Starten met IUI

Hoi allemaal!

Wijstje: Balen zeg dat je ongesteld ben geworden, ben je erg verdrietig of kun je je wel weer opladen voor de volgende keer? Hoeveel mg clomid moet jij slikken per dag? Ik vanaf volgende keer 50mg per dag en dat 5 dagen. Heel veel succes met de HSG, bij mij is dat toen erg meegevallen, dus ik hoop voor je dat jij ook geen last er van zal hebben.

Wendy: Wij gaan pas vanaf de 4e iui met hormonen beginnen, raar dat ze dat in elk ZH anders doen. Ik hoop voor jou dat  IVF gaat lukken!

Deedee: Lief dat je nog steeds voor mij duimt! Ik heb geen last gehad van de IUI, ook geen krampen. Jij 16 dagen al!!! Dat klinkt goed! Bij mij was ik bij beide IUI's binnen 14 dagen ongesteld.Spannend zeg, morgen testen, hou je ons op de hoogte?

Jo: Wij zijn helaas ook al twee jaar bezig zonder resultaat, balen he? Moet jij hormonen spuiten voor iui? Ik krijg vanaf de 4e IUI hormonen in pilvorm in een lage dosering! Hou je ons op de hoogte wanneer je IUI gaat plaatsvinden?

Nou meiden heel veel succes en ik hoor gaarg van jullie
Groetjes toitoi

Gisteren getest en POSITIEF!!!

Ik ben ZWANGER!!!

Ik kan het nog maar amper geloven.
De eerste IUI en meteen raak!
Na 2,5 jaar wachten heb ik eigenlijk geen idee wat ik nu moet doen.
Maar ik ben wel heel erg blij!

Ik hoop dat bij jullie de IUI ook gaat helpen!

Hoi allemaal,

Allereerst DeeDee, van harte gefeliciteerd  met je zwangerschap, helemaal super zeg, na de 1e IUI. Blij om een positief verhaal na IUI te horen. Ik heb nog nooit iemand gehoord die daar  zwanger van geworden is. Écht helemaal super... Mag ik je vragen of je al iets voelde, of alleen dat je ongi niet kwam. Ik wil namelijk altijd van alles voelen op 't laatst, maar ik weet niet zo goed wat ik kan en moet voelen. Bij mijn dochter voelde ik volgens mij niks, maar had ik gewoon heel sterk het vermoeden dat het gelukt was. Misschien een persoonlijke vraag maar weet jij toevallig of de hoeveelheid van de zaadcellen goed was, misschien heb je het al vermeld, maar ik vraag het toch even. Bij ons was het aantal te weinig en dan denk ik meteen dat het daarom niet gelukt is, snappie.

Toitoi: ik ben vandaag begonnen met clomid te slikken 50 mg per dag 1x daags. Ik hoop dat ik er niet al teveel bijwerkingen van krijg, we zullen zien. De 1e paar dagen dat ik ongi ben zijn het moeilijkste, dan moet ik heel veel huilen. Maar nu probeer ik me weer op te laden voor de volgende behandeling. Ik heb best wel wat krampen, dat heb ik normaal nooit als ik ongi ben. Hopelijk stelt het niks voor, ik weet ook niet of het met de behandeling te maken heeft hoor. Ik wil morgen even de gyn bellen om te vragen of het normaal is. Woensdag de HSG, ik heb van veel mensen gehoord dat dat pijnlijk is, dus daar bereid ik me maar op voor, kan het alleen maar meevallen. Fijn om te horen dat het jou meegevallen is.

Voor de rest van de meiden: leuk dat jullie een bericht achterlaten in deze topic en ik hoop dat wij DeeDee heel gauw zullen volgen en dat wij heel snel zwanger zijn (dat hoop ik al vanaf november 2006, maar ik blijf toch hoop houden).

Succes allemaal!!

Liefs en een knuffel van Wijsje.

hoihoi,

Toitoi (hihi dat rijmt): ik ben inderdaad meteen bij de 1e IUI begonnen met Puregon spuiten. Eerst 75 eenheden, maar dat bleek voor mij te veel, dus nu 50 eenheden. Maar jij gaat slikken begrijp ik? Is dat dan clomid?
Voor anderen die gaan spuiten: het valt echt heel erg mee. En ik kan al niet tegen een naald op tv! Maar de pregnyl spuit is een andere? Doen jullie dat zelf of in het ZH?

Ik ben vanmorgen weer in het zh geweest voor controle en ik heb nu 2 eitjes van 12,5 dus dat zag er goed uit. Nu mag ik maandag terugkomen voor de volgende controle en waarschijnlijk is dan woensdag de IUI. Spannend hoor, het gaat nu echt gebeuren, hoop stiekum toch wel dat dit de oplossing is (bij ons is niet bekend hoe het komt). Dus die 2 weken wachten lijken me vreselijk lang! Ik leef erg mee met de meiden die nu al op dat wachtbankje zitten! Succes en nog even volhouden! .

liefs Jo

Dank jullie voor de felicitaties!
Ik had niet verwacht dat het meteen bij de eerste IUI raak zou zijn, maar had er wel een goed gevoel over. Mijn vriend zei meteen al: dat gaat de eerste keer goed. Blijkbaar had hij een vooruitziende blik.

Wijstje ik had zondag wat gevoelige borsten.
Vanaf maandag was ik aan het eind van de middag misselijk, 's morgens niet alleen 's middags. Vanmorgen werd ik voor het eerst misselijk wakker. Niet zo erg dat ik boven de pot hang, maar gewoon vervelend zeg maar.
Dinsdag had ik echt het gevoel van: het is raak. Geen idee waarom, ik kreeg gewoon zo'n gevoel.
Ik weet niet hoeveel zaadcellen er gevonden waren. Ik weet wel dat het tja hoe zeg ik dit: een klein kwakkie was ... Er was nogal wat naast het potje gekomen zeg maar. Bij het lab stonden ze echt even te kijken of het wel genoeg zou zijn. Blijkbaar was het genoeg, maar ik heb niet gevraagd hoeveel zaadcellen er gevonden waren.
Heel veel succes bij de HSG. Ik vond het echt een heel vervelend onderzoek, maar hopelijk gaat het bij jou beter.

Jo bij ons was ook niet bekend waarom het niet zelf lukte. IUI is bij ons de uitkomst gebleken, hopelijk bij jullie ook. De pregnyl is bij mij in het ziekenhuis gezet omdat ik daar toch was voor follikelmeting. Ik had de spuit gewoon meegenomen.
Alvast heel veel succes woensdag. En 2 eitjes geeft 2x kans!

Toitoi hoe kom je de wachtweken door?

Hallo,

DeeDee, bedankt voor je antwoord op mijn toch persoonlijke vraag. Bij ons wat het potje ook niet zoveel, maar in 't ziekenhuis zeiden ze dat het nog wel meeviel hoor, ze zagen vaak nog wel minder.........
Super he dat het de 1e IUI raak is. Wanneer heb jij die HSG gehad, voor deze IUI, of al lang geleden?

ToiToi, hoe is het met je wachtweken. Lukt he een beetje.

Jo, bij mij hebben ze de pregnyl ook in 't ziekenhuis gezet. Ik heb nog nooit zelf gespoten en dan doen ze dat gewoon daar. De volgende keer misschien nog een keer en daarna weet ik niet, hopelijk is het dan niet meer nodig.
Ik ben nu begonnen met slikken van clomid va donderdag, dus nu 2e dag, volgende week woensdag HSG en dan donderdag follikelmeting, ik ben benieuwd hoeveel er zitten. Bij jou 2, da's super, in ieder geval dan  2 kansen ipv 1, succes.

Dikke knuffel van Wijstje.

Terug
Bovenaan