Starten nazomer 2021 (of na coronavaccin) en preconceptie zorg

Pff, de app clue voorspelde bij mij ovulatie en menstruatie telkens super goed, zelfs toen ovulatie opeens drie dagen vroeger was dan de twee keer daar voor, maar opeens is die optie totaal weg in de app en zie ik niks meer. Lees online dat ze de optie wegdoen omdat mensen het als anticonceptie gebruikten?
 
Hoe is het nog gelukt met de ovulatietesten?
Meestal was het wel duidelijk voor me dat het aan het opbouwen was en testte ik daarom nog eens extra. 
Vorige eisprong merkte ik dat ik me extra vrolijk en verliefd voelde haha, maar het was toen ook een heel leuke week met mooi weer, dus vind het moeilijk om te bepalen waaraan het ligt.p
 
Ik heb Clue app ook geïnstalleerd eergisteren maar ik vind hem voorlopig niet zo duidelijk of handig als mijn andere app MijnKalender (maar de voorspellingen obv mijn ingevulde gegevens waren bij beide apps wel dezelfde dus denk dat ik het misschien bij die ene houd). Wat wel handig zou zijn bij Clue is dat die precies data van andere vrouwen met gelijkaardige cycli gebruikt om je eigen cyclus mee te voorspellen, dat lijkt me net wel heel accuraat idd. 
Ik had gisterenmiddag een vrij duidelijke positieve ovulatietest. 't Is te zeggen: de andere keren dat ik al getest heb met de dipsticks was telkens bijna geen (maar altijd wel iets) tot een licht streepje en gisterenmiddag was het echt wel gelijk van kleur. Ik had mijn vriend, die daar niets van kent, gevraagd welke het donkerste streepje was en hij zei: ik vind ze gelijk van kleur, dus dat leek me wel betrouwbaar xp
Heb dan een paar uur daarna weer getest, maar had wel al wat meer thee gedronken (hoewel ik wel 2uur niet geplast had, maar ik drink normaal wel heel veel overdag) en toen was er bijna geen streep meer te zien. Dus ik denk wel dat het gelukt is, dankzij jouw tip dat de piek soms maar heel kort is, anders had ik hem denk ik gemist!
Maar was dus 1 dag later dan de app voorspeld had dat eisprong ging zijn. Ben benieuwd als ik binnen paar weken terugtel wanneer mijn regels beginnen of het overeenkomt.
Ik heb voor de rest wel niet echt symptomen waaraan ik lichamelijk zou kunnen herkennen dat mijn eisprong eraan komt...misschien groeit dat ook nog. Ik merk wel precies een verhoogd libido aan het begin van mijn vruchtbare periode, dus zo 4 a 5 dagen voor de eisprong, misschien dat dat ook wel iets is xp
 
 
 
 Aah goed dat je uw piek hebt gevonden!I Ik denk dat ik puur op mijn lichaam het ook niet zou aanvoelen , het is eerder omdat ik weet dat het dan ongeveer is dat er dingen opvallen.
 
De link werkt inderdaad, en ik zie idd niet veel xp
Maar ik weet niet hoe de app er vroeger uit zag natuurlijk... bij mij stond er nog maar info van 2 dagen in.
Ik had premom ook bekeken, maar kan het dat je daarvoor een account moet aanmaken enzo?
Welja, als ik het zo lees zijn er veel vrouwen die dat zelfs voelen gebeuren of pijnlijke borsten hebben; maar idd als ik rond mijn eisprong zit heb ik ook wel enkele dingen die ik voel, zoals lichte menstruatiepijn, maar soms denk ik dan: ik beeld het me in ómdat ik weet dat ik in de tijd rond eisprong zit... ben al bang hoe dat gaat zijn als we beginnen proberen en je in die twee weken tussen ovulatie en NOD zit... dat wordt moeilijk voor mij ;)
Aan de andere kant kan ik wel heel erg goed aanvoelen wanneer mijn regels er binnen 1 a 2 dagen zullen aankomen, dus dat geeft mij dan wel weer vertrouwen dat ik mijn lichaam wel goed aan het leren kennen ben.
 
Niet alle afleveringen zijn idd even interessant. Welke me zo op het eerste gedacht zijn bijgebleven is over de draagdoeken, geweldloze communicatie/onvoorwaardelijk opvoeden, verbindend spelen, mild ouderschap, emotieregulatie (da's seizoen 2 wel dacht ik)... enfin, ik vond vele onderwerpen echt wel boeiend en heb al veel bijgeleerd!
 
 
Heb ook al wat verdergeluisterd, al die voordelen rond borstvoeding vond ik ook super interessant! Ik twijfelde daar al sowieso niet over maar toch. 
 
Deze maand gaan we voor het eerst ook geen condooms meer gebruiken, wel spannend. 
 
Ik ga even een paar reacties van me verwijderen, ben een beetje bang naar herkenbaarheid toe, want toch wel vrij prive dingen die je zelfs zonder account kan lezen...
 
Hoi hoi
 
ja geen probleem, had daar ook al over nagedacht dat we in feite nogal een privé gesprek aan het voeren zijn op een openbaar forum. 
Ik zal er ook enkele verwijderen denk ik.
Maar ja hé, vind het echt een toffe podcast!
En oh zo spannend! Hou me op de hoogte als het raak is hihi
Ik ben al helemaal aan het nadenken hoe wij hopelijk met kerst het nieuwtje zouden kunnen brengen aan vrienden en familie... haha
 
Terug
Bovenaan