Starten kinderwens

Even een vraag. 
Wat betreft de berekening van je eerste cyclus.
Berekenen jullie vanaf de dag na dat jullie de laatste pil hebben geslikt en rekenen jullie de dagen van de onttrekkingsbloeding dus mee?
Of rekenen jullie vanaf de dag dat je weer zou moeten beginnen met de pil?

@droommama
Ik stop als de strip op is dat is de laatste week december. Dus nog even wachten. 

@loontje 
Ben benieuwd of ik ook van dat soort dingen ga krijgen. Ik slikte de poil op advies van de gyn altijd door al jaaaaaaaaaaren.. maar had soms wel een doorbraakbloeding. Heb endometriose en zie zwaar op tegen het ongesteld zijn ivm heftige pijn .. #hell

@lela 
Ik ben 28, iets meer dan 9,5 jaar samen en iets meer dan 3,5 jaar getrouwd.

@dropsleutel
We zijn er beiden echt aan toe. Sowieso zijn we altijd wel gek geweest met kinderen, maar het is wel spannend om die keuze te maken ervoor te gaan. Mijn man is ook geinteresseerd in al die dingen wat met zwanger zijn te maken heeft dus dat is wel leuk vind ik.

Nee, dag 1 is de eerste keer dat je ongesteld wordt. Dan begin je met tellen. 

Pfff ik zie ook zo verschrikkelijk tegen mijn menstruatie op:/ ik ben juist aan de pil gegaan omdat de pijn niet te doen was. Ik zij al tegen mijn vriend bereid je maar vast voor wanneer ik ongesteld word hahaha. Ben ook erg benieuwd of ik volgende week ook gewoon ongesteld word..  ik hoop in ieder geval dat mijn normale cyclus niet zo lang op zich laat wachten??

@loontje

Ja orecies hetzelfde probleem. Ik denk dat ik wel snel ongesteld zal worden, omdat ik ook wel eens doorbraakbloedingen heb.. maar ja dat moet ik even afwachten ..
Mijn cyclus was ook altijd onregelmatig en vaak 1,5 week zeker wel ongesteld :(.. hopelijk nu anders 

Vind dit echt wel leuk. Leuk om elkaar zo op de hoogte te houden.. mag ik vragen waar jullie dames wegkomen ?? Ik woon zelf in drenthe :)

Ja ik ook beetje gelijkgestemd achtig. Toch super spannend om de stap te maken. Al ben ik er nu relaxer onder. Maar als t moment daar is... I’m not sure ?.
In de buurt van Utrecht

Leuk inderdaad zo! Kun je n beetje elkaars verhaal mee maken en luisteren en vragen stellen die je misschien niet zo snel in je omgeving zal stellen aan vriendinnen ofzo!
Ik ben 25 en bijna 8 jaar samen met mijn man (in het voorjaar getrouwd). Heb in mijn omgeving alleen mijn beste vriendin verteld dat we aan t proberen zijn, wil teleurstellingen voorkomen en dan is het des te leuker als verrassing, omdat t minder verwacht wordt denk ik.
Ik kom uit de buurt van Den Bosch.
Mijn menstruatie heeft gisteravond voor het eerst echt doorgezet, maar ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik amper aan mn lijf voel dat k ongesteld ben. Ik heb 11 jaar de pil geslikt en een jaar spiraaltje gehad maar in stopweken van de pil had ik echt veeeeel meer last. Dus dit valt me vooralsnog alles mee! En nu kan ik mijn cyclus goed gaan monitoren, dus voor mijn gevoel begint het nu allemaal pas hihi. Lijkt nu ineens een stuk realistischer dat k mijn volgende NOD 2 januari echt heel spannend ga vinden..
Sinds ik mee praat op het forum kan ik mijn hoofd ook wat beter leeg maken, dus ondanks dat jullie complete vreemden voor me zijn vind ik het fijn om hier onderdeel van te zijn :)

Spannend!!
Ik (25, uit Drenthe) ben sinds juli al gestopt met de Pil (na 13 jaar) maar sinds dien echt een waardeloze cyclus.. Nu een half jaar verder en net 3 cyclussen gehad.
A.s. maandag al een afspraak bij de Gyn. kijken wat die zegt. 
Toch blijf ik hopen dat het deze ronde gelukt is! Alleen door mijn rare cyclus geen idee wanneer ik kan gaan testen... maar even afwachten en alle rare symptomen negeren haha Mijn lichaam maakt me soms echt gek!
Succes allemaal!! Is toch een spannende tijd :D

Terug
Bovenaan