Starten met IVF maart 2023

He he Ja heb vandaag idd de tweede echo gehad had nu ineens elf eitjes en ze waren heel goed gegroeid dus mag donderdag voor de punctie? ben wel ontzettend bang voor die punctie ?haha. 
De cyste maakt niks uit als ze eromheen kunnen heb er drie maar twee zaten niet in de weg eentje wel in het midden dus dan kunnen ze miss twee eitjes minder prikken. Ze mogen die niet raken die cyste maar daarom krijg ik wel antibiotica van tevoren al voor de zekerheid dat als ze er een raken de kans op infectie kleiner is. 
Dus al met al blij met de uitslag van vandaag.? Donderdag punctie en als het goed is dan dinsdag de terug plaatsing ?
Jij kan al bijna testen he daaanin. ??????Hoop het zo voor je. 
Veel liefs 

He he Ja heb vandaag idd de tweede echo gehad had nu ineens elf eitjes en ze waren heel goed gegroeid dus mag donderdag voor de punctie? ben wel ontzettend bang voor die punctie ?haha. 
De cyste maakt niks uit als ze eromheen kunnen heb er drie maar twee zaten niet in de weg eentje wel in het midden dus dan kunnen ze miss twee eitjes minder prikken. Ze mogen die niet raken die cyste maar daarom krijg ik wel antibiotica van tevoren al voor de zekerheid dat als ze er een raken de kans op infectie kleiner is. 
Dus al met al blij met de uitslag van vandaag.? Donderdag punctie en als het goed is dan dinsdag de terug plaatsing ?
Jij kan al bijna testen he daaanin. ??????Hoop het zo voor je. 
Veel liefs 

@Daan ja klopt heel snel. November een TP. December rust. Jan, feb, maart TP. April moest ik rust. Het is eigenlijk 2x wel 1x niet maar als het rustig is mag je een 3e keer. Ik zag het eigenlijk helemaal niet meer zitten. Het is dat mijn man het wel een goed idee vondt om maart ook mee te pakken.  Nu hoor ik elke keer dat ik wel naar hem en zijn goede ideeën moet luisteren haha ?
Ik ben blij dat ik niet na elke mislukte een rust maand hoefde te nemen. Ik vind dit hele traject namelijk psychische mega zwaar. En dat wachten maakt het niet makkelijker.
Die auto-immuunziekte legt mij plat als ik ontregelde waardes heb. Zolang alles goed gaat, voel ik mij oke, maar ben snel moe en hen weinig spierkracht. Ik ben heel benieuwd hoe mijn lijf het gaat doen komende weken. Ik moet elke 4 weken bloedprikken om te kijken of alles goed gaat. Anders is het gevaarlijk voor het kindje en kan leiden tot een miskraam of een handicap. Dus mijn angst niveau zit wel hoog. Net nog een berg Sensitesten besteld zodat ik 2x pw een testje kan doen?
Heb jij al getest? Of kan je je nog netjes inhouden tot de 30ste?

@gebruiker (heb je ook een andere naam trouwens, of bijnaam hoe we je kunnen noemen? ?)
Oooh super, dat is goed nieuws! Mooi vlot zeg! Ja snap dat je tegen de punctie op kijkt, maar je moet het gewoon over je heen laten komen en de punctie zelf duurt niet lang, dat scheelt!! ? Alvast heel veel succes met de punctie als ik je niet meer spreek! ?
Mooi dat die cystes geen echt probleem vormen, zitten die er altijd of alleen deze ronde? Ik heb ook wel eens een cyste gehad maar die was de volgende maand weer weg.
@zusterkaar
Ooh oke, is dat in elk ziekenhuis dan hetzelfde denk je vwb de terugplaatsingen? Heb geen idee hoe dat bij ons ziekenhuis gaat, wij gaan naar isala in Zwolle voor de tp. Zij willen ook geen terugplaatsing doen op de 5e dag, alleen op de 3e. Heb wel eens gelezen dat ze daarover met een onderzoek bezig zijn (TOF), maar kon nog geen resultaten vinden. Ben erg benieuwd wat daar uit komt, maar zal nog wel een aantal jaren duren voordat dat goed onderzocht is. 
Haha heel fijn dat je man toch nog door wou zetten, maar dat moet je nu dus levenslang aanhoren ? Maar dat zal je vast met alle liefde doen haha!
Oh wat heftig zeg, geldt dat voor specifieke waarden? Kan me voorstellen dat het dan extra spannend is zeg, het is natuurlijk sws al spannend om de eerste weken door te komen en dan moet je nog kijken hoe je er zelf op reageert, dan indd zelf maar testen. Maar ook proberen om ervan te genieten he ? 
Hoe voel je je verder? Al wat kwaaltjes?? 
Nee ik heb nog braaf gewacht met testen, maar meer ook omdat ik zelf al het gevoel heb dat het niet is gelukt. Misschien dat ik woensdag een testje waag, als ik echt niet meer kan wachten maar anders gewoon donderdag.
Liefs Daan

@daan Ja mijn naam is Soraya haha. Die cystes bij mij komen en gaan. Heb er altijd wel maar soms een soms vier haha. 
Verklevingen konden de trouwens niet weghalen bij mij. Mijn baarmoeder zit vast aan de endeldarm. 
Met een kijkoperatie komen ze daar niet bij. Alleen met een buikoperatie maar ze zeiden dat het voor een zwangerschap niks uitmaakt dus dat doe ik erna pas omdat ik al 37 ben ?
Dankje wel ? jij ook heel veel succes met de test. Ps. Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een gevoel dat ik ong moest worden maar was toch zwanger ? naar 13 maanden ???

Hi Soraya, fijn om er even een naam bij te hebben haha ?
Ooh jeetje, ook veel last van tijdens menstruatie?? Snap dat je het in dat geval uitstelt, operatie kan altijd nog wel denk ik. 
37 jaar, wanneer wordt je 38? Met 38 mag je evt nog kiezen voor 2 embryo terugplaatsingen,  misschien heb je dan dubbel kans ? Zijn jullie al lang actief bezig voor een tweede kindje? Je kindje is 8 jaar, krijg je daar ook vragen over uit je omgeving? Heb je daar ook moeite mee?
Ik ben zelf wel een open boek wat betreft ons traject, op het werk weten bijna al mijn collega's het en vrienden en familie zijn ook op de hoogte. Vind het toch fijn dat ik er met veel mensen over kan praten, ondanks dat ik niemand in mijn omgeving heb die met ivf bezig is. 
Laatst hadden we wel een etentje met een ploegje vrienden, maar mijn 'goede' vrienden kwamen helaas niet meer. Daar was ook een meisje die ik niet zo goed ken, en zij was zwanger. Het ging de hele avond over haar zwangerschap, daar had ik op een gegeven moment wel wat moeite mee. Was blij dat het etentje afgelopen was ? Zat huilend in de auto, was toen toch even teveel denk ik. Dat vind ik soms wel moeilijk hoor, hoewel ik het een ander evengoed gun! Maar als het dan de hele avond over een ander haar zwangerschap gaat.. Maar dan denk ik ook: ik zou er zelf waarschijnlijk ook veel over praten natuurlijk ? lastig soms. Hoe ga jij hier mee om? 
Dankjewel voor je bemoedigende woorden ? Heb de hoop nog niet helemaal opgegeven ?? Vannacht weer een keer hele erge krampen, maar overdag is het nog vrij rustig. Ook nog geen tekenen van een menstruatie, maar dat zal wel door de utrogestan komen. Ik maak mezelf echt helemaal gek ?

He daan.
Ja met de menstruatie heb ik altijd heel veel last gehad dus ben er een beetje aan gewend zeg maar haha. Maar ben in januari pas 37 geworden ? hoe oud ben jij als ik vragen mag? Ik krijg idd wel vragen in mijn omgeving maar ben er ook heel open over. Iedereen weet het eig wel. Heb wel veel zwangere om me heen een van mijn beste vriendinnen en een familielid. Maar ben eig erg blij voor ze. Heb er niet veel moeite mee maar dat is misschien ook omdat ik pas de eerste maand bezig ben met ivf en al een zoontje heb.?
Toen ik nog geen kindje had deed het me meer pijn om zwangere te zien. Omdat jezelf zo graag wilt en je best doet. Snap je gevoel helemaal
Vanavond moet ik de ovittelle spuiten.. had jij last van bijwerkingen?
Ja die krampen is heel normaal is alleen vervelend dat je ze met een zwangerschap kan voelen en zonder. Soms weet je niet wat je voelt haha. Hoe ik zwanger was van mijn zoontje Luca voelde ik gewoon tot ik zwanger was ging toen meteen een test doen twee dagen voor nod. Was tweede kerstdag 2013 haha ?
Gewoon vertrouwen hebben meid alles komt goed en alles gebeurt met een reden zeg ik altijd. Mijn zoontje heeft bijv ook autisme en kan niet praten maar ik denk altijd maar zo positief blijven als ik het niet aankon had God het me niet geschonken ♥️
Hoop dat je menstruatie nog heel lang weg blijft hihi ??
Veel liefs Soraya 

Goeiemorgen!!
Ik ben 30 jaar, oktober wordt ik 31. Ohja, toch wel fijn he dat je omgeving ervan op de hoogte is! Als je je dan even niet zo goed voelt of vaak afwezig bent ivm zkh dan snappen ze dat ook direct.
Ik had geen last of bijwerkingen van de ovitrelle, wel altijd heel erg last van de eitjes die ik goed voelde zitten. 
Ooh haha 2e kerstdag, wat een mooi kerstcadeau zeg!! ?? 
Ja denk wel dat je gelijk hebt hoor, en iemand met autisme daar houd je natuurlijk ook niet minder van!! Mijn man zijn broer is ook autistisch en geestelijk gehandicapt, hij is zeg maar nog steeds een kind van 8 jaar ongeveer (hij is nu 38 geloof ik). Maar ik kan altijd erg om hem lachen! ? 
Nou ik heb zonet een vroege test gedaan van kruidvat... en deze geeft POSITIEF AAN!!! 
Mijn allereerste positieve test in bijna 3 jaar ??? Ik kan het nog niet geloven... Mijn man weet het ook nog niet, die is aan het werk ? 
Het is weliswaar niet een hele donkere streep, maar wel een duidelijke streep.. Ooh ik vind het zo spannend!! Hopen dat ons baby'tje goed blijft zitten ??????
Ik ga zo een cadeautje voor m'n man halen ?
Liefs Daan ?

Terug
Bovenaan