Starten kinderwens

@Dropsleutel
Ik heb ze in huis maar weet niet of ik ze gelijk ga gebruiken. Anderszijds doen wij het niet zo vaak in de week. Dus ja misschien dan wel handig.
Mijn contract loopt ook binnenkort af en nog niet zeker of ik kan blijven. Ik dacht al: natuurlijk..zal je net zien.
Maar we hebben besloten niet te wachten, want het komt immers nooit uit. Dus ik zou zeggen: go for it! Je weet ook niet hoe lang het duurt natuurlijk... 

Goedenavond.
Wat fijn om hier je ei kwijt te kunnen onderling met dezelfde wens!
Ik ben 22 en heb een grote kinderwens samen met mijn vriend. 
Eind oktober gestopt met de pil, vrij snel ongesteld geworden en goed ook! Haha omdat ik al sinds mijn 14e de pil gebruik en eigenlijk mijn cyclus niet weet, ben ik wel begonnen met ovulatietesten en vind dit zelf erg fijn! Nu voor de 3e keer na het stoppen met de pil ongesteld, we zullen zien hoe het loopt... zou leuk zijn als het snel lukt, maar probeer er niet te veel bij stil te staan omdat het dan alleen maar elke keer zo kan tegen vallen! 

Goodluck meiden!!

Ik ben ook nog niet gestart met ovulatietesten. Gebruik een app voor een indicatie van mijn cyclus en wil het de eerste maanden even de tijd geven om mijn cyclus te leren kennen. Is het dan nog niet 'vanzelf' gelukt, dan ga ik misschien ook testen. 
Maar stiekem hoop ik steeds dat ronde 1 al raak is ?. Mijn NOD is met kerst als het goed is, zou een leuk cadeautje zijn!

Hoi allemaal,
Ook wij hebben besloten om voor ons eerste kindje te gaan. Ik slik de pil al een tijdje niet meer door al het gewissel met merken vanwege het anticonceptiedrama van de afgelopen tijd. Ik voelde me er gewoon niet meer goed bij en had ook het idee dat het niet echt werkte. Aangezien ik 2 keer door de pil heen gewoon ongesteld werd. 
Geluk bij een ongeluk want ik wou al een tijdje beginnen en vriendlief is nu ook eindelijk om?
Jammer genoeg kwam de beslissing wel na mijn ei dus wordt dit onze eerste echte ronde. Nod 5 januari. Maarja dat geeft me wel weer een voorsprong met foliumzuur, want daar ben ik gelijk mee begonnen.
Spannend allemaal, heel veel succes iedereen!

Leuk dat jullie ook allemaal aansluiten! Het is en blijft een spannende periode. 

Slikken jullie ook allemaal foliumzuur? Ik heb Gravitamon aangeschaft.

[quote quote=10142950]Leuk dat jullie ook allemaal aansluiten! Het is en blijft een spannende periode. Slikken jullie ook allemaal foliumzuur? Ik heb Gravitamon aangeschaft.[/quote]
Ik slik foliumzuur 400umg met vitamine D er in. Adviseerde de huisarts.
Dr is nou toch hier wel wat raars aan de hand hoor, wat ik toch even kwijt moet, misschien weten jullie er raad mee.
Ik schreef dus pas dat ik zondagavond/maandag ongesteld ben geworden, dat ik helemaal nergens last van heb aan menstruatiekrampen of zo, dat het ook echt maar heel weinig is en lijkt allemaal een beetje oud bloed na het toiletbezoek. Terwijl ik gewend ben dat ik toch wel 2-3x per dag moest wisselen van tampon tijdens menstruatie. Nu heb ik hier iets voorbij zien komen over innestelingsbloedingen, dus daar heb ik eens wat meer over gelezen. Het voldoet voor een heel eind wel aan die beschrijving maar 1 ding klopt er niet. En dat is het tijdstip. Het is namelijk 12 dagen na mijn vermoedelijke eisprong. Ik heb afgelopen zondag een negatieve test in mijn handen gehad omdat mijn menstruatie dus uitbleef al 4 dagen en 's avonds dus voor t het eerst beetje bloedverlies. Vreemd vreemd. Enerzijds kan het menstruatie zijn en is mn lijf gewoon nog niet helemaal op orde, anderszijds lijkt het heel veel op een innestelingsbloeding.
Wat denken jullie? En wat kan ik nu het beste doen? Opnieuw testen? Of wachten?

Het kan alles zijn, een innestelbloeding als je een latere eisprong hebt gehad of gewoon een lichte menstruatie.
Je zou kunnen wachten of het verder doorzet of tot je andere symptomen erbij krijgt, maar zeker weten doe je het pas als je test helaas.
En als je besluit te testen zou ik wel even een paar dagen wachten tot na je vermoedelijke innestelling want dan zitten er pas genoeg hormonen in je urine om daadwerkelijk positief te kunnen testen.
In ieder geval heel veel succes en laat het even weten wat het geworden is!

[quote quote=10142950]Slikken jullie ook allemaal foliumzuur? Ik heb Gravitamon aangeschaft.[/quote]
Ik slik foliumzuur van de Kruidvat, gewoon hun eigen merk. 

Terug
Bovenaan