet fijn vond, maar ik vind het niet goed voor zo'n kleintje dat ie van hand naar hand gaat.

Ik had daar met Arwen wel moeite mee, maar dat kwam doordat zij in het ziekenhuis lag en we haar voorzichtig vast moesten houden, ivm de wond/litteken op haar rug die toen nog niet genezen was. Ik was niet 24 uur per dag bij haar, dus als ik er was dan wild eik haar ook het meest zelf vasthouden als ze wakker was.
wat mij persoonlijk heellogisch lijkt in zo'n situatie.

Nog een uitzwangervraag
Haren jullie ook zo ontzettend uit en hebben jullie ook last van "opvliegers".

Ik heb verder geen last van de hormonenkwestie (gelukkig). Bij geen van 3.

Terug
Bovenaan