Spelletje!

nee ik houd geen dagboek bij van Joah.

Ik heb voor de 1e (Danae) een babyalbum gekregen en daar bijgehouden wanneer ze eertse hapje, stapje, tandjes  enz enz deed/kreeg.
Onze 2e dochter is geboren met een open ruggetje en kan daardoor niet lopen, en ook andere dingen kan zij niet,  zindelijk worden bijvoorbeeld. Toen vond ik het niet "gepast" om een babyalbum in te vullen, omdat het dan een beetje de nadruk legt op de dingen die ze niet kan.
Dus nu voor joah dan ook maar geen dagboek/babyboek.

Nieuwe vraag:
Hoever zijn jullie met het bijhouden van een fotoalbum (ook juist van de oudere kinderen)?

Ik ben voor de oudste (nu 3,5) braaf begonnen met inplakken, bijschrijven moet nog steeds. Maar ben nog niet verder dan haar 2e verjaardag. Ik vind het nadeel van digitale foto's dat we ze niet zo vaak af laten drukken. Moet er dus nodig mee aan de slag gaan. ben net begonnen de foto's uitzoeken na de geboorte van Arwen (alweer 2 jaar geleden). Ik heb een dikke achterstand dus.

Ik wil het wel goed bijhouden eigenlijk, omdat ik het het leuk vind ze later een paar goed gevulde fotoalbums mee te kunnen geven als ze uit huis gaan.
Mijn ouders zijn gescheiden en heb daardoor geen album van vroeger en maar een paar losse foto's tot mijn 12e jaar. dat vind ik erg jammer.

Groetjes Bianca

Hej!

Ik loop al vanaf de geboorte van Linde achter..... ik dacht dat ik er ruim d etijd voor zou hebben, maar niets is minder waar. Zo veel bezoek (slapers) gehad vd zomer, wij zijn sinds vorige week weer als gezin bij elkaar zonder bezoek.... dusseh...het inplakken moet nog beginnen. Wel heb ik de digitale foto's steeds nauwkeurig op de pc en ext harde schijf gearchiveerd, zelfs ook al op een CD rommetje. Ik maak veel en graag foto's van onze drie schatten, maar inplakken.... Gelukkig heb ik het vd jongens redelijk bij tot in elk geval hun beider 2e verjaardag. De rest licht op stapels in een speciale fotokast.... tja... het zal wel erg lastig worden vrees ik!!!

Vraag: Zijn jullie ook bezorgder of ongeruster  als voor t moederschap??

Ik ben opnieuw weer erg snel bezorgd om de kinderen. Het zal misschien wel weer tot normale proporties afzwakken, maar nu ben ik toch wel sneller ongerust als voor de zwangerschap van Linde.
Liefs Pippi

Ik ben helemaal bij gewerkt!! Alle foto's zijn zo goed als ingeplakt. Ik vind dit namelijk ook erg leuk om te doen. Ik heb van de kraamtijd ook best wat dingetjes opgeschreven... of ik dit vol ga houden? Straks gaan we op vakantie en dan ben ik echt van plan om ook uitgebreid foto's te gaan plakken, misschien ga ik het wel digitaal proberen...

Een paar vragen terug stond de vraag: wat is je grootste cadeauflater? Ik weet dat het niet mijn beurt is, maar ik moet het even zeggen... Ik kreeg van goede vrienden een knal ROSE pakje voor een meisje... Een shirt met een broek, met rafeltjes enzo. Terwijl ik een jongetje heb!! Ze zeiden: tja, we hebben het op vakantie gekocht, toen je nog niet bevallen was en we gingen er vanuit dat je een meisje zou krijgen  Daar sta je dan hahaha!!!

Next question:
Luister je naar de adviezen van het consultatiebureau of volg je je eigen gevoel? Heb je een fijne wijkverpleegkundige? Ga je alleen op de afspraken of ga je tussendoor ook wel eens langs??

grt

Ja en ik vind dat heel logisch. Ik ben immers niet alleen verantwoordelijk voor mijn eigen leven, maar  ook voor die van mijn kinderen. Ik zie het als mijn/onze taak om onze kinderen een zoveel mogelijk onbezorgde jeugd te geven.
En dat heeft in het geval van Arwen toch al een deuk opgelopen. We moeten maar afwachten hoe zijzelf daar straks tegen aan kijkt.

Er is zoveel ellende in de wereld en  ik hoop toch echt dat dit alles nooit mijn (ook geen anderen natuurlijk) overkomt.

zei dat er nog iemand heeft gereageerd, ga ff haar vraag bekijken

groetjes Bianca

Ah zie dat je mijn vraag ook hebt beantwoord en ik die van pippie. Dus zal ik nu de vraag van jt weer beantwoorden.

Ik ga alleen voor de controles/inentingen naar het cb. Eigenlijk luister ik niet echt naar al hun adviezen. Zo zeggen ze dat Arwen te zwaar is, is ook wel zo en ze zit in een rolstoel. En dan gaan ze een beetje denigerend zeggen dat ze niet dikker moet worden, bla bla. Ik zei dat ik haar thuis maar 1 snoepje of koekje geef en fruit. maar als we ergens anders zijn met meerdere kids, mag ze gewoon meedoen, tenzij het de spuiggaten uitloopt natuurlijk.

En ook zeiden ze dat een baby de eerste weken eigenlijk continu in zijn bed moeten liggen na de voedingen. Nou dat heb ik niet gedaan. papa en zijn zussen wilden hem ook wel eens zien. Slapen deed ie ook wel in de box.

Nieuwe vraag;
Hoe denken jullie over het gebruik van de maxicosi (autostoeltje) als kinderwagen met winkelen?

Hoi hoi,

Als ik even snel het dorp in moet en ik ben  met de auto  dan laat ik Sofie gewoon in de Maxi Cosi zitten die ik op het onderstel van de wagen klik. Dit is even iets makkelijker, anders moet je de reiswieg meenemen, je kleintje uit de Maxi COsi halen en later weer in de auto haar in de M.C. zien te krijgen.  Ik heb toen ik de M.C. kocht gehoord dat je je baby er eigenlijk niet langer dan 2 uur in moet laten zitten, dus dit hou ik dan ook gewoon aan.

Je kleintje in het badje of onder de douche??

Wij gebruiken het badje eigenlijk bijna niet. Sofie gaat 's avonds vaak lekker met papa onder de douche (even een fijn papa-moment), als ze dan klaar is, dan neem ik haar over om af te drogen en aan te kleden. We douchen alleen met haar als we allebei thuis zijn, zodat een van ons haar kan aannemen.

Groetjes

OP z'n duits gezegd, mal so, mal so...
Jette gaat af en toe lekker uitgebreid in bad, maar ik neem haar ook wel vaak mee onder de douche.Ik doe t juist als k alleen met dr ben.Als mn man thuis is, ga ik namelijk vaak zelf uitgebreid douchen.....kan ik onbeperkt de tijd nemen voor me zelf.

welke luiers gebruiken jullie?

Ik heb nog steeds Pampers,dat vind k gewoon de allerbeste,  vooral voor als Jette langer slaapt, maar ik ben nu ook verrschillende goedkopere luiers voor tussendoor aan t proberen.Ik merk bijvoorbeeld  als Jette moet poepen, maar dan heeft ze wel de luier al helemaal volgeplast.Dan geef ik een goedkope luier....

Groetjes Ynez

Hoihoi,

Wij gebruiken ook nog steeds de Pampers voor Evy. Had heel veel kortingsbonnen ervoor, 4 halen; 3 betalen. Heb dus nog een flinke voorraad. Als deze op is, blijf ik toch wel bij Pampers steken. Vind ze gewoon goed en als je op de aanbieding let, valt het ook wel mee. Tevens woon ik aan de duitse grens en daar zijn ze al een euro goedkoper.

Nieuw vraag: Is jullie kleine al eens uit logeren geweest?

Evy is een tijd terug 1 nachtje bij opa en oma geweest, toen wij een bruiloft hadden. Opa en oma vonden dit geweldig en zouden haar zo weer te logeren willen hebben, maar daar begin ik nog niet aan hihi. Als er echt iets is, dan kan ik haar wel een nachtje missen, maar nog niet voor de lol. Vooral nu ze zoveel begint te kletsen en doen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Terug
Bovenaan