Spelletje!

Joah heeft ook al 2x een nachtje gelogeerd bij opa en oma, samen met zijn   oudste zus. Moest dan de volgende dag vroeg weg met Arwen (de middelste). Ik vind het wel lekker hoor, gewoon op tijd naar bed, zonder eerst te hoeven voeden en 's ochtends ook lekker relaxed, zeker  met maar 1 kind thuis.

Maar zou de kinderen geen week bij opa en oma kunnen laten en dan op vakantie gaan bijvoorbeeld. Mijn grens ligt (denk ik) bij een weekendje weg binnen Nederland.

vandaar de volgende vraag:
Zonder kinderen op vakantie? En dan bedoel ik dus echt met het vliegtuig minstens een week weg,

oh nee!!! NOOIT. Dat zou ik echt niet kunnen. Ik denk dat ik al moeite heb met een weekendje weg haha!!
Ik kan m'n ventje maar moeilijk wegbrengen. Als hij slaapt gaat het wel. Maar de fles: die moet ik gewoon zelf geven. Ik kan het niet aanzien dat iemand anders mijn kind de fles geeft!! haha... erg he??? Had ik ook nooit van mezelf verwacht. M'n man zei laatst nog toen een ander de fles zat te geven: Je kijkt de fles uit z'n handen. Ik zit er dan als een waakhond bij. Ik wilde eerst ook gerust gaan werken, maar nu denk ik, 1 dagje is wel genoeg!
Ik zou trouwens wel graag met z'n drieën op vakantie gaan. Ik zou ons mannetje gewoon meenemen!!

pfff. effe vraag bedenken.
`Hoe vind je het dat je baby zo snel baby af is? Kan het voor jou niet snel genoeg gaan en heb je het liefst dat hij/zij al kon kruipen (beetje overdreven) of hou je je kindje het liefst klein?

ik vind wel dat het allemaal heel snel gaat en de eerste weken stond ik voor mn gevoel een beetje buiten mezelf, k was echt ff van de kaart, maar ik geniet gewoon van alles wat Jette kan en doet.Heeeel soms wilde ik wel dat ik de eerste paar weken over kon doen, en me dan zo fit zou voelen als ik nu ben.....Maargoed, je kan niet alles hebben.Ik kan nauwelijks wachten tot ik Jette mag gaan bijvoeden.Het kolven gaat wel nog steeds goed, maar wordt ook wel een stukkie 'zwaarder'  en we hebben t idee dat Jette wel toe is aan een hapje, als ze 4 mnd is, maar omdsat ze gevoelige huid heeft raad de arts om haar tot 6 mnd volledig BV te geven, dus nog ff volhouden.....

volgende vraag, wanneer ga jij hapje geven? (fruit, groente en een sapje mss)

Liefs Ynez

Het lijkt me ontzettend leuk om hapjes te geven en kan haast niet wachten om te beginnen.
Celeno is nu bijna 12 weken, maar omdat hij 6 weken te vroeg geboren is, weet ik eigenlijk niet hoe het zal gaan met de hapjes.
Hij heeft ook nog steeds last van krampjes(prematuur kindjes hebben hier vaak meer last van).
Dus ik weet niet of het wel zo verstandig is om gelijk met 4 maanden te beginnen, maar ik bekijk het tegen die tijd wel.

Maken jullie je veel zorgen over je kleintje??

Ik kan me namelijk best veel zorgen maken over hem, of alles wel goed gaat en of er niks mis is, of ik het wel goed doe enz enz

Maken jullie je veel zorgen over je kleintje??

Ik kan me namelijk best veel zorgen maken over hem, of alles wel goed gaat en of er niks mis is, of ik het wel goed doe enz enz

Hoi allemaal,
Leuk ideetje zo, die vragen!
Ik vond dit wel een interessante vraag om op te reageren. Mijn zoontje is 14 weken oud, en ik moet zeggen, voordat ik mama werd kon ik me er echt geen voorstelling van maken dat je je zo zorgen kan maken om je kindje. Hij is echt mijn grootste trots en zonnestraaltje, maar het brengt ook zo'n verantwoording en zorg met zich mee. Ik droom vaak dat hij verdrinkt of stopt met ademenen ofzo, en ik denk er best vaak aan, dat er van alles mis zou kunnen gaan. Ik dacht altijd: als t kindje gezond geboren wordt, heb je t ergste gehad... maar ja, of t écht gezond is, komt vaak pas na een paar jaar aan t licht... en als ik denk aan alle enge ziektes en zo die bestaan, bah.... Ik kan me daar best zorgen om maken ja! Maar het is ook weer niet zo dat ik daar hele dagen mee bezig  ben, daarvoor geniet ik te veel van mijn schatje, en dat is alle zorgen dubbel en dwars waard!!

Nou, mijn vraag aan de volgende mama:

Ben je al een het sparen voor zijn/haar schoolgeld, rijbewijs e.d., of ben je niet zo'n vooruitplanner?

Zelf denk ik wel steeds: oh ja, dat zouden we wel moeten regelen... maar t komt er niet echt van...

Hoihoi,

Wij zijn al aan het sparen voor Evy. Ik heb al een rekening voor haar geopend, waar we iedere maand geld op zetten en waar al het geld wat ze krijgt op gaat.
Daarnaast hebben we een studiemeegroeispaarplan geopend; dit komt over 18 jaar vrij. Hier laten we iedere maand de kinderbijslag op bijschrijven. Het geld is in principe voor Evy en nu krijgt ze het later ook echt. Kan ze zelf kiezen, of ze het voor haar studie gebruikt, of voor haar rijbewijs of misschien als aanbetaling voor een woning of zo.

Nieuwe vraag: Laten slapen in de box?

Ik wil dit zelf niet. Achterliggende gedachte: De box is om te spelen en haar bedje om te slapen. Als Evy iedere keer in de box in slaapt valt, weet ze dadelijk niet meer hoe en wat.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Ons dochtertje raakt teveel geprikkeld in de box, ze is er daarom dus pas 1 keer in slaap gevallen.
Slapen doen we hier dus in de wagen of in bedje, heerlijk rustig!

Krijgt je kindje met 4 of met 6 mnd zijn/haar eerste bijvoeding?

Toen Jette kleiner was viel ze wel regelmatig in de box in slaap, ik lliet haar dan óf heel diep inslaap komen en bracht haar naar haar bedje óf ik liet haar liggen.Nu geeft ze duidelijk aan   als ze moe is en dan gaat ze, hup in dr bedje.Soms slaapt ze niet eens echt, maar daar komt ze wel tot rust.Vooral als 's avonds de TV aan staat, dan wil ze graag naar de slaapkamer.

Welke maat kleding draagt je kleintje nu?

Jette heeft soms nog 56, meestal 62.Ik zie soms zulke leuke dingen hangen, maar dan lijkt het me nog niet practisch, had laatst een BodyWarmer gekocht, maar terug gebracht, ze is nog te klein voor zoiets.Als ze kan lopen kan ze meer verschillende dingen wel aan.

Ynez

Terug
Bovenaan